گردشگری

سوغاتی شهرستان اسکو + لواشک خانگی

شهرستان اسکو از ديرباز به آب و هواي خوب و مردمان فرهنگي معروف بوده است. همسايگي اين شهرستان از سمت غرب به درياچه اروميه و جزيره اسلامي، از شرق و جنوب شرق به رشته کوه هاي سهند و واقع شدن اين شهرستان در دره زيبا و سرسبز اسکو، اين شهرستان را تبديل به يکي از قطب­هاي گردشگري منطقه کرده است. روستاهاي توريستي و زيباي کندوان، عنصرود، گنبرف و سراي در اين شهرستان واقع شده اند. در این مقاله قصد داریم شما را با سوغاتی های شهر اسکو به ویژه لواشک خانگی معروف خوشمزه آن آشنا کنیم.

شهر اسکو داراي باغات بسيار سرسبز و درختان آلبالو، زردآلو، سيب، گردو و ذغال اخته مي­باشد. از سوغاتي هاي اين شهر مي­توان به لواشک، شيره کشمش و مويز، کيسه­هاي نمک درماني درياچه اروميه، گل محمدي گنبرف اشاره کرد. همچنين انواع صنايع دستي از جمله چاپ باتيک، نان سنتي و … نيز جزو سوغاتي­هاي مشهور اسکو مي­باشد. بواسطه واقع شدن اين شهرستان در ميان درختان انبوه اقامت­گاه هاي بسيار زيبا و خوش آب و هوايي وجود دارند که ميهمانان مي­توانند در ايام مختلف سال به اين شهر مراجعه کرده و از اقامت خود لذت ببرند.

اگر به دنبال اقامتی آسوده، اقتصادی، ایمن و راحت هستید، می توانید از پشنهادهای جالب و ویژه ی قصریاب استفاده نمائید. اجاره سوئیت در تبریز در وبسایت قصریاب بسیار آسانتر و سریعتر است و نسبت به سایر وبسایت ها پنل کاربری بسیار آسانتر و کاربرپسندتری دارد.

لواشک خانگی اسکو

يکي از ويژگي­هاي مهم مردم شهرستان اسکو توانمندي ايشان در توليد انواع لواشک­هاي ترش، ملس و شيرين مي­باشد. لواشک همواره يکي از ميانوعده­هاي سنتي اين مردم بوده و يکي از پذيرايي­هاي آن­ها در مراسمات و مهماني­ها محسوب مي­شود. اگر گذرتان به اين شهرستان افتاد حتما از لواشک­هاي خانگي، به خصوص دو نوع لواشک آلبالو، و لواشک زغال اخته امتحان بکنيد و لذت ببريد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا