مهاجرت

ویزای مکزیک برای افغانها بشردوستانه 2023

مکزیک کشوری است در آمریکای شمالی که به طور رسمی با نام ایالات متحده مکزیک شناخته می‌شود، سرزمینی که به‌خاطر کوه‌ها، جنگل‌ها و بیابان‌هایش معروف است. با مناظر متنوعی که این کشور دارد، واضح است که هرساله پذیرای بازدیدکنندگان زیادی باشد. با این اوصاف حتماً شما هم در مورد کانکون و سواحل آن شنیده‌اید؛ اما وقتی بدانید کانکون یک شهر با زندگی شبانه است، برای سفر به آنجا مشتاق‌تر خواهید شد. اگر هم علاقه‌مند به هنر و معماری هستید، مکزیکوسیتی با خرابه‌های آزتک و موزه فریدا کالو، خیابان مردگان و هرم خورشید شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

برای سفر به سرزمین رنگارنگ آمریکای لاتین، لازم است از قبل برای ویزای مکزیک برای افغانها اقدام کنید. هرچند که اگر در کشورهایی چون کانادا، استرالیا، آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساکن هستید، مجبور نیستید دغدغه ویزای این کشور را داشته باشید؛چرا که ساکنین کشور مکزیک می‌توانند برای اقامت ۱۸۰ روزه، تنها با پاسپورت خود به مکزیک سفر کنند و در بدو ورود، کارت توریستی خود را دریافت کنند. ما در این مطلب برای شما از صفر تا صد گرفتن ویزای کشور مکزیک، ویزای توریستی مکزیک برای افغانها، شرایط و مدارک لازم خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

چگونه ویزای مکزیک برای افغانها بگیریم؟

 فرقی نمی‌کند قصد گرفتن ویزای توریستی مکزیک برای افغانها را داشته باشید یا ویزای کار؛ یا هر نوع ویزای دیگری را، به طور کل برای گرفتن ویزای کشور مکزیک، باید مدرکی را ارائه دهید که مجوز اقامت در این کشور را بدهد. نکته مهم این است که بودجه به مقدار لازم داشته باشید؛ بنابراین قدم اول این است که برای تعیین وقت با سفارت مکزیک تماس بگیرید. هنگام تماس با سفارت، مطمئن شوید که کدام ویزا مدنظر شماست و چه زمانی قصد ورود به این کشور را دارید. برای اطلاع از جاهای دیدنی مکزیک بر روی لینک زیر کلیک کنید.

طبق روال، پرسنل سفارت برای مشاوره‌دادن به شما یک تاریخ را برایتان رزرو می‌کنند. یادتان باشد دراسرع‌وقت و چند ماه قبل از سفر، وقت سفارت بگیرید. همچنین قبل از تعیین وقت مطمئن شوید شرایط لازم ویزا را دارید.

انواع ویزای مکزیک برای افغانها

باتوجه‌به اینکه هدفتان از سفر به مکزیک چیست، می‌توانید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. ما در زیر به انواع مختلف ویزای مکزیک برای افغانها اشاره خواهیم کرد.

  • ویزای توریستی برای افغانها
  • ویزای اقامت موقت برای افغانها
  • ویزای تحصیلی برای افغانها
  • ویزای کار برای افغانها
  • ویزای خانوادگی برای افغانها
  • ویزای عشایری دیجیتال برای افغانها
  • ویزای اقامت دائم برای افغانها

ویزای توریستی مکزیک برای افغانها

بسیاری از افراد به‌خصوص افرادی که ویزای شنگن را داشته باشند، هنگام رفتن به مکزیک نیازی به ویزا ندارند. بااین‌حال، برای ورود، باید فرم مهاجرت چندگانه را تکمیل کنید. هرکس که نیاز به ویزای توریستی دارد، باید به طور دقیق آگاه باشد که چه نوع ویزایی را باید درخواست دهد.

اما برای افرادی که ویزای شنگن ندارند باید از طریق سفارت اقدام کنند؛ بنابراین برای دریافت این نوع ویزا باید گذرنامه شما شش ماه اعتبار داشته باشد. همچنین باید FMM را از قبل به‌صورت آنلاین تکمیل کنید. علاوه بر این برای ویزای توریستی مکزیک برای افغانها باید گواهی اشتغال به تحصیل یا مدرک تحصیلی، صورت‌حساب بانکی، عکس رنگی و مدرک اقامت را به اشتراک بگذارید.

ویزای توریستی مکزیک برای افغانها

ویزای توریستی مکزیک برای افغانها

اگر فردی قصد سفر به مکزیک را داشته باشد و هدفش از این سفر بازدید از این کشور باشد، درصورتی‌ نداشتن دعوتنامه،. باید دلیل قانع‌کننده برای ورود به مکزیک ارائه دهد. در این نوع ویزا که هیچ دعوتنامه ای وجود ندارد؛ فرد باید اطلاعات دقیقی از محل و مدت‌زمان اقامت به مأمورین مربوطه ارائه دهد. درصورتی‌که دلایل مورد قبول واقع شد، ویزای توریستی بدون دعوتنامه برای او صادر خواهد شد.

ویزای توریستی مکزیک برای افغانها با دعوتنامه

به طور کل، دعوتنامه یک نامه کتبی از طرف شخصی است که در کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید، زندگی می‌کند. به طور مثال، وقتی بخواهید با یک ویزای توریستی مکزیک برای افغانها به دیدار دوستانتان یا آشنایتان بروید؛ آنها برای شما دعوتنامه ارسال می‌کنند تا در مدت‌زمان مشخصی آنجا باشید و در این بازه زمانی این ضمانت را می‌دهند که از شما حمایت مالی کنند.

نکته مهم این است که شما باید دعوتنامه را با بقیه مدارک موجود به درخواست این نوع ویزا پیوست کنید و به سفارت بدهید. دعوت نامه یک پشتیبان قوی برای درخواست شماست. چرا که سفارت می‌داند، شما بدون دلیل به این کشور سفر نمی‌کنید، یعنی دعوت نامه دلیل سفر شما را برای آنها مشخص خواهد کرد.

شرایط و مدارک و قیمت ویزای توریستی مکزیک برای افغانها

برای دریافت ویزای توریستی، اولین اقدام، مهیاکردن شرایط و مدارک لازم برای سفر به این کشور است. در زیر به شرایط و مدارک لازم و همچنین هزینه ویزای توریستی کشور مکزیک، اشاره می‌کنیم.

برای گرفتن ویزای توریستی باید اثبات کنید بعد از به پایان رسیدن فعالیت‌های تفریحی پس از مدت کوتاهی آن کشور را ترک خواهید کرد. یک راه خوب برای اثبات این کار، داشتن بلیت ورود و خروج به مکزیک است.

اگر که شما پول کافی داشته باشید به شما این نوع ویزا را می‌دهند. منظور از پول کافی این نیست که میلیون‌ها پول به همراه داشته باشید، منظور این است که برای تأمین هزینه‌های سفر (غذا، حمل‌ونقل، هتل، و…) بودجه لازم را داشته باشید.

وقتی ثابت کردید که در چه هتل یا خانه شخصی اقامت دارید، مأمورین سفارت برای شما ویزای توریستی مکزیک برای افغانها را صادر خواهند کرد.

داشتن برنامه سفر برای مسافرت یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید همراه خود داشته باشید. برنامه سفر شما تأثیری زیادی در دریافت ویزای توریستی مکزیک برای افغانها دارد.

اگر ویزای توریستی مکزیک برای افغانها را از طریق دعوتنامه گرفته‌اید، باید فردی که شما را دعوت کرده است، تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های شما را داشته باشد.

از طریق سایت سفارت مکزیک درخواست ویزای توریستی مکزیک برای افغانها را ثبت کنید.

پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

یک عکس با زمینه سفید لازم است.

یکی دیگر از مدارک دریافت ویزای توریستی مکزیک برای افغانها، گردش مالی سه ماه اخیر شماست.

اثبات توان مالی برای هزینه‌های سفر به مکزیک یکی دیگر از مدارک موردنیاز است.

برای ویزای توریستی مکزیک برای افغانها حدود ۶۲ دلار باید هزینه پرداخت کنید.

ویزای تحصیلی مکزیک برای افغانها

یکی از پرطرف‌دارترین نوع ویزاها برای هر کشوری به‌خصوص مکزیک، ویزای تحصیلی است که برای افرادی که تمایل به تحصیل در این کشور را دارند، صادر می‌شود. قدم اول و مهم این است که از دانشگاه‌های مکزیک باید پذیرش گرفته باشید.

در گام دوم باید از لحاظ مالی بتوانید از پس هزینه‌های تحصیلی در کشور مکزیک بربیاید. روند تحصیل در این کشور بسیار شبیه به کشور ایران است. یعنی برای گرفتن لیسانس ۴ سال، فوق‌لیسانس ۲ سال و دکتری ۲ تا ۳ سال زمان لازم است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های مکزیک حداقل نمره قبولی شما باید ۸ از ۱۰ باشد.

ویزای توریستی مکزیک برای افغانها

ویزای کاری مکزیک برای افغانها

یکی از ویزاهای مکزیک، ویزای کار است که برای افرادی صادر می‌شود؛ کسانی که قصد کارکردن در این کشور را از طریق تجارت یا کارآفرینی دارند. برای گرفتن ویزای کار مکزیک ابتدا باید مؤسسه یا یک کارفرما در مکزیک پیدا کنید. سپس از طریق دعوتنامه کاری می‌توانید اقدام به گرفتن ویزای کار کنید. پس در نظر داشته باشید، نمی‌توانید از ابتدا ویزای کار بگیرید و بعد اینکه به مکزیک رفتید کار پیدا کنید. البته ناگفته نماند بعد از اتمام اعتبار ویزای کار در صورت اینکه شرایط اقامتتان از این طریق مهیا باشد، می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید.

ویزای تجاری مکزیک برای افغانها

اگر به‌صورت حرفه‌ای فعالیت‌های تجاری دارید، می‌توانید به ویزای تجاری مکزیک برای افغانها هم فکر کنید. به طور مثال اگر قرار است در این کشور برای افزایش ثروت خود سرمایه‌گذاری کنید؛ یا حتی قصد این را دارید با شرکت‌های مختلف کار کنید، این ویزا برای شما مناسب است. برای گرفتن این نوع ویزا باید به نزدیک‌ترین کنسولگری مکزیک درخواست ویزا دهید. علاوه بر گذرنامه با اعتبار ۶ماهه یکی از مدارکی که باید ارائه دهید، نامه پشتیبانی یا پوشش تجاری است. همچنین مدارکی مبنی بر تمکن مالی از مهم‌ترین شرایط برای گرفتن ویزای تجاری است.

 ویزای ترانزیت مکزیک برای افغانها

در واقع، ویزایی مشخص به نام ویزای ترانزیت مکزیک برای افغانها نداریم؛ اما اگر قصد سفر به یک کشور دیگری را دارید و در مدت‌زمان کوتاهی در کشور مکزیک توقف می‌کنید، در زمان تعیین شده باید خاک این کشور را ترک کنید؛ بنابراین هنگامی که در یکی از فرودگاه‌های مکزیک هواپیما را عوض می‌کنید و ترانزیت شما کمتر از ۲۴ ساعت است، پس از فرود هواپیما، یک افسر مهاجرت پاسپورت شما را می‌گیرد و شما را تا سالن ترانزیت فرودگاه همراهی می‌کند، جایی که می‌توانید منتظر پرواز ارتباطی باشید. یادتان باشد اگر برای هر هدفی می‌خواهید وارد مکزیک شوید، حتی برای حمل‌ونقل، باید ویزای توریستی مکزیک برای افغانها معتبر و کارت توریستی داشته باشید.

شرایط دریافت ویزای مکزیک برای افغانها

اگر می‌خواهید به مکزیک بروید و در صدد دریافت ویزای این کشور هستید، باید شرایط زیر را داشته باشید.

مشخص شود که شما اهل سفر هستید. در واقع تاریخچه قوی سفر داشته باشید تا احتمال گرفتن ویزای شما بالا رود.

مدارکی چون دعوت‌نامه‌ها، قراردادهای کاری و….که دلیلی برای حضور شما در این کشور است، یکی از شرایط دریافت ویزاست.

کلیه الزامات ماده ۶۰ آیین‌نامه قانون مهاجرت را داشته باشید.

بلیت ورود و خروج یک برگ برنده برای دریافت هر چه زودتر ویزای شماست.

درصورتی‌که از ورودتان به این کشور جلوگیری شد، امکان‌داشتن وکیل را داشته باشید. صحت اطلاعات مهم است، یعنی اطلاعاتی که به مأمورین مهاجرت می‌دهید، دقیقاً همانی باشد که در مدارک شما وجود دارد

مجله لیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا