چربی‌های اشباع شده، چربی‌هایی هستند که مملو از هیدروژنند. این چربی‌ها یا روغن‌ها عموما در دمای اتاق جامدند. آنها را می‌توان در گوشت و محصولات حیوانی از قبیل گوشت گوساله، خوک، کره، پنیر و لبنیات پرچرب و حتی در روغن نارگیل یافت.طبق تحقیقات علمی انجمن قلب امریکا، مصرف چربی‌های اشباع شده میزان کلسترول خون را افزایش می‌دهد. این افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را بالا می‌برد. این سازمان توصیه می‌کند که از ۲۰۰۰ کالری دریافتی در روز فقط ۱۳ گرم را به چربی‌های اشباع شده اختصاص دهید، زیرا همین میزان کفایت می‌کند.توصیه‌های انجمن قلب امریکا در باب رژیم گیاهخواری خوردن ۴ تا ۵ وعده میوه و سبزی، ۶ تا ۸ وعده غلات کامل، ۲ تا ۳ وعده لبنیات و کمتر از ۱۸۰ گرم گوشت، طیور یا غذاهای دریایی در روز است. اساس این رژیم کاملا بر پایه‌ی غذاهای گیاهی بنا نهاده شده است.