انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
درود بر شما، برای شرکت در گفتگوها و مشاهده کامل مطالب کافی است در این سایت عضو شوید.
برای عضویت اینجا کلیک کنید
با سپاس
مدیریت
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
Like Tree4Likes
  • 2 Post By shbrh
  • 2 Post By shbrh

موضوع: توصیه های کلیدی برای کسانی که دنبال خواب راحت و ارام هستند

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    عنوان کاربر
    صاحب لیدی فروم
    میانگین پست در روز
    3.67
    محل سکونت
    شهرستان سیمرغ
    نوشته ها
    10,718
    تشکرها
    9,670
    تشکر شده 5,810 بار در 3,354 ارسال

    پیش فرض توصیه های کلیدی برای کسانی که دنبال خواب راحت و ارام هستند

    ۷ توصیه ساده برای داشتن خواب آرام

    Click here to enlarge

    شما محکوم نیستید تا صبح در تخت خواب غلت بزنید. بلکه نکته‌های ساده ای وجود دارد که با رعایت آنها می توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید.
    ۷ توصیه برای خواب آرام
    به این فکر کنید که چه عاملی مانع خواب خوب شبانه شما می شود. عواملی مانند فشار کاری، مسئولیت‌های خانوادگی و یا چالش‌های غیرمنتظره ای چون از دست دادن شغل، مشکلات در رابطه زناشویی یا بیماری می‌تواند به بیخوابی بیانجامد.
    با اینکه به نظر نمی‌رسد کسی بتواند تمام عوامل برهم زننده خواب راحت را کنترل کند، می‌توان با به کارگیری برخی عادت‌ها، خواب بهتری داشت.
    ۱- به برنامه زمانی ویژه خواب پایبند باشید
    هر شب رأس ساعت مشخصی به تخت خواب بروید و هر صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید و در این مورد هیچ استثنایی قائل نشوید: نه آخر هفته ها، نه مناسبت ها و نه سایر تعطیلی ها. مصمم بودن، چرخه خواب و بیداری بدن شما را تنظیم می کند و در داشتن خواب خوب شبانه بهتر موثر است.
    با این حال به خاطر داشته باشید که اگر پس از گذشت ۱۵ دقیقه در تخت خواب به خواب نرفتید، برخیزید و از تکنیک های خودآرام سازی استفاده کنید. تنها زمانی به تخت خواب بروید که احساس خستگی می کنید. هرچه بیشتر برای خوابیدن تقلا کنید، آن را دشوارتر خواهید یافت.
    ۲- به آن چه می‌خورید و می‌نوشید توجه کنید.
    پرخوری یا گرسنه ماندن پیش از خواب، انتخاب مناسبی نیست. این احساس ناراحتی در دستگاه گوارش می تواند شما را بیدار نگه دارد.
    همچنین مقدار مایعاتی که پیش از خواب می نوشید را محدود کنید تا مجبور نشوید که گاه و بی گاه در نیمه های شب به دستشویی سر بزنید. همچنین تاثیر محرک نیکوتین و کافئین تا ساعت ها باقی می ماند و عامل مهمی در برهم زدن کیفیت خواب خوب شبانه به حساب می آید.
    ۳- مناسک خواب را به جای آورید
    هر شب پیش ازخواب کارهای تکراری انجام دهید تا با این روش به بدنتان بگویید که دیگر وقت خواب است. فعالیت‌هایی مثل حمام کردن یا دوش آب گرم گرفتن، خواندن یک کتاب، یا گوش دادن به یک موسیقی آرامش بخش و ترجیحا با نور بسیار کم، مناسب هستند.
    فعالیت‌های آرامش بخش با تسهیل چرخه بیداری و خواب آلودگی به داشتن خوابی بهتر کمک می‌کنند. بهتر است تلویزیون و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را جزء مناسک خوابتان قرار ندهید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از این دستگاه‌ها پیش از خواب، موجب تداخل در خواب می‌شود.
    ۴- محیطی مناسب برای خواب ایجاد کنید
    برای بهتر خوابیدن، اتاق خوابتان را خواب آور کنید. یعنی محیطی آرام، ساکت، تاریک و خنک. می توانید از چشم بند، گوش‌گیر و پنکه یا هر وسیله دیگری که مناسب نیازهای شما در هنگام خواب است، استفاده کنید. تشک، پتو و بالش مناسب نیز در بهتر خوابیدن موثرند.
    سلیقه هرکس در تعریف محیط ایده‌آل برای خواب متفاوت است. محیط خوابتان را به شکلی دربیاورید که احساس راحتی بیشتری می‌کنید.
    ۵- چرت‌های روزانه تان را کوتاه‌تر کنید.
    چرت‌های طولانی مدت در طول روز، می‌تواند خواب شبانه را از شما بگیرد. به طور ویژه اگر مبتلا به اختلال بی‌خوابی هستید یا کیفیت خواب شبانه‌تان پایین است، کمتر در طول روز چرت بزنید.
    اگر تمایل خاصی به چرت روزانه دارید، زمان آن را به ۱۰ تا ۳۰ دقیقه درهنگام عصر محدود کنید. اگر شب کار هستید لازم است که در قوانین خواب روزانه استثناء قائل شوید.
    در این حالت پرده‌های پنجره را بیاویزید تا نور خورشید که ساعت درونی بدن را تنظیم می‌کند برای خوابیدن تان مشکل ساز نشود.
    ۶- فعالیت‌های بدنی را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید.
    فعالیت بدنی منظم به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر احساس خواب آلودگی کنید و سپس از خواب عمیق لذت ببرید. البته زمان بندی بسیار مهم است.
    اگر زمان ورزش کردن بیش از حد به زمان خواب نزدیک باشد ممکن است احساس انرژی زیاد مانع خوابیدن شما شود. در این صورت بهتر است در طول روز ورزش کنید.
    ۷- استرس خود را مدیریت کنید
    هنگامی که کار زیادی برای انجام دادن دارید و ذهن‌تان پر از فکر و خیال است، خوابیدن بسیار دشوار به نظر می‌رسد. برای به دست آوردن آرامش با راه‌های مدیریت استرس آشنا شوید.
    از پایه شروع کنید، کارهایی مثل منظم شدن، اولویت بندی و سپردن برخی کارها به دیگران. به خودتان اجازه دهید که هروقت لازم است استراحت کنید.
    با دوستان قدیمی‌تان خوش‌و‌بش داشته باشید. پیش از خواب، هرچه ذهن‌تان را مشغول کرده بنویسید و تا فردا آن را کنار بگذارید.
    می‌توان گفت همه افراد تجربه یک شب بی‌خواب را داشته اند، امّا اگر شما اغلب اوقات گرفتار بی‌خوابی شبانه هستید، با پزشک‌تان مشورت کنید. تشخیص و درمان هر یک از عوامل بی‌خوابی شما را در داشتن خواب بهتری که سزاوار آن هستید یاری می‌کند.
    مهر
    sдЯд و aram از این خوششان آمد.
    [فقط اعضاي سايت مي توانند لينک ها را ببينند. ]
    [فقط اعضاي سايت مي توانند لينک ها را ببينند. ]


  2. تشکرکنندگان: 2 نفر


  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    عنوان کاربر
    صاحب لیدی فروم
    میانگین پست در روز
    3.67
    محل سکونت
    شهرستان سیمرغ
    نوشته ها
    10,718
    تشکرها
    9,670
    تشکر شده 5,810 بار در 3,354 ارسال

    پیش فرض پاسخ : توصیه های کلیدی برای کسانی که دنبال خواب راحت و ارام هستند

    خواب خوب شاخصی برای تعیین سلامت یک فرد است

    یک متخصص اعصاب و روان معتقد است: استفاده خودسرانه از داروهای خواب، از خود «بی‌خوابی» خطرناک‌تر است. (ایسنا)، با اشاره به اینکه خواب خوب برای یک فرد از بیداری هم مهمتر است، گفت: تمام فعل و انفعلات سیستم‌های مختلف بدن...

    یک متخصص اعصاب و روان معتقد است: استفاده خودسرانه از داروهای خواب، از خود «بی‌خوابی» خطرناک‌تر است.
    (ایسنا)، با اشاره به اینکه خواب خوب برای یک فرد از بیداری هم مهمتر است، گفت: تمام فعل و انفعلات سیستم‌های مختلف بدن از جمله سیستم‌های عضلانی، تنفسی، قلب و عروق و خصوصا سیستم مغزی در زمان خواب تغییر می‌کند و امکان بازسازی آنها فراهم می‌شود.
    وی ادامه داد: بسیاری از رادیکال‌های آزادی که در بدن تولید می‌شوند و زمینه ابتلا به بیماری‌ها و سرطان‌ها را فراهم می‌کنند در زمان خواب هضم می‌شوند.
    به گفته این پزشک متخصص، خواب خوب شاخصی برای تعیین سلامت یک فرد است و می توان گفت افرادی که راحت و خوب می‌خوابند وضعیت نرمالی دارند.
    کریمی با اعلام اینکه هورمون‌های خاصی مسئول تنظیم ریتم خواب در بدن یک فرد هستند، افزود: روند تنظیم این هورمون‌ها معمولا با وجود و یا عدم وجود نور خورشید هماهنگ است.
    وی خاطرنشان کرد: تنها در یک درصد از افراد اختلالات خواب به مشکلات ذاتی هورمونی بازمی‌گردد.
    این متخص اعصاب و روان، عدم رعایت بهداشت خواب، وجود نور اضافه و مصنوعی در محیط خواب و پرداختن به فعالیت در موقع خواب را از جمله دیگر عوامل بروز بی خوابی دانست و تاکید کرد: ایران یکی از کشورهایی است که بهداشت خواب در آن به خوبی رعایت نمی شود.
    کریمی تصریح کرد: تغذیه هم در بروز بی خوابی نقش دارد و مصرف کافئین و مشتقات آن، مصرف سیگار، مواد مخدر و همچنین مواد محرک با ایجاد اختلال در سطح هورمون‌های تنظیم کننده، خواب فرد را دچار مشکل می‌کند.
    این پزشک متخصص در خصوص افرادی که به دلیل شرایط کاری ساعت فعالیت‌های خود را تغییر می‌دهند و شب‌ها کار می‌کنند، گفت: بعد از مدتی تمام سیستم‌های بیولوژیک شخص دچار تغییر می‌شود که این تغییرات معمولا به ضرر فرد است.
    وی افزود: بیماری‌های جسمی از دیگر دلایل بروز بی‌خوابی در افراد هستند که سر دسته این بیماری‌ها، مشکلات سیستم اعصاب مرکزی و مغز است.
    کریمی تاکید کرد: اضطراب و افسردگی نیز می‌تواند زمینه بی‌خوابی را فراهم کند.
    این متخصص اعصاب و روان با اشاره به اینکه برای درمان بی‌خوابی ابتدا باید علت آن را بررسی کرد، یادآور شد: در درجه اول باید بیماری زمینه‌ای که موجب بروز بی‌خوابی شده درمان شود و همچنین افراد بهداشت خواب و تغذیه را رعایت کنند.

    وی خاطرنشان کرد: درمان دارویی باید تحت نظر پزشک متخصص و در دوره‌های کوتاه مدت استفاده شوند، در غیر این صورت تعادل مرکز خواب شخص را بر هم می‌زنند که بازگشت آن به حالت طبیعی بسیار سخت صورت می‌گیرد.
    sдЯд و aram از این خوششان آمد.
    [فقط اعضاي سايت مي توانند لينک ها را ببينند. ]
    [فقط اعضاي سايت مي توانند لينک ها را ببينند. ]


  4. تشکرکنندگان: 2 نفر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 14/03/2015, 06:06
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 28/02/2015, 15:14
  3. چند توصیه برای پیشگیری از شکستگی مچ دست
    توسط Arezoo در انجمن استخوان و مفاصل
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 02/12/2014, 07:56
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 15/12/2013, 13:46
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 13/08/2013, 13:24

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo
سایت لیدی فروم از سال 1390 آغاز به کار کرد. هدف لیدی فروم آگاهی بخشی و آموزش به بانوان ایرانی و فارسی زبان، و ایجاد محیطی برای تبادل نظر بین آنهاست. لیدی فروم توسط سرورهای پرقدرت پاکدل هاست پشتیبانی می شود

اکنون ساعت 06:20 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@ladyforum.ir
پیامک همراه جهت پیامک: 09112288677