گردشگری

شهر شیراز کجاست

اگر در فصل بهار قصد سفر دارید ، شیراز را در اولین اولویت خود قرار دهید. به جرآت می توان گفت شیراز در بهار بهترین شهر برای سفر و اقامت است. در این فصل آب و هوای شهر به طرز عجیبی نشاط آور است. مخصوصآ اردبیهشت ماه شیراز در کل کشور ایران معروف است. در سالهای اخیر 15 اردبیهشت را به روز شیراز نام گذاری کردند. در این ماه ها مسافران بسیاری برای گذراندن بهترین روزهای سال خود به شیراز مسافرت می کنند. همراه لیدی فروم باشید

مسیرهای ارتباطی با شیراز

این شهر یکی از پرامکانات ترین کلان شهرهای کشور است. از بابت امکانات  مسافرتی ، شیراز تمامی امکانات را با کیفیت عالی دارا است. این شهر دارای 4 پایانه مسافربری است که شبانه روزی در حال فعالیت می باشند. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید و اگر از قبل چک کنی می توانید پروازهای مناسبی را بیابد. از نظر فاصله هوایی ، این شهر فاصله کمتر از 1 ساعت و 45 دقیقه را با تمام نقاط کشور دارد. همچنین برای سفر و اقامت در شیراز ، راه آهن نیز مناسب است. انواع قطار های معمولی و سریع السیر برای مسافرت به شیراز در دسترس هستند.

امکانات نقلیه داخل شهر

در داخل شهر نیز امکانات مناسبی در جریان است. تاکسی و اتوبوس مثل بیشتر شهرهای کشور به فعالیت می پردازد. همچنین مترو نیز برای انتقال راحت و سریع گردشگران و اهالی شهر دارای ایستگاه های بسیاری است. برای بازدید از تمام نقاط شهر نگران نباشید. در نزدیکترین فاصله با ایستگاه ها برای شما اقامتگاه های بسیار مناسب و متنوعی محیا نموده ایم. با اقامت در این سوئیت ها به راحتی به همه جای شهر دسترسی داشته باشید.

اماکن گردشگری

شهر به جهت تاریخ بسیاری بلندی که دارد دارای اماکن تاریخی بسیاری است. از بازارها و خانه های معروف گرفته تا بناهای تاریخی و اساطیری. اگر دوست دارید تا بجای مسافرت در شلوغ ترین روزها در بهترین روزها سفر کنید این مقاله به شما کمک می کند. در اوایل فصل بهار و عید نوروز ، این شهر جایی برای سوزن انداختن ندارد. با گذر از روزهای تعطیل نوروزی و آمدن ماه اردیبهشت کمی از ترافیک سفرها کم می شود. در این روزها هم آب و هوای شهر بهتر می شود و هم اجاره هتل ، سوئیت و ویلا راحتتر می شود.

یکی از بهترین و زیباترین جاذبه گردشگری شیراز ، باغ ارم شیراز می باشد.

اماکن گردشگری

دریاچه ها ، کوه ها ، آبشارها و چشمه های زیادی در شیراز به وجود آمده اند. هریک از این اماکن برای خود دارای زیبایی های الهی زیادی هستند. شیراز از لحاظ مناطق گردشگری شاید رتبه اول را در کشور داشته باشد.

جاذبه های تفریحی

مسافران اهل تفریح خبر خوش برای شما این است که از انواع تفریحی که به در کشور وجود دارد شیراز نیز دارد. برای تفریح در این شهر ساعت ها و شاید روزها وقت نیاز دارید. از انواع بازی ها تا امکان ورزشی برای اشخاص اهل تفریح محیا است.

مدت زمان کافی اقامت و محل اقامت

به علت کثرت جاذبه ها و اماکن گردشگری ، اقامت چند روزه در این شهر نیاز است. اگر وقت کافی را دارید و می خواهید تا به صورت شایسته شیرازگردی کنید حداقل 5 روز زمان نیاز دارید. برای اقامت در شهر هم امکانات اقامتی و رفاهی بسیار مناسبی وجود دارد. هتل های فراوانی به گردشگران شهر سرویس ارائه می دهند. ولی باید انتخاب کنید که هتل را ترجیح می دهید یا سوئیت و یا هتل آپارتمان را مناسب می دانید.

مدت زمان کافی اقامت و محل اقامت

هرکدام از این اقامتگاه ها بای خود دارای مزییت هایی هستند که در توضیحاتشان نوشته شده است.

برخی از سوئیت ها و ویلا ها دارای اماکانات بسیار مناسبی از جمله استخر و سونا و غیره هستند.

این امکانات قطعآ بر خاطره انگیزتر شدن سفر کمک بسیاری خواهند کرد.

سوغاتی ها

از خوشمزه ترین خوردنی های کشور در رده ی شیرینی جات ، مسقطی است.

این کلوچه بسیار معروف و بسیار اعیانی است.

از سوغاتی های خردنی دیگر انار و انجیر شیراز است که بسیار طرفدار دارد.

عرقیات شیراز نیز از گذشته بسیار دور تا کنون در شیراز رایج بوده است.

این محصولات خوشمزه را هم می توانید در محل اقامت خود در شهر میل کنید.

همچنین به عنوان سوغاتی می توانید برای عزیران خود به همراه ببرید.

از سوغاتی های دیگر می توان به هنر دست هنرمندان و استادکاران شیرازی توجه کرد.

انواع محصولات چوبی و فلزی برای فروش در شهر ساخته می شوند.

انواع چرم و فرش کاری ها از محصولات و سوغاتی های این شهر هستند.

مقصد بعد از شیراز کجا باشد بهتر است؟

با سفر به شیراز در فصل بهار در نزدیکترین استان های جنوب کشور خواهید بود.

از این شهر می توانید برای انتخاب مقصد مسافرت بعدی شهر های جنوب کشور را انتخاب کنید.

در این فصل آب و هوای شهرهای جنوب کشور نیز بسیار معتدل و تابستانی است.

با یک سفر می توانید دو فصل از سال را در چند روز تجربه نمائید.

در تمامی شهرهای جنوب کشور نیز همانند شیراز ، اقامتگاه های بسیار متنوع و مناسبی برای شما محیا ساخته ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا