زود انزالی یک مشکل جنسی شایع در اغلب مردان است که یک سوم مردان در زندگی به آن دچار می شوند.
دلایل زیادی برای زودانزالی وجود دارد نظیر:
  • نگرانی درباره انزال زود هنگام
  • مشکلات جسمی مانند حساسیت آلت تناسلی
  • اختلالات هورمونی
  • ورم پروستات یا مجرای ادرار

همچون بسیاری از مشکلات جنسی، برای زود انزالی نیز درمان های مختلفی وجود دارد. برخی از آن ها مانند اسپری لیدوکائین، با کاهش حساسیت آلت تناسلی به درمان زود انزالی می پردازد. سایر روش ها، مانند سرترالین با تغییر رفتار ذهنی در حین فعالیت جنسی، می تواند به رفع این مشکل کمک کند.
تکنیک های جلوگیری از زود انزالی

با بکارگیری تکنیک های زیر می توانید پیشرفت خوبی در رفع مشکل زود انزالی خود داشته باشید:

  1. تکنیک "استارت- استاپ"

تکنیک "استارت- استاپ" روشی ساده برای جلوگیری از ازود انزالی است. این تکنیک شامل متوقف کردن حرکت هنگام احساس نزدیکی ارگاسم است ، سپس یکبار دیگر اطمینان حاصل کنید که قرار نیست انزال اتفاق بیفتد.
در صورتی که این روش را به درستی انجام دهید؛ ، تکنیک "استارت- استاپ" می تواند به شما در طولانی مدت بدون استفاده از دارو برای تأخیر در ارگاسم در رابطه جنسی کمک کند. با این حال، زمان بندی درست مهم است. اگر خیلی دیر انزال را متوقف کنید ممکن است به زودی به ارگاسم برسید و اثربخشی روش را کاهش دهد.
در منابع علمی به اثربخشی تکنیک "استارت- استاپ" اشاره شده است. در یک مطالعه ، محققان دریافتند که اگرچه نتایج طولانی مدت قطعی نبود ، 45 تا 65 درصد از مردانی که از این تکنیک استفاده می کردند ، پیشرفت های کوتاه مدت را گزارش می کردند.

  1. تکنیک "فشار"

تکنیک "فشار" روش دیگری برای درمان انزال زودرس است و دقیقاً مانند استراتژی توقف شروع، از دهه 1950 مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از تکنیک فشار ساده است - کافیست پایه آلت تناسلی خود را به آرامی فشار دهید تا احساس کنید که خود را به ارگاسم نزدیک می کنید.
در حالی که مدت زمان مشخصی برای فشار آلت تناسلی وجود ندارد، بیشتر منابع حدود 30 ثانیه پیشنهاد می کنند. مانند روش توقف شروع ، روش فشار می تواند به همان اندازه که دوست دارید در طول رابطه جنسی انجام دهید ، استفاده شود و به شما امکان دهد تا مدت زمان نسبتاً طولانی انزال را به تاخیر بیاندازید.
منبع: وبسایت دکتر محمد جباری، فوق تخصص اورولوژی (drjabbari.com)