دکوراسیون

سبک نئوکلاسیک چیست

نئوکلاسیک را می توان گفت، پوسته ای کلاسیک بر روی امکانات مدرن است.

سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون، نه مدرنه نه کلاسیک!

گاهی اوقات خیلی از ما نه سبک مدرن را برای دکوراسیونمان دوست داریم و نه سبک کلاسیک بنابراین به دنبال سبکی می گردیم که مابین این دو باشد، یعنی هم بتوانیم از عناصر و طراحی مدرن بهره ببریم و هم موتیف های کلاسیک را در نقاطی از دکوراسیون استفاده کنیم.

سبک نئوکلاسیک دقیقا همان سبکی است که به دنبالش می گردیم و می تواند نیاز ما را برطرف نماید.

آنچه سبک نئوکلاسیک را ازسبک کلاسیک متمایز می کند،استفاده از عناصر ساده و امروزی در طراحی داخلی می باشد.

در سبک کلاسیک طراح ها دارای جزئیات بسیار زیبا و پر نقش و نگارتر هستند،در صورتی که از ویژگی های دکوراسیون نئوکلاسیک می توان،به ظرافت بیشتر و طراحی های ساده تر و مینیمال تر اشاره کرد.

ازمزیت های این سبک وجود آزادی عمل در انتخاب وسایل و اجسام دکوراتیو می باشد. در این سبک به راحتی می توانید المان های مختلف را از سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک را در کنار هم و به زیبایی ست کرد.

در سبک نئوکلاسیک می توان از مبلمان راحتی که از ویژگی های دکوراسیون مدرن می باشد به راحتی درکنار عناصر سبک کلاسیک و در اتاق نشیمن و یا جلوی تی وی روم استفاده کرد.

استفاده ازمبلمان مدرن با پارچه های ساده و تک رنگ در کنار کوسن های رنگی چین دار می تواند به خوبی نمایان گر سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک می باشد.

همچنین استفاده از پارکت های چوبی ویا پارکت های لمینیت در کنار قالیچه ی مدرن و امروزی می تواند،نمای مدرنی در فضای کلاسیک اتاق نشیمن شما به وجود آورد.

رنگ در سبک نئوکلاسیک

به طور کلی سبک نئوکلاسیک از رنگ های روشن مانند کرم برای دیواره ها و تنالیته های میانی برای اشیای و سایر مبلمان به کار می برد.

رنگ هایی مانند سفید، زرد، خاکستری های میانه، تنالیته های آبی روشن و سبز کاربردی ترین رنگ های این سبک دکوراسیون می باشند.

یکی از نکات مهمی که طراحان داخلی برای دیزاین به سبک نئوکلاسیک توجه زیادی دارند این است که فلصله میان کنتراست پس زمینه و رنگ مبلمان حفظ شود.

لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا