مهاجرت

مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص

مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص : بعضی از افراد به علت اینکه در انجام یک کار مهارت دارند ولی بازار کار آن رشته و یا کار اشباع شده اند نمی توانند که شغل خوبی داشته باشند بنابر این تصمیم میگیرند تا کشور خود را ترک کنند و به کشوری که بازار کار نسبتا مناسب تری دارد مهاجرت کنند، مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص یکی دیگر از راه های اخذ اقامت گرجستان است که سالانه بسیاری از افراد از این طریق اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند.

مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص

مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص کار بسیار مشکلی هست و بایستی در این مورد تحقیق و صبر زیادی کرد، زیرا گرجستان مملو از جوانان بیکار و متخصصی است که جویای کار هستند.

گرجستان جزو کشورهایی هست که بیشترین نرخ باسوادی در جهان را داراست و حدود 98 درصد از جمعیت این کشور تحصیلات دانشگاهی دارند. ولی تخصص بالا در میان قشر تحصیل کرده گرجستان بسیار کم است.

هرچند در نوشته های پیشین وضعیت مهاجرت به گرجستان از طریق کار و پیدا کردن و یافتن کار را بررسی کردیم ولی در این مقاله کلیات مهاجرت از طریق تخصص به گرجستان ارزیابی می شود. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

درآمد افراد متخصص

جالب است بدانید که افرادی که به دنبال مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص هستند و همچنین تخصص بالایی نیز دارند در این کشور شانس بالایی برای پذیرش دارند و به دلیل داشتن تخصص بالا و مهارت در انجام یک کار می‌توانند دو تا سه هزار لاری نیز در ماه حقوق دریافت نمایند.

افرادی که دارای تخصص بالایی هستند و توسط شرکت بزرگی در داخل گرجستان استخدام شده‌اند می‌توانند از حقوق و مزایای بالایی برخوردار شوند.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که حقوق دریافتی افراد باید با هزینه‌ای که برای زندگی در گرجستان نیاز است متناسب باشد تا افراد بتوانند زندگی خوبی را سپری کنند.

افراد برای سپری کردن زندگی خود در گرجستان باید در طول ماه حداقل مبلغ 400 تا 500 لاری را هزینه کنند تا از یک زندگی عادی بهره مند گردند به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت عدم پیشنهاد کاری با حقوق بالا بهتر است از رفتن به گرجستان صرف نظر کنید.

ساعات کار در گرجستان

آشنایی با ساعات کاری گرجستان برای افرادی که قصد مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص را دارند نکته بسیار مهمی است و گرجستان به عنوان یک کشور اروپایی ساعت کاری مشخص شده ای دارد که از 10 صبح شروع میشود و تا 6 بعدازظهر ادامه دارد.

یکشنبه هر هفته به عنوان روز رسمی در گرجستان تعیین شده و تعطیل است و ساعت کاری برای روز شنبه به عنوان پایان هفته از 10 صبح تا 4 بعدازظهر می‌باشد.

از نظر افراد بسیاری این ساعت کاری بسیار کم و نامناسب است، اما از نظر دولت گرجستان، کارگران و کارمندان گرجی اگر امکان استراحت بیشتری داشته باشند می‌توانند روز کاری خود را بهتر سپری کنند.

بازار کار گرجستان برای افراد متخصص

افرادی که قصد مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص را دارند بهتر است بدانند که وضعیت کار در گرجستان برای افراد ایرانی کمی مشکل است و علت آن نیز عدم تسلط به زبان گرجی و یا روسی است.

یکی دیگر از مواردی که موجب سختی کار برای ایرانیان مقیم گرجستان می‌شود این است که افراد متخصص اغلب به کشورهای پیشرفته‌ای همچون کانادا و آمریکا و یا حتی انگلستان مهاجرت می‌کنند و در آن کشورها شغلی متناسب با تخصص خود پیدا می‌کنند.

گرجستان به عنوان یک کشوری که قصد پیوستن به اروپا را دارد، از اقتصاد خودکفایی برخوردار نبوده و وابستگی بسیاری به اروپا دارد.

کارآفرینی در گرجستان برای افرادی که به دنبال مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص هستند، یکی از گزینه‌های بسیار عالی محسوب می‌شود و نتیجه بسیار خوبی را برای افراد به دنبال خواهد داشت.

در گرجستان مشاغل خاص و افرادی که در زمینه‌های خاص تخصص دارند به عنوان نیروی کار جذب شده و می‌توانند درآمد بالایی را کسب کنند این در حالی است که دیگر مشاغل موجود در گرجستان درآمد بسیار کمی دارند به گونه‌ای که شاید حتی کفاف زندگی روزمره را نیز ندهد.

افرادی که قصد مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص را دارند باید در نظر داشته باشند چنانچه از تخصص کافی و لازم برخوردار نباشند نمی‌توانند نتیجه خوبی را به دست بیاورند پس باید با نهایت مهارت اقدام به مهاجرت به گرجستان کنند.

آینده شغلی کشور گرجستان

افرادی که قصد مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص را دارند اگر طرح و نقشه‌های خوبی در زمینه کارآفرینی داشته باشند، آینده شغلی برای این افراد مناسب است و می‌تواند نتیجه فوق العاده قابل توجهی داشته باشند.

افرادی که برای کار در گرجستان طرح و ایده های ذهنی خوبی دارند باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشند که در صورت عدم کارایی طرح و نقشه احتمال شکست و عدم پیشرفت در کار بسیار بالا خواهد بود و چه بسا که باعث از دست رفتن تمام سرمایه فرد شود.

اما اگر طرح و ایده خوبی از سوی افراد مطرح شود دولت گرجستان از آن استقبال کرده و امتیازهای بسیاری را برای افراد فراهم خواهد کرد و چه بسا اخذ اقامت گرجستان را نیز به دنبال خواهد داشت.

بازار کار مناسب ایرانی ها در گرجستان

افرادی که قصد مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص را دارند بهتر است بدانند که معمولا مقصد نهایی ایرانیانی که قصد کار در گرجستان را دارند تفلیس است تفلیس بزرگ ترین شهر گرجستان است معمولا رشته های شغلی زیر برای کار در تفلیس راحت تر صاحب شغل می شوند :

استخدام در هتل ها
کافی شاپ ها
هایپر مارکت ها
مراکز توریستی
کافی نت ها
به طور کلی هر شغلی که با صنعت توریست در ارتباط باشد.

پس بهترین راه برای مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص این است که فرد مهارتی که دارد بیشتر مرتبط با صنعت توریست باشد تا بتواند موقعیت شغلی مناسب و حقوق خوبی در گرجستان داشته باشد.

اگر در زمینه مهندسی تخصص دارید ما کوتائیسی را به شما پیشنهاد می کنیم.

دومین شهر بزرگ گرجستان با حدود دویست هزار نفر جمعیت است.اگر به دنبال مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص هستید، در حالی که در رشته های فنی و مهندسی مهارت دارید ما شهر کوتائیسی را به شما پیشنهاد میکنیم.

کوتائیسی شهری صنعتی است که چند صد شرکت فعال در زمینه فنی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند، بنابر این افرادی که در زمینه های زیر فعالیت می کنند بیشتر برای استخدام و کار در این شهر شانس دارند.

خدمات مهندسی
تولیدی
نقشه برداری
و… از جمله کار های است که بازارکار خوبی در کوتائیسی دارند.

داشتن طرح و ایده‌ای موفق می‌تواند موفقیت بسیاری را نیز برای افراد در پی داشته باشد و شرایط کسب و کار در کشور گرجستان را نیز تا حدودی رونق دهد مثلا اگر فرد مخترع باشد احتمال گرفتن نتیجه خوب در این شهر برای او بسیار بالاست.

کار در باتومی

از دیگر شهر هایی که افراد متقاضی مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص به آن فکر میکنند باتومی است، اما ما مهاجرت به این شهر را اصلا به شما پیشنهاد نمی کنیم، چرا که باتومی شهری توریستی است، درست است که در بالا تر ما به بازارکار رشته هایی که با توریست سرو کار دارد اشاره کردیم و از حقوق خوب آن صحبت کردیم، اما متاسفانه در باتومی در فصول خاصی این شهر پر از گردشگر و توریست می شود اما در بقیه ی فصل های سال بازار کار این شهر اصلا خوب نیست.

اصطلاحا کار در باتومی فصلی است یعنی در 4 تا 5 ماه از سال که بیشتر فصول گرم مد نظر است ، کار و کاسبی در باتومی رواج دارد و در بقیه ماه های سال شهری بی رونق و سرد و بی روح به نظر می آید.

بنابراین اگر قصد مهاجرت به گرجستان از طریق تخصص را دارید به نظر ما باتومی جای مناسبی برای شما نخواهد بود. با آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی مهاجرین گرامی که قصد سفر به گرجستان را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا