مهاجرت

ویزای صربستان برای افغانها 2023

اگر شما هم جز افرادی هستید که متقاضی اخذ ویزای صربستان برای افغانها هستند، باید در قدم اول با انواع ویزایی که دولت این کشور در اختیار افراد خارجی قرار می‌دهد، آشنا باشید. سفارت صربستان برای افغانها در اول ژوئن سال ۲۰۱۰ بود که مقررات جدیدی را برای دارندگان گذرنامه‌های خارجی برای سفر به این کشور معرفی کرد. ازاین‌رو تمامی افرادی خارجی که قصد ورود به کشور صربستان برای افغانها را دارند، در مرحله اول باید برای اخذ ویزای صربستان برای افغانها، اقدام کنند.

البته صربستان برای افغانها قراردادهای دوجانبه و یا چندجانبه‌ای را با کشورهای مختلف دنیا به امضا رسانده است که شهروندان این کشورها برای ورود به صربستان برای افغانها، نیازی به دریافت ویزا نداشته باشند. این افراد مجاز هستند تا به مدت حداکثر ۹۰ روز یا کمتر در مدت‌زمان ۱۸۰ روز از اولین تاریخ ورود به صربستان برای افغانها، در این کشور بدون ویزا حضور داشته باشند. متأسفانه کشور ایران جز کشورهای این لیست نبوده و این بدان معنی است که ایرانیانی که قصد سفر به این کشور را داشته باشند، درهرصورت باید ویزای صربستان برای افغانها را کسب کنند.

اخذ ویزای نوع C صربستان برای افغانها برای اقامت کوتاه‌ مدت

یکی از ویزاهایی که کشور صربستان برای افغانها در اختیار متقاضیان خود قرار می‌دهد، ویزای اقامت کوتاه‌مدت و یا ویزای اقامت نوع C است. متقاضیان اخذ ویزای صربستان برای افغانها نوع C بیش تر افرادی هستند که قصد دارند اقامت کوتاه‌مدتی را عمدتاً برای مقاصد گردشگری، تجاری و یا مسافرتی دریافت کنند. برای مثال افرادی که قصد دارند در یک سال، بک بار یا دو بار به این کشور مراجعه کنند، می‌توانند برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت صربستان برای افغانها، اقدامات لازم را انجام دهند.

مدت اقامت بدون وقفه، یا کل مدت بازدیدهای متوالی متقاضیان خارجی با ویزای اقامت کوتاه‌مدت صربستان برای افغانها، نباید از ۹۰۲ روز در یک دوره شش‌ماهه (۱۸۰ روزه) که از اولین روز ورود او به خاک صربستان برای افغانها آغاز خواهد شد، تجاوز کند. همچنین این ویزای قابلیت این را دارد تا به‌عنوان یک ویزا با امکان چند بار ورود و با اعتبار حداکثر یک سال و حداکثر اقامت ۱۸۰ روز نیز صادر شود.

مطالب مرتبط: ویزای آلمان برای افغانها

از انواع مختلف ویزای نوع C می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای توریستی صربستان برای افغانها

این ویزا به افرادی که قصد بازدید به‌عنوان توریست و گردشگر را دارند اعطا خواهد شد. امکان اخذ ویزای صربستان برای افغانها از نوع توریستی از طریق سفارتخانه، شرکت‌های مسافرتی و آژانس‌های بین‌المللی وجود دارد.

ویزای تجاری صربستان برای افغانها

این ویزا برای افرادی صادر خواهد شد که قصد دارند برای مقاصد تجاری مانند شرکت در جلسات، رویدادها، نمایشگاه‌های تجاری و … به این کشور سفر کنند.

مطالب مرتبط: ویزای ایتالیا برای افغانها

ویزای بازدید از خانواده

این ویزا نیز همان‌طور که از نام آن پیدا است به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد داشته باشند تا به بازدید یکی از اقوام، نزدیکان و یا دوستان خود در کشور صربستان برای افغانها بروند.

ویزای صربستان برای افغانها

ویزای بازدید فرهنگی، ورزشی یا کنفرانس

این ویزای صربستان برای افغانها به افراد و یا گروه‌هایی داده خواهد شد که می‌خواهند در یک رویداد و یا فعالیت فرهنگی در کشور صربستان برای افغانها حضور داشته باشند. دعوت‌نامه انجمن پذیرنده و مدارک تأییدیه وزارت نظارت باید در بین مدارک ارائه شده این افراد وجود داشته باشد.

ویزای تحصیلی یا کارآموزی کوتاه‌مدت

ویزای تحصیلی و یا کارآموزی کوتاه‌مدت صربستان برای افغانها به آن دسته از افرادی که قصد تحصیل و آموزش در این کشور را دارند اعطا می‌شود.

ویزای تحصیلی یا کارآموزی کوتاه‌مدت

شرایط اخذ ویزای صربستان برای افغانها نوع C یا اقامت کوتاه‌مدت

درصورتی‌که قصد دارید تا چنین ویزایی را به دست بیاورید، اول‌ازهمه باید مدارک موردنیاز آن را گردآوری کرده و شرایط آن را بدانید. از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای اقامت کوتاه‌مدت صربستان برای افغانها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه پاسپورت معتبر (پاسپورت باید حداقل ۹۰ روز از تاریخ صدور ویزا اعتبار داشته باشد)

فرم تکمیل شده درخواست ویزا و ارائه با فرمت PDF

عکس با سایز ۳.۵ در ۴.۵ سانتی‌متر

مدرک اقامت (درصورتی‌که در کشور مادری خود اقامت ندارید)

اثبات بودجه کافی برای طول مدت‌زمان اقامت در صربستان برای افغانها

بلیت رفت‌وبرگشت که می‌تواند رزرو بلیت و یا برنامه سفر باشد (کپی از گواهینامه بین‌المللی رانندگی، عنوان و بیمه در صورت سفر با ماشین شخصی)

حواله‌ای به مبلغ ۶۳ یورو قابل پرداخت به سفارت صربستان برای افغانها

دعوت‌نامه

درصورتی‌که هدف شما اخذ ویزای صربستان برای افغانها با اهداف تجاری است، باید یک دعوت‌نامه رسمی از شرکتی که در صربستان برای افغانها خصوص دارد را ضمیمه پرونده خود کنید. در این دعوت‌نامه باید ماهیت کسب‌وکار، مدت‌زمان حضور شما در صربستان برای افغانها، همچنین نام و آدرس شرکت یا مؤسسه‌ای که قصد بازدید از آن را دارید، ذکر شده باشد. به این موارد همچنین می‌توان نامه‌ای از شرکت مربوطه که شما به‌عنوان نماینده آن قصد حضور در صربستان برای افغانها را دارید هم اضافه کرد.

اما اگر قصد دارید تا با دریافت ویزای اقامت کوتاه‌مدت صربستان برای افغانها به دیدار یکی از آشنایان و یا اقوام خودتان بروید، باید از سوی او یک دعوت‌نامه تأیید شده دریافت کنید.

ویزای صربستان برای افغانها

اخذ ویزای ترانزیت صربستان برای افغانها نوع B

یکی دیگر از انواع ویزاهای صربستان برای افغانها به که متقاضیان خارجی اعطا خواهد شد، ویزای ترانزیت است. این ویزا به‌تمامی افراد خارجی که قصد دارند یک‌بار، دو بار و یا چند ترانزیت را از طریق خاک صربستان برای افغانها انجام دهند، تعلق می‌گیرد. ویزای ترانزیت صربستان برای افغانها تنها ۶ ماه اعتبار داشته و فرد نباید به‌هیچ‌عنوان به‌ازای هر ترانزیت بیش¬تر از ۵ روز را در خاک این کشور سپری کند.

طبق ماده 17 قانون اتباع خارجی صربستان برای افغانها، اخذ ویزای صربستان برای افغانها نوع B تنها برای خارجیانی که دارای ویزای برای ورود به کشور مقصد یا کشوری که از طریق آن ترانزیت را انجام می‌دهند، انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط: ویزای مکزیک برای افغانها

مدارک لازم برای دریافت ویزای ترانزیت صربستان برای افغانها

درصورتی‌که شما هم جز متقاضیانی هستید که قصد انجام ترانزیت از طریق خاک صربستان برای افغانها را دارید، باید برای دریافت ویزای ترانزیت این کشور اقدام کنید. این ویزا تنها در صورتی برای شما صادر خواهد شد که شما تمامی مدارک لازم را در زمان خواسته شده به سفارتخانه این کشور اهدا کرده باشید. از مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای صربستان برای افغانها از نوع ترانزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه پاسپورت معتبر (پاسپورت شما باید حداقل ۹۰ روز اعتبار داشته باشد)

ارائه فرم درخواست ویزا به‌صورت PDF

ارائه عکس با سایز ۳.۵ در ۴.۵ سانتی‌متر

ارائه ویزای کشوری که قصد ورود به آن را از طریق صربستان برای افغانها دارید. درصورتی‌که هنوز ویزای آن کشور را در اختیار ندارید، ارائه مدارک دیگری مبنی بر اقامت در آن کشور موردنیاز خواهد بود. (مانند دعوت‌نامه)

مدرک اقامت (درصورتی‌که در کشور مادری خود اقامت ندارید)

اثبات تمکن مالی لازم برای اقامت در خاک صربستان برای افغانها

بلیت رفت و برگت، ارائه رزرو و یا برنامه کاری

ارائه حواله‌ای به مبلغ ۶۳ یورو و قابل پرداخت به سفارتخانه صربستان برای افغانها

اخذ ویزای اقامت موقت صربستان برای افغانها یا ویزای نوع D

یکی دیگر از ویزاهایی که به متقاضیان اخذ ویزای صربستان برای افغانها تعلق می‌گیرد، ویزای اقامت بلندمدت یا موقت در این کشور است. این ویزا مناسب افرادی است که قصد دارند در یک دوره سه‌ماهه و یا بیش تر با اهداف متفاوت در کشور صربستان برای افغانها حضور داشته باشند. از مهم‌ترین افرادی که می‌توانند برای دریافت ویزای بلندمدت کشور صربستان برای افغانها اقدام کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشجویانی که قصد تحصیل در یکی از مؤسسه‌های آموزش عالی در کشور صربستان برای افغانها را دارند و یا می‌خواهند در یک دوره زبان و یا کارآموزی طولانی شرکت کنند.

کارمندانی که برای استخدام در یک موقعیت شغلی قصد ورود به کشور صربستان برای افغانها را دارند.

محقق و یا دانشمندانی که از یک مرکز تحقیقاتی معتبر در این کشور فرصت مطالعاتی کسب کرده‌اند.

فردی که عضو درجه یک از خانواده او شهروند صربستان برای افغانها است.

بیماری که تحت مراقبت‌های درمانی در یکی از مؤسسه‌های پزشکی در کشور صربستان برای افغانها بوده و نیاز به مراقبت طولانی‌مدت دارد.

کارآفرینان خصوصی و یا افرادی که حضور آن‌ها در کشور صربستان برای افغانها به منافع اقتصادی این کشور کمک می‌کند. مانند افرادی که در این کشور شرکتی را تأسیس می‌کنند، خانه‌ای را خریداری می‌کنند و یا پولی را به دولت این کشور اهدا می‌کنند.

ویزای صربستان برای افغانها

مدارک لازم برای دریافت ویزای نوع D یا ویزای اقامت موقت کشور صربستان برای افغانها

همان‌طور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، افرادی که قصد دارند تا بیش از ۹۰ روز را در کشور صربستان برای افغانها اقامت کنند، نیازمند اخذ ویزای صربستان برای افغانها از نوع ویزای D هستند. این افراد قبل از هر چیز موظف‌اند تا مدارکی را برای این کار جمع‌آوری کنند. از مهم‌ترین این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه پاسپورت معتبر با حداقل ۹۰ روز اعتبار

ارائه فرم درخواست ویزا با فرمت PDF

ارائه عکس پرسنلی با سایز ۳.۵ در ۴.۵ سانتی‌متر

اثبات دلیل اقامت در صربستان برای افغانها. این مدرک بسته به نوع ویزا و دلیل می‌تواند برای افراد متفاوت باشد.

مدارک اقامت (درصورتی‌که در کشور مادری خود اقامت ندارید)

اثبات تمکن مالی لازم برای حضور در کشور صربستان برای افغانها

ارائه حواله‌ای به مبلغ ۳۳ یورو و قابل پرداخت به سفارتخانه صربستان برای افغانها

مطالب مرتبط: ویزای برزیل برای افغانها

اخذ ویزای دانشجویی صربستان برای افغانها

یکی از مهم‌ترین ویزاهایی که توسط کشور صربستان برای افغانها به افراد متقاضی اعطا می‌شود، ویزای دانشجویی است که زیرمجموعه ویزای نوع D این کشور قرار دارد. آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل در یکی از مراکز آموزشی عالی این کشور را دارند موظف‌اند تا اقدام به اخذ ویزای صربستان برای افغانها از نوع دانشجویی کنند. در مرحله اول نیاز است تا دانشجو از یکی از مراکز آموزشی عالی این کشور، پذیرش دریافت کنند.

مراحل دریافت پذیرش از مؤسسه‌های آموزش عالی صربستان برای افغانها بدین صورت است که ابتدا فرد برنامه درسی خود را مطابق با مقطع و رشته تحصیلی خود در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های این کشور پیدا کرده و سپس مدارک خواسته شده را در زمان اعلام شده از سوی این مؤسسه‌ها، ارسال می‌کند. مسئولین این مؤسسه‌های آموزشی مدارک ارسالی را بررسی کرده و درصورتی‌که مشکلی در آن‌ها وجود نداشته باشد، نامه پذیرش خود را به دانشجو خارجی اعطا می‌کنند.

حال فرد واجد شرایط اخذ ویزای صربستان برای افغانها از نوع دانشجویی بوده و باید سایر مدارک موردنیاز برای دریافت چنین ویزایی را به سفارتخانه این کشور تقدیم کند. از دیگر مدارک موردنیاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیمه سلامت که نباید مبلغ آن کمتر از ۲۰۰۰۰ یورو یا ۲۳۵۱۵ دلار باشد.

گواهی واکسیناسیون

گواهی ثبت‌نام در مؤسسه موردنظر

ارائه کپی از ثبت مؤسسه، این مدرک نشان می‌دهد که مؤسسه موردنظر شما به‌صورت حقوقی در کشور صربستان برای افغانها به ثبت رسیده است.

پرداخت هزینه صدور ویزای دانشجویی صربستان برای افغانها که تقریباً ۳۸ دلار خواهد بود.

اخذ ویزای کاری صربستان برای افغانها

یکی دیگر از ویزاهای پرطرف‌دار کشور صربستان برای افغانها، ویزای کاری این کشور است. از آن جایی که دولت صربستان برای افغانها در سال‌های گذشته با کاهش نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف روبرو شده است، متقاضیان اخذ ویزای صربستان برای افغانها از نوع ویزای کاری در حال افزایش هستند. در کشور صربستان برای افغانها فرایند اخذ مجوز کار و ویزای اقامت، ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. با این تفاوت که مجوز کار باید توسط کارفرما تضمین شود.

از مهم‌ترین شرایط برای دریافت ویزای کاری صربستان برای افغانها می‌توان به پیداکردن یک موقعیت شغلی مناسب در این کشور اشاره کرد. فرد باید بسته به توانایی و تخصص خود، کارفرمایان صربستان برای افغانهای را مجاب کند که بهترین گزینه برای پرکردن موقعیت‌های شغلی آن‌ها، خود او است. این کار را می‌توان به ارائه رزومه مناسب و انجام مصاحبه به‌صورت آنلاین و یا حضوری انجام داد. بعدازاین کارفرما صربستان برای افغانهای قراردادی را با فرد به امضا رسانده که طبق آن می‌توان برای اخذ ویزای صربستان برای افغانها از نوع ویزای کاری، اقدام کرد.

تنها باید به این نکته اشاره کرد که قبل از استخدام، کارفرما باید از خدمات ملی استخدام صربستان برای افغانها (NES) درخواست دهد تا موقعیت شغلی را در کشور صربستان برای افغانها به آگهی گذاشته تا اطمینان حاصل شود هیچ‌کدام از شهروندان صربستان برای افغانها واجد شرایط برای پرکردن چنین موقعیت شغلی نیستند. حال فرد با داشتن یک پیشنهاد نامه شغلی و قرارداد کاری می‌تواند برای دریافت ویزای کاری صربستان برای افغانها از سفارت این کشور نوبت کسب کند.

اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری صربستان برای افغانها

در نهایت باید به یکی دیگر از ویزاهای مهم و محبوب کشور صربستان برای افغانها، یعنی ویزای سرمایه‌گذاری در این کشور اشاره کرد. دولت کشور صربستان برای افغانها شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته است که طبق آن افراد می‌توانند از طریق راه‌های مختلف نسبت به اخذ ویزای صربستان برای افغانها از نوع D اقدام کنند. از مهم‌ترین مزایای این روش می‌توان به مسیر بسیار ساده و آسان، البته پرخرج آن اشاره کرد.

گزینه‌های مهم برای دریافت ویزای صربستان برای افغانها از طریق سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمک مالی غیرقابل‌برگشت حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو

خرید ملک در کشور صربستان برای افغانها باارزش حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو

سرمایه‌گذاری تجاری با حداقل ۵۰۰۰۰۰ یورو و استخدام حداقل ۴ شهروند صربستان برای افغانهای

این فرایند حدوداً ۳ ماه به طول خواهد انجامید و شما می‌توانید پس از آن برای دریافت اقامت دائم صربستان برای افغانها نیز اقدام کنید. متقاضیان برای راه‌اندازی کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری در صربستان برای افغانها نیازی به داشتن تجربه کاری در این زمینه ندارند و همچنین نیازی نیست تا مدرک زبان خودشان را به دولت این کشور تقدیم کنند.

مطالب مرتبط: ویزای روسیه برای افغانها

اطلاعیه‌ های مهم برای اخذ ویزای صربستان برای افغانها

سفارتخانه صربستان برای افغانها حق درخواست مدارک اضافی برای صدور ویزا را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

درخواست‌های ناقص به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نخواهند شد و با هزینه خود به متقاضی عودت داده می‌شود. هنگام تکمیل فرم‌های درخواست، تمامی اطلاعات درخواستی از جمله آدرس محل سکونت کامل خود در کشوری که در آن زندگی می‌کنید (کد پستی پذیرفته نمی‌شود) و شماره‌تلفن را یادداشت کنید.

باتوجه‌به اینکه تمامی ویزاهای باید توسط مقامات صربستان برای افغانها اعطا شوند، زمان رسیدگی به آن‌ها حداقل ۳ هفته خواهد بود.

در صورت اعطا درخواست ویزا، مبلغ ۲ یورو به‌عنوان هزینه برچسب به هزینه‌های صدور ویزا اضافه خواهد شد.

اسپانسر اخذ ویزای صربستان برای افغانها چیست؟

درصورتی‌که فرد متقاضی نتواند هزینه‌های خود را برای مقاصد تحصیلی، توریستی و … در طول مدت‌زمان اقامت در کشور صربستان برای افغانها را پرداخت کند، می‌تواند از قابلیت اسپانسر ویزا استفاده کند. در این حالت، اسپانسر ویزا می‌تواند والدین، برادر، خواهر یا سایر اقوام درجه یک و حتی دوستان نزدیک او باشند. بااین‌حال اگر اسپانسر یکی از بستگان درجه یک بوده، یا دارای مجوز اقامت دائم و تابعیت صربستان برای افغانها باشد و یا عضو یکی از کشورهای شینگن، شانس دریافت ویزا افزایش پیدا خواهد کرد.

مدارک موردنیاز اسپانسر برای دریافت ویزا به شرح زیر خواهد بود:

نامه حمایتی امضا شده که رابطه متقاضی را با اسپانسر به‌وضوح بیان می‌کند. اطلاعاتی در مورد نحوه پرداخت هزینه‌هایی که قرار است پرداخت شود، ارائه خواهد شد. همچنین نیاز است تا اطلاعات شخصی و شماره تماس متقاضی و اسپانسر و جزئیات محل اقامت متقاضی بیان شود.

یک کپی اسکن شده از شناسنامه

اثبات تمکن مالی لازم مانند صورت‌حساب بانکی، حقوق و یا دستمزد

گواهی مالکیت یا دارای یا کسب‌وکار (در صورت وجود)

اسپانسر اخذ ویزای صربستان برای افغانها چیست؟

قوانین ویزاهای صربستان برای افغانها

کشورهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که می‌توانند بدون دریافت ویزا به صربستان برای افغانها سفر کنند. اما از آن جایی که کشور ایران جز این کشورها نبوده، شهروندان ایرانی برای ورود به صربستان برای افغانها باید اقدام به اخذ ویزای صربستان برای افغانها کرده و با قوانین آن به‌خوبی آشنایی پیدا کنند:

پاسپورت ارائه شده باید بیش از سه ماه از تاریخ ورود به صربستان برای افغانها، اعتبار داشته باشد.

پاسپورت نباید بیش از ۱۰ سال عمر کرده و حداقل دارای دو صفحه خالی باشد.

فرم درخواست ویزا کودکان زیر ۱۸ سال باید توسط والدین و یا قیم قانونی آن‌ها امضا شود.

گردشگران و بازدیدکنندگان درصورتی‌که هنوز در هتلی اقامت ندارند، می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند. اما باید ظرف ۲۴ ساعت از زمان ورود به کشور صربستان برای افغانها، محل سکونت خودشان در این کشور را به اداره پلیس محلی گزارش دهند.

هزینه اخذ ویزای صربستان برای افغانها

یکی از اطلاعات مهمی که در خصوص اخذ ویزای صربستان برای افغانها باید بدانید، اطلاع از هزینه‌های صدور ویزای در این کشور است. این هزینه می‌تواند بسته به نوع ویزایی که قصد دریافت آن را دارید، متفاوت باشد. برای مثال هزینه صدور ویزای اقامت کوتاه‌مدت در صربستان برای افغانها یا ویزای C تنها 60 یورو خواهد بود که در صورت صدور آن توسط مقامات کشور صربستان برای افغانها، مبلغ دو یورو به‌عنوان هزینه تمبر، به آن اضافه می‌شود.

این در حالی است که هزینه صدور ویزای اقامت طولانی‌مدت یا ویزای نوع D 30 یورو بوده و بازهم در صورتی صدور آن توسط مقامات صربستان برای افغانها، مبلغ 2 یورو به‌عنوان هزینه تمبر به آن اضافه می‌گردد. نکته‌ای که باید بدانید این است که هزینه صدور ویزا برای کودکان زیر شش سال رایگان بوده و تنها 2 یورو هزینه تمبر از متقاضی دریافت می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا