مهاجرت

ویزای دانمارک برای افغانها 2023

انواع ویزای دانمارک برای افغانها چیست

ویزای نوع A برای افغانها

اگر قصد مهاجرت یا مسافرت به دانمارک برای افغانها دارید، بهتر است دربارۀ انواع ویزای دانمارک برای افغانها اطلاعاتی کسب کنید. ابتدا از ویزای نوع A شروع می‌کنیم که ویزای ترانزیت هم نامیده می‌شود. این نوع ویزا برای توقف کوتاه در فرودگاه‌های این کشور مناسب است و لازم است بدانید اصلاً امکان خروج از فرودگاه دانمارک برای افغانها را ندارید.

ویزای نوع B برای افغانها

در میان انواع ویزای دانمارک برای افغانها، ویزای نوع B هم تقریباً شباهت زیادی با نوع A دارد؛ اما با این تفاوت که به مدت ۵ روز می‌توانید از فرودگاه خارج شوید و مدتی را در داخل این کشور مهمان باشید.

مطالب مرتبط: ویزای شینگن برای افغانها

ویزای نوع C برای افغانها

یکی از مهم‌ترین انواع ویزای دانمارک برای افغانها، ویزای نوع C است. ویزای نوع C ویزای توریستی دانمارک برای افغانها به حساب می‌آید. این نوع روادید برای توریست‌هایی صادر می‌شود که قصد تفریح در دانمارک برای افغانها را دارند. اعتبار ویزای نوع C برای اولین بار، کمتر از یک ماه اعتبار دارد که به موجب آن، شخص امکان اقامت ۳۰ روزه در کشور مورد نظر را دریافت می‌کند. برای بار دوم، با درخواست ویزای مولتیپل، این ویزا با مدت اعتبار ۶ ماه و برای بار سوم با مدت اعتبار یک سال صادر می‌شود.

ویزای نوع D برای افغانها

ویزای نوع D مختص تجار و بازرگانان است و مانند ویزای گردشگری دانمارک برای افغانها نیست. این نوع ویزا برای آن دسته از تجار و اشخاصی صادر می‌شود که قصد تجارت در کشور دانمارک برای افغانها را داشته باشند. اگر قصد اخذ ویزای تجاری یا ویزای سرمایه گذاری دانمارک برای افغانها را دارید، این نوع ویزا بهترین است.

ویزای کار دانمارک برای افغانها

درخواست ویزای کار دانمارک برای افغانها در مقایسه با سایر کشورها تا انداز‌ه‌ای فرایندی سریع و آسان است. با این حال، متقاضیان هنوز باید فهرست بلندبالایی از شرایط را داشته باشند و کارفرمایان باید تمام مراحل نحوه دریافت ویزای کاری دانمارک برای افغانها را بدانند. از آنجایی که این کشور از لحاظ شغلی و جاب آفر، جای پیشرفت زیادی دارد و طبیعتاْ تعداد متقاضیان زیاد است، گرفتن ویزای کار ممکن است روند کندی داشته باشد.

نکته‌ای که کارفرمایان باید بدانند این است که شاید کارمندان برای ویزای کار دانمارک برای افغانها به‌صورت آنلاین درخواست دهند؛ همچنین این امکان وجود دارد با ایجاد شناسه سفارش پرونده و انتخاب ویزای شغلی که به بهترین وجه با موقعیت کاری آن‌ها مطابقت دارد، این پروسه را آغاز کنند.

مطالب مرتبط: ویزای آلمان برای افغانها

ویزای توریستی دانمارک برای افغانها

ویزای توریستی دانمارک برای افغانها برای گردشگران بین المللی صادر می‌شود که قصد دارند برای مقاصد گردشگری از دانمارک برای افغانها دیدن کنند. اخذ ویزای توریستی دانمارک برای افغانها از طریق کنسولگری‌ها و یا آژانس‌های مسافرتی مجاز و قابل اعتماد امکان‌پذیر است.

اگر قصد سفر به دانمارک برای افغانها را دارید تا یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود را که در این کشور اقامت دارد ملاقات کنید، باید ویزای توریستی دانمارک برای افغانها را بگیرید.

ویزای تحصیلی دانمارک برای افغانها

ویزای دانشجویی دانمارک برای افغانها برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه است که قصد اپلای برای تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی و کالج‌های کشور دانمارک برای افغانها را دارند.

در هنگام پروسه دریافت ویزای تحصیلی دانمارک برای افغانها، لازم است بدانید از متقاضی انتظار می‌رود که بتواند زبانی را که دوره‌های آموزشی با آن برگزار می‌شود صحبت و درک کند؛ همچنین داشتن بودجه کافی و پذیرفته شدن از سوی مؤسسه آموزشی مقصد ضروری است.

ویزای دانمارک برای افغانها

ویزای سرمایه‌گذاری دانمارک برای افغانها

ویزای سرمایه‌گذاری دانمارک برای افغانها جزو ویزای نوع C یا D به حساب می‌آید. شما می‌توانید با کارآفرینی و یا سرمایه‌گذاری، ویزای سرمایه گذاری دانمارک برای افغانها را بگیرید. برای درخواست ویزای استارت آپ دانمارک برای افغانها، متقاضیان باید نقش فعالی در اداره کسب‌وکار داشته باشند و همچنین اسنادی ارائه دهند که وضعیت مالی خوب آن‌ها را نشان دهد.

همچنین ویزای سرمایه‌گذاری یا به اصطلاح ویزای طلایی دانمارک برای افغانها یکی از روش‌های مؤثر دیگر است. در این روش پس از پنج سال واجد شرایط اقامت دائم هستند و پس از ۹ سال زندگی بدون وقفه، می‌توانند برای شهروندی دانمارک برای افغانها درخواست دهند.

علاقه‌مندان به هریک از این روش‌ها باید ویزای دانمارک برای افغانها را با توجه به نوع سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنند و شرایط هریک را بررسی کنند.

مطالب مرتبط: ویزای ایتالیا برای افغانها

ویزای پزشکی دانمارک برای افغانها

ویزای پزشکی دانمارک برای افغانها برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند در یکی از بیمارستان‌های کشور واقع در منطقه شینگن تحت درمان پزشکی قرار گیرند. در پروسه اخذ ویزای درمانی دانمارک برای افغانها، مدارک اضافی زیادی برای ویزای درمان شینگن نیاز است که شامل گواهی پرداخت به بیمارستان، مدرک محل اقامت و نامه پذیرش از بیمارستان پذیرنده می‌شود و از این جهت لازم است تمام جوانب و هزینه گرفتن ویزای دانمارک برای افغانها را لحاظ کنید.

ویزای ازدواج دانمارک برای افغانها

اخذ ویزای ازدواج دانمارک برای افغانها متقاضیان بسیار زیادی دارد. دولت این کشور قوانین سختگیرانه‌ای را برای اعطای این نوع ویزا قرار داده تا از ورود افرادی که به صورت صوری ازدواج می‌کنند، جلوگیری شود. افرادی که قصد ازدواج دراین کشور را دارند باید ۱۶۰ روز زودتر از موعد ازدواج خود در این کشور حضور پیدا کنند.

افراد پس از اینکه موفق به اخذ اقامت دانمارک برای افغانها از طریق ازدواج شوند، به‌راحتی می‌توانند به تمامی‌کشورهای اروپایی سفر کنند؛ همچنین این افراد می‌توانند در این کشور افتتاح حساب و انتقال وجه هم انجام دهند. افراد برای اینکه بتوانند ویزای ازدواج دانمارک برای افغانها را بگیرند، باید با ارائه مدارک معتبر مانند فیلم و عکس، صوری نبودن ازدواجشان را اثبات کنند.

ویزای شینگن دانمارک برای افغانها

سفر به دانمارک برای افغانها که در منطقه شینگن واقع شده، نیاز به ویزای شینگن دانمارک برای افغانها دارد و هریک از کشورهای شینگن صادرکنندۀ آن هستند؛ البته این نوع ویزای شینگن هم انواع متفاوتی دارد که از توریستی شروع می‌شود و تا ویزای تحصیلی شینگن و تجاری شینگن ادامه پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط: ویزای فرانسه برای افغانها

ویزای ترانزیت دانمارک برای افغانها

ویزای ترانزیت دانمارک برای افغانها، برای کشورهای خاصی نیاز است که اتباع آن‌ها مجبور به تغییر پرواز در یک کشور خارجی هستند و ضرورت ویزا از سوی کشوری که فرودگاه در آن واقع شده است تعیین می‌شود.

دانمارک برای افغانها از مقررات منطقه شینگن پیروی می‌کند. سوریه و اغلب کشورهای جهان سوم، جزو کشورهایی هستند که دانمارک برای افغانها برای شهروندانش ویزای ترانزیت فرودگاهی را اجباری می‌کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانمارک برای افغانها

ابتدا باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید که مدارک ارائه شده برای اخذ ویزای دانمارک برای افغانها، باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.

مدارک لازم ویزای دانمارک برای افغانها عبارتند از:

فرم درخواست ویزای دانمارک برای افغانها به‌طور کامل چاپ و امضا شده باشد

دو عکس یکسان با سایز پاسپورت که تاریخ آن‌ها از سه ماه گذشته عبور نکرده باشد

گذرنامه ای که حداقل سه ماه قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده، اعتبار داشته و در ۱۰ سال گذشته صادر شده و دو صفحه خالی داشته باشد

کپی ویزای قبلی در صورت وجود

اثر انگشت متقاضی و امضای دیجیتالی وی

نامه حمایتی (کاورلتر) که هدف شما از بازدید را بیان می‌کند

اطلاعات بلیت پرواز رفت‌و‌‌برگشت

بیمه مسافرتی که در دانمارک برای افغانها و منطقه شینگن نیز معتبر است

اسناد رزرو هتل یا اقامتگاه که مدت اقامت را نشان می‌دهد

پرینت ۳ ماه بانکی جهت اثبات تمکن مالی برای پوشش‌دهی هزینه‌ها

مراحل اخذ ویزای دانمارک برای افغانها

بسیاری از متقاضیان بدون در نظر داشتن مراحل اخذ ویزای دانمارک برای افغانها دچار اشتباه می‌شوند و همین باعث می‌شود پرونده آن‌ها دچار تأخیر شود. به همین دلیل اگر خواستار دریافت ویزای دانمارک برای افغانها هستید، باید مراحل زیر طی شود:

آماده‌سازی اسناد و مدارک

تنظیم قرارداد ثبت شرکت

پرداخت هزینه‌های جاری

تنظیم و تحویل اسناد و مدارک

طی شدن مدت زمان ثبت شرکت

ارائه اسناد ثبتی به متقاضی

درخواست آنلاین ویزای دانمارک برای افغانها

دانمارک برای افغانها عضو کشور‌های اتحاد شینگن است و از آنجا که برای اخذ ویزای دانمارک برای افغانها و مسافرت به دانمارک برای افغانها به ویزای شینگن نیاز دارید، حضور شخص متقاضی برای دریافت و انجام کارهایی از قبیل انگشت‌نگاری و مصاحبه ویزا الزامی است.

درخواست آنلاین ویزای دانمارک برای افغانها ممکن است؛ اما برای متقاضیان کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا و نوردیک نیستند، کمی پیچیده است.

مطالب مرتبط: ویزای مکزیک برای افغانها

قیمت ویزای دانمارک برای افغانها

طبیعی است که نتوان دربارۀ هزینه ویزا برای دانمارک برای افغانها رقم مشخصی را معین کرد؛ زیرا قیمت ویزای دانمارک برای افغانها با توجه به نوع ویزا متغیر است. در واقع هر نوع ویزا قیمت و هزینه خاص خود را دارد و تنها پس از مشاوره می‌توان در این خصوص رقم مشخصی را تعیین کرد.

جواب ویزای دانمارک برای افغانها چقدر طول می‌کشد؟

شما در واقع هفت مرحله مهم پیش رو دارید تا به گرفتن ویزای دانمارک برای افغانها نزدیک شوید. در واقع در مرحله هفتم نوبت به آن خواهد رسید که منتظر جواب درخواست ویزای دانمارک برای افغانها خود باشید. معمولاً این مرحله بین دو تا چهار هفته طول می‌کشد. این پروسه می‌تواند بسته به نوع پرونده طولانی‌تر و یا کوتاه‌تر باشد.

ویزای دانمارک برای افغانها
Panoramic view from center of Copenhagen toward Amager, Denmark.

اعتبار ویزای دانمارک برای افغانها

اعتبار ویزای دانمارک برای افغانها یکی از بالاترین‌ها در اروپا به شمار می‌رود؛ زیرا به افراد اجازه سفر به کشور‌های منطقه شینگن را می‌‌دهد. همچنین اشخاصی که موفق به کسب ویزای دانمارک برای افغانها می‌شوند پس از سکونت در این کشور، می‌توانند با مراجعه به سفارت این کشور درخواست اقامت دائم و شهروندی را بدهند که امتیازی خارق العاده به شمار می‌آید.

تمدید ویزای دانمارک برای افغانها

تمدید ویزای دانمارک برای افغانها یکی از پرسش‌های اصلی متقاضیان و ساکنان این کشور است. می‌توانید از سه ماه مانده به اتمام زمان ویزای خود تا روزی که ویزا باطل می‌شود برای تمدید ویزا درخواست کنید و اگر یک روز اضافی هم بعد از اتمام ویزا در این کشور اقامت داشته باشید، به صورت غیرقانونی در دانمارک برای افغانها بوده‌اید و به احتمال بسیاربالا با درخواست تمدید ویزای شما موافقت نخواهد شد.

البته این مدت بستگی به نوع ویزای‌ شما دارد و این مدت می‌تواند طولانی‌تر باشد؛ با این حال توصیه می‌شود همواره از سه ماه پیش از اتمام، برای تمدید ویزای شغلی دانمارک برای افغانها، ویزای فوری دانمارک برای افغانها و یا هر ویزایی که گرفته‌اید، اقدام کنید.

ویزای دانمارک برای افغانها برای ایرانیان

طبیعتاً مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی، آن هم کشوری مانند دانمارک برای افغانها نیاز به دلایل خاصی ندارد؛ زیرا کشور دانمارک برای افغانها از وضعیت اقتصادی و اجتماعی بسیار خوبی بهره‌مند است و تمام امکانات رفاهی را برای آسایش شهروندان قرار می‌دهد. دولت دانمارک برای افغانها هرساله برای افزایش شهروندان خود اقدام به جذب نیرو‌های مختلف از سراسر دنیا می‌کند و به همین دلیل ویزای دانمارک برای افغانها برای ایرانیان، فرصتی ایده‌آل به حساب می‌آید.

سالانه به تعداد ایرانیانی افزوده می‌شود که به قصد مهاجرت، تحصیل، اشتغال و تفریح اقدام به اخذ ویزای دانمارک برای افغانها می‌کنند؛ همچنین اشخاصی که در کشور‌های دیگر (به‌ویژه خارج از نوردیک و اروپا) زندگی می‌کنند بدون ویزای دانمارک برای افغانها نمی‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. کسانی که قصد دارند به کشور‌های حوزه شینگن سفر کنند باید ویزای یکی از کشور‌های اروپایی مانند دانمارک برای افغانها را داشته باشند.

مطالب مرتبط: ویزای برزیل برای افغانها

دلایل ریجکتی ویزای دانمارک برای افغانها

شاید بسیاری با مشکل ریجکتی ویزای دانمارک برای افغانها روبه‌رو شده باشند و از خودشان پرسیده باشند که چرا سفارت یا کنسولگری، دادن ویزای شینگن به آن‌ها را رد می‌کند؟ بسیاری از متقاضیان ویزا دچار این سردرگمی ‌می‎‌شوند و نمی‌توانند به‌طور دقیق دلایل ریجکتی ویزای دانمارک برای افغانها خود را بفهمند. به همین دلیل است که مقاله بر ارائه دلایل رایج شناخته شده برای چنین وضعیتی تمرکز می‌کند. در تمام مواردی که ذکر خواهد شد، افسر به رد پیشنهاد ویزا رأی می‌‎دهد.

داشتن سوءسابقه

ارائه اسناد جعلی

ارائه مستندات و توضیحات ناکافی برای اخذ ویزای شینگن دانمارک برای افغانها

پاسپورت قدیمی و یا آسیب‌دیده

عدم اثبات برنامه سفر

اعتبار نداشتن پاسپورت

معرفی‌نامه نامعتبر

ناکافی بودن مستندات

رفع ریجکتی ویزای دانمارک برای افغانها

درخواست تجدید نظر و رفع ریجکتی ویزای دانمارک برای افغانها کار ساده ای نیست. اول از همه باید کاملاً مطمئن باشید که تصمیم نادرست بوده و دلیلی برای رد وجود نداشته است. شما باید با نوشتن یک نامه تجدید نظر برای رد ویزای شینگن دانمارک برای افغانها درخواست تجدید نظر کنید. نوشتن این نامه، پروسه‌ای مهم و زمان‌بر است.

باید دلایل بسیار محکمی ارائه دهید که چرا فکر می‌کنید درخواستتان به اشتباه رد شده است و چرا باید تصمیم پس گرفته شود. در ادامه این مقاله، توضیحات بیشتری دربارۀ اینکه نامه تجدیدنظر چیست و همچنین نحوه نوشتن آن و محل فرستادن آن ارائه خواهیم کرد.

مشخصات شخصی: نامه باید حاوی جزئیاتی دربارۀ شخصی که آن را می‌نویسد باشد، مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، شماره گذرنامه و همچنین آدرس فعلی او. به شدت توصیه می‌شود آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را نیز در نامه وارد کنید

به تاریخی که درخواست شما رد شده دقت کنید که کاملاً دقیق در نامه ذکر شود

دلیل رد ویزای خودتان را همان طور که در نامه ریجکتی دریافت کرده‌اید، به وضوح بنویسید

توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید درخواست شما به اشتباه رد شده است و چرا آن‌ها باید آن را تأیید کنند. دلایل خودتان را فهرست کنید که چرا فکر می‌کنید تصمیم دربارۀ رد درخواست شما باید لغو شود. این مهم‌ترین قسمت نامه است پس به آن توجه ویژه کنید

پس از نوشتن نامه، آن را چاپ کنید و در پایان امضا کنید. نامه‌های ارسالی بدون امضا رد خواهند شد

مانند هر سند دیگری، نامه تجدیدنظر ساختاری دارد که باید دنبال شود. ساختار یک نامه رفع ریجکتی ویزای دانمارک برای افغانها ثابت نیست. با این حال اگر هرگز نامه تجدید‌نظر ننوشته‌اید، توصیه می‌‎‌شود که حتماً از گروه مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا