با پیروی از رژیم گیاهخواری از شکل‌گیری پلاک‌ در رگ‌های خونی جلوگیری نمائید و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.با پیروی از رژیم گیاهخواری، مصرف کلسترول را به طور کامل از برنامه‌ی غذایی خود حذف خواهید نمود.رژیم غذایی گیاهخواری میزان فیبر محلول که روزانه دریافت می‌کنید را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد.حبوبات، میوه‌‌ها و سبزیجات در زمره منابع بسیار خوب برای تامین پتاسیم مفید، برای قلب جای دارند.دکتر کیم ویلیام، متخصص قلب و رئیس دانشگاه قلب امریکا در سال ۲۰۰۳ پس از آنکه دریافت کلسترول خونش بسیار بالا رفته و قطعا این کلسترول بالا زندگی‌اش را دگرگون خواهد نمود به رژیم گیاهخواری روی آورد. هنگامی که اسکن قلبی یکی از بیماران گیاهخواراش را مشاهده نمود و دریافت چقدر شرایط قلبی وی بهبود یافته، تحت تاثیر قرار گرفت و گیاهخوار شد. خطر ابتلا به بیماری قلبی آن بیمار تا حد فزاینده‌ی بهبود یافته بود.ویلیام معتقد است با پیروی از رژیم غذایی گیاهخواری، تجمع پلاک در رگ‌های خونی کاهش می‌یابد و خطر ابتلا به دیابت و سکته کم می‌شود. وی همچنین معتقد است اگر حق انتخاب داشته باشیم، رژیم گیاهخواری از دیگر رژیم‌ها بهتر به نظر می‌رسد.خبر خوب برای عاشقان گوشت این است که برای بهره‌مندی از فواید گیاهخواری، مجبور نیستید کاملا مصرف گوشت را کنار بگذارید. ویلیام می‌گوید، چنانچه مصرف محصولات حیوانی را در رژیم خود کاهش دهید، خطر ابتلا به فشار خون نیز کاهش می‌یابد. سپس تدریجا ماهی را جایگزین گوشت نمائید یا از انواع دیگر رژیم‌های گیاهخواری پیروی کنید و یا حتی می‌توانید کاملا گیاهخوار شوید، بدین ترتیب تدریجا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در شما کاهش می‌یابد.او بر این باور است که، عوام معتقدند همه چیز بخورید اما در حد متعادل، و من به آنها می‌گویم که مصرف متعادل هر چیزی منجر به بروز بیماری‌ها در حد متعادل می‌شود و نه شدید و کاملا از بین نمی‌رود.