یکی از مشهورترین و موکدترین رژیم‌ها برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، پیروی از رژیم‌های گیاهخواری برای مقابله با فشار خون است. گرچه تمرکز این رژیم اغلب بر کاهش مصرف سدیم است اما از دیگر اهداف آن، کاهش مصرف گوشت است که در سرلوحه‌ی توصیه‌های خود جای داده است.در رژیم‌های گیاهخواری مقابله با فشار خون، مصرف میوه‌ها و سبزیجات افزایش می‌یابد و روزانه ۱۵۰ گرم پروتئین جذب بدن می‌گردد.مطالعه‌ایی بزرگ و موثق از سوی انجمن قلب، ریه و خون امریکا در زمینه‌ی رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری برای کاهش فشار خون، پس از آنکه که بر روی شرکت‌کنندگان مبتلا به این بیماری انجام شد و با رژیم غذایی معمول مردم امریکا مقایسه گردید، اثبات نمود که رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری برای کاهش فشار خون، منجر به کاهش فشار خون می‌گردد.