انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
درود بر شما، برای شرکت در گفتگوها و مشاهده کامل مطالب کافی است در این سایت عضو شوید.
برای عضویت اینجا کلیک کنید
با سپاس
مدیریت
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
Like Tree1Likes

موضوع: روش تهیه انواع غذا ها با گوجه فرنگی

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    عنوان کاربر
    مـعـاون انجمن
    میانگین پست در روز
    6.30
    محل سکونت
    زیرسایه خدا
    نوشته ها
    17,943
    تشکرها
    14,919
    تشکر شده 12,907 بار در 7,243 ارسال

    پیش فرض روش تهیه انواع غذا ها با گوجه فرنگی

    برای علاقمندان به آشپزی پیدا کردن یک ماده غذایی با خواص بیشمار و قابل استفاده در غذاهای مختلف میتواند جذاب باشد، خبر خوب این است که گوجه‌فرنگی دقیقاً همچین ماده‌ای است.
    Click here to enlarge


    به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ در قرن های ۱۶ و ۱۷ آمریکایی ها، گوجه فرنگی را میوه ای مسموم می دانستند. اما این میوه نه تنها مسموم نیست بلکه برای بدن مفید نیز می باشد. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین A، پتاسیم و کالری بسیار کم می باشد. همچنین دارای آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن هستند که باعث کاهش خطر رادیکال های آزاد شده و خطر ابتلای به سرطان را نیز کم میکند. همچنین دارای خاصیت ضد التهابی مفید برای رگ های خونی می باشند.

    خواص غذایی گوجه فرنگی

    یک عدد گوجه فرنگی متوسط دارای ۲۲ کالری و ۱٫۵ گرم فیبر می باشد. همچنین منبع ویتامین C، فولات، ویتامین A، ویتامینE، ویتامین K می باشد. ۱ گرم پروتئین و ۴ گرم کربوهیدرات را نیز شامل می شود.
    گوجه فرنگی از آن دسته غذاهایی است که به آسانی فراهم شده و بسیار ارزان هستند. اگر برای مصرف هرچه بیشتر گوجه فرنگی آماده اید به دستورات غذایی زیر رجوع کنید.

    بروشتای گوجه فرنگی



    بسیار آسان است. فقط مقداری گوجه فرنگی، سیر، روغن زیتون و نان نیاز داریم. برای این غذا بهتر است از نان گندم استفاده کنید چون سالم تر است.

    سالاد کاپرس



    این سالاد شامل گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و برگ ریحان تازه می باشد. پنیر موزارلا درمقایسه با پنیرهای دیگر کم چرب تر و سالم تر می باشد.

    پاستا پوتانسکا


    سس پوتانسکا از گوجه فرنگی، روغن زیتون، زیتون و سیر ساخته می شود.بعضی ها از گوجه فرنگی تازه و بعضی از گوجه فرنگی کنسرو شده استفاده میکنند در واقع گوجه فرنگی کنسرو شده دارای لیکوپن های بیشتری نسبت به گوجه فرنگی تازه هستند.

    گوجه فرنگی کبابی



    گوجه فرنگی کبای طعم بیشتری خواهد داشت، تنها با اضافه کردن نمک و مقداری فلفل می توانید آن را نوش جان کنید. حتی می توانید از آن در سوپ و یا سس نیز استفاده کنید.

    سالاد ذرت و گوجه فرنگی



    ذرت منبع فیبر و پتاسیم است، آووکادو نیز سرشار از چربی های اشباع نشده می باشد. برای این سالاد به مقدار یک پیمانه ذرت پخنه، یک پیمانه گوجه فرنگی خردشده و یک پیمانه آووکادو خرد شده را باهم مخلوط کرده و نمک و فلفل و مقداری سرکه و روغن زیتون به آن بیافزایید.

    سس گوجه فرنگی سالسا



    با اینکه این سس در سوپرمارکت ها نیز یافت می شود اما بهتر است آن را خودتان با مواد تازه در خانه درست کرده و همراه جوجه کباب، سیب زمینی پخته و یا غذاهایی دیگر میل کنید.

    گوجه فرنگی با ماهی سالمون و سبزی



    برای تهیه این سالاد مقداری سبزی، ماهی سالمون، نمک و فلفل اضافه کرده میل کنید. این سالاد بهترین روش برای استفاده ماهی باقیمانده از وعده قبلی شما می باشد.

    سوپ گاسپاچو



    ین سوپ سردی است که از گوجه فرنگی و سبزیجات تازه تهیه می شود. مقداری از این سوپ تهیه کرده آن را داخل فریزر نگه دارید تا به عنوان سوپ آماده از آن استفاده کنید.

    پیتزای سالم



    پیتزاهایی مثل پپرونی و پیتزای سوسیس و کالباس با پنیر فراوان، سرشار از چربی و کالری مضر باری بدن شما می باشند. اما اگر پنیر کمتری به کار برده و از سبزیجات در آن استفاده کنید، میزان کالری آن را پایین برده و از غذای سالمی بهره مند خواهید شد. نکته دیگر این که تمام آن را در یک وعده نخورید، فقط یک یا دو تکه از آن را میل کنید.

    سالاد سریع و ساده



    این سالاد در کمتر از ۱۰ دقیقه تهیه می شود. تنها مقداری کلم بروکلی، مقداری کنسرو ماهی، گوجه فرنگی خرد شده، روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده، می توانید مقداری برگ ریحان نیز به آن بیافزایید.

    گوجه فرنگی سرخ شده



    سرخ کردن گوجه فرنگی به همراه مقداری شکر طعم آن را بیشتر می کند. ممکن است گوچه فرنگی در دسته میوه ها باشد اما وقتی بحث پختن آنها به میان می آید میتوان آن ها را جزء سبزیجات به حساب آورد. می توان گوجه فرنگی را به تنهایی یا همراه مقداری کدو و پیاز با روغن زیتون سرخ کرده و مقداری نمک و فلفل به ان اضافه کنید.

    گوجه فرنگی و لوبیا سبز



    بسیار ساده، فقط مقداری گوجه فرنگی به همراه لوبیا سبز پخته شده را داخل ظرفی ریخته و بگذارید تا کمی حرارت ببیند سپس آن را میل کنید.

    سوپ گوجه فرنگی



    درست است که این سوپ را می توان از سوپر مارکت ها تهیه کرد ولی سوپ خانگی می تواند بهتر است

    سالاد گوجه خیار و ریحان

    این سالاد برای تابستان بسیار مناسب است. حاوی کالری بسیار کمی می باشد. حتی در زمستان نیز مناسب است به همراه جوجه و ماهی سالمون. برای تهیه آن گوجه فرنگی های ریز را به دو نیم کرده، خیار را حلقه حلقه کرده و مقداری برگ ریحان تازه نیز به آن اضافه کرده میل کنید.


  2. تشکرکننده: 1 نفر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo
سایت لیدی فروم از سال 1390 آغاز به کار کرد. هدف لیدی فروم آگاهی بخشی و آموزش به بانوان ایرانی و فارسی زبان، و ایجاد محیطی برای تبادل نظر بین آنهاست. لیدی فروم توسط سرورهای پرقدرت پاکدل هاست پشتیبانی می شود

اکنون ساعت 00:32 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@ladyforum.ir
پیامک همراه جهت پیامک: 09112288677