سلامت

کلینیک مزوتراپی در تهران کجاست

مجله لیدی: در دنیای تکنولوژی امروز هر لحظه می توانید شاهد شگفتی های زیادی در صنایع مختلف از جمله پزشکی باشید. کلینیک مزوتراپی در تهران یکی از همان پیشرفت ها است که لازم است اطلاعات خود را درباره آن کامل تر نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر به بررسی کلینیک مزوتراپی در تهران و عوارض جانبی آن بپردازیم.

کلینیک مزوتراپی در تهران چیست؟

در واقع کلینیک مزوتراپی در تهران از واژه یونانی مزو به معنی میانی که مربوط به بافت های پوستی می شود و تراپی به معنای روش درمان پزشکی گرفته شده است. این تکنیک از طریق تزریقات آنزیم، ویتامین، هورمون و عصاره های گیاهی برای بازسازی و جوانه زنی مجدد آن و سفت کردن پوست استفاده می شود همچنین در این روش چربی های اضافی نیز به خوبی حذف می شود. اولین شخصی که به فکر انجام آزمایشی به این روش افتاد میشل پیستور یک دکتر فرانسوی بود. وی در سال ۱۹۵۲ روش ها و تکنیک خود را گسترش داد. در اصل هدف این روش از بین بردن درد بود که ناشی از جراحت های ورزشی و بیماری های مختلف بوجود می آمد. در سال های اخیر این تکنیک به محبوبیت زیادی در ایالات متحده آمریکا و همچنین سایر نقاط جهان دست پیدا کرده است.

کلینیک مزوتراپی در تهران چیست

در چه مواردی از کلینیک مزوتراپی در تهران استفاده می شود

امروزه گستره استفاده از این تکنیک افزوده شده است و شما می توانید در موارد زیر از آن استفاده نمایید:

برداشتن و حذف چربی ها از شکم، پهلو ها، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت

  • کاهش سلولیت
  • محو چین و چروک ها
  • سفت کردن پوست های شل شده
  • فرم دهی به بدن
  • روشن کردن رنگدانه های پوست
  • درمان آلوپسی؛ بیماری که باعث ریزش و از دست دادن مو می شود

روش انجام کلینیک مزوتراپی در تهران

این روش با تزریق تعدادی سرنگ بسیار ریز به لایه زیرین پوست یا مزودرم انجام می گیرد. این سوزن ها حامل مواد تزریق شونده هستند. ایده اصلی این روش برای تصحیح بیماری هایی نظیر التهاب پوستی و گردش نامناسب خون در زیر پوست که باعث آسیب به پوست می شوند بوده است. می توان گفت فرمول استانداردی برای مواد تزریقی به داخل پوست وجود ندارد. پزشکان از ترکیبات مختلفی استفاده می کنند که شامل:

  • داروهایی مانند وازودیلاتور و آنتی بادی ها
  • هورمون هایی شامل کلسی تونین و تیروکسین
  • آنزیم هایی مانند کلاژن و هیالورونیداز
  • عصاره های گیاهی و طبیعی
  • ویتامین ها و مواد معدنی
  • روش انجام کلینیک مزوتراپی در تهران

هزینه کلینیک مزوتراپی در تهران چقدر است؟

مطمئنا زمانی که بحث به هزینه ها و قیمت یک روش درمانی برسد عوامل زیادی در آن موثر خواهند بود. برای نمونه نوع موادی که دکتر شما برای تزریق تجویز می کند در قیمت تاثیرگذار است. همچنین نکته دیگر که تاثیر زیادی دارد تعداد جلسه هایی است که باید در کلینیک مزوتراپی در تهران شرکت نمایید. نکته مهم دیگر این است که چون این روش درمانی در بخش زیبایی به شمار می رود پس انتظار پوشش های بیمه ای را از طرف شرکت بیمه کننده خود نداشته باشید.

هزینه کلینیک مزوتراپی در تهران

کلینیک مزوتراپی در تهران برای چه افرادی مناسب است؟

کلینیک مزوتراپی در تهران یک روش نوین برای درمان مشکلات پوستی و مو می باشد که با عملکرد عالی خود توانسته محبوبیت زیادی را به دست بیاورد. این روش درمان می توان برای گروه های متعددی مناسب باشد که البته نظر نهایی را همواره پزشک در اختیار بیمار می گذارد که آیا امکان استفاده از کلینیک مزوتراپی در تهران را برای درمان دارد. در کلینیک مزوتراپی در تهران اصولا مواد مغذی و مورد نیاز پوست و مو از طریق تزریق به لایه میانی وارد بدن می شوند و بر روی پوست و مو تاثیر مستقیم می گذارند. افرادی که به بیماری های ژنتیکی مبتلا هستند امروزه با استفاده از روش کلینیک مزوتراپی در تهران می توانند به راحتی با تزریق مواد مغذی مورد نیاز خود این بیماری را مورد درمان قرار بدهند. برخی افراد ریزش سکه ای مو دارند که ظاهر مناسبی ندارد، افرادی که موهای آنها رشد کمی دارد و در نهایت ریزش مو آنها ناشی از استرس است همه می توانند کاندیدای کلینیک مزوتراپی در تهران باشند.

البته ناگفته نماند افرادی هم هستند که دچار ریزش شدید مو می شوند و با هیچ گونه دارویی ریزش و تاسی آنها قابل درمان نیست به این گونه افراد توصیه می شود تا با استفاده از روش کلینیک مزوتراپی در تهران به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن ریزش موهای خود را متوقف کرده و کمک کنند تا موهای آنها تقویت شده و رشد دوباره پیدا کنند، تاثیر عالی این روش باعث شده تا بسیاری از بانوان و آقایان برای داشتن موهای زیبا از کلینیک مزوتراپی در تهران استفاده کنند. افراد مسن سال نیز از گروه افرادی هستند که می توانند از روش کلینیک مزوتراپی در تهران استفاده کنند تا به راحتی چین و چروک ها موجود بر روی پوست خود را از بین ببرند و دوباره جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه بدهند، برخی افراد در اثر استفاده نادرست از مواد آرایشی و برخی در اثر کهولت سن دچار پیری و افتادگی پوست می شوند که اصولا هر دو نوع با کلینیک مزوتراپی در تهران قابل درمان است.برای از بین بردن غبغب، چربی صورت و شکم، رفع افتادگی پلک و پف زیر چشم و …. می توان از کلینیک مزوتراپی در تهران استفاده کرد به همین دلیل افرادی که با این گونه مشکلات روبه رو هستند می توانند از کلینیک مزوتراپی در تهران استفاده کنند تا بتوانند زیبایی را به پوست و مو و اندام خود هدیه بدهند. باید بگوییم همه افرادی که می خواهند پوست و موی زیبا داشته باشند و در کنار روش های درمانی دیگر سریع تر به نتیجه برسند استفاده از کلینیک مزوتراپی در تهران می تواند بهترین گزینه و انتخاب باشد.

آماده شدن برای کلینیک مزوتراپی در تهران

برای انجام هر کاری نیاز به رعایت نکات و ضوابط آن خواهید داشت. در کلینیک مزوتراپی در تهران نیز چنین است. پس از اینکه پزشک مناسبی را برای این کار انتخاب نمودید حال باید یک جلسه مشاوره ای با پزشک خود داشته باشید. در این جلسه پزشک به شما خواهد گفت که باید چه انتظاراتی را از این روش درمانی داشته باشید. همچنین شما نیز لازم است تا مشکلاتی نظیر آلرژی های دارویی خود را با پزشک در میان بگذارید. در هنگام برگزاری جلسات کلینیک مزوتراپی در تهران خود نیز به خاطر داشته باشید از مصرف آسپرین و سایر داروهای رقیق کننده فشار خون استفاده نکنید. همچنین باید از یک هفته قبل از شروع جلسات مصرف اینگونه دارو ها را متوقف کرده باشید. این داروها ریسک خونریزی را در حین تزریق بالا می برند که باعث عدم نتیجه گیری مناسب می شود.

در طول جلسه کلینیک مزوتراپی در تهران چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

مطمئنا به عنوان شخصی که علاقه به انجام یک رشته درمانی جدید دارد، می خواهید بدانید که چه اتفاقاتی در این بین انتظار شما را خواهد کشید. در طول هر جلسه، ممکن است داروهای ضد درد پوستی برای شما تجویز شود یا ممکن است نیازی به آن نداشته باشید. در ادامه شما با تعدادی تزریقات پشت سر هم با سوزن هایی تیز و کوتاه مواجه خواهید شد. این سوزن ها ممکن است به یک دستگاه متصل باشند که به صورت اتوماتیک مواد تزریقی را به داخل پوست شما وارد نماید.

این تزریقات می تواند در اعماق مختلفی از پوست شما اعمال شود. اندازه رایج آن بین یک تا چهار میلیمتر می باشد که اندازه آن به نوع درمان شما بستگی دارد. دکتر شما در هنگام انجام این کار مچ دست خود را حرکت می دهد و به صورت زاویه دار سوزن ها را وارد پوست شما می کند. در هر بار تزریق مقدار بسیار کمی از مواد، یعنی در حدود یک قطره از محلول وارد پوست شما خواهد شد.

شما مطمئنا برای بدست آوردن نتایج مطلوب به چند جلسه از کلینیک مزوتراپی در تهران نیاز خواهید داشت. شما باید انتظار ۳ تا ۱۵ بار را داشته باشید. در ابتدا تزریقات شما هر ۷ تا ۱۰ روز انجام می شود. اگر پوست شما شروع به بهبودی نمود تزریقات شما به هر ۲ هفته یکبار و یا ماهی یکبار تبدیل خواهد شد.

پروسه کلینیک مزوتراپی در تهران چقدر موثر واقع می شود؟

در واقع پاسخ به این سوال سخت می باشد زیرا متدها و همچنین مواد اولیه مختلفی برای تزریق در کلینیک مزوتراپی در تهران استفاده می شود. تحقیقات کمی بر روی تست و آزمایش هر تکنیک در این روش انجام گرفته است و بیشتر این تحقیقات نیز جامعه آماری بالایی نداشته اند و تعداد محدودی را بررسی نموده اند. نتایجی که از کلینیک مزوتراپی در تهران وجود دارد چیزهای زیادی در مورد جوانسازی پوست نشان نمی دهد. یک تحقیق که در سال ۲۰۱۲ بر روی ۶ نفر انجام گردید نشان داد که کلینیک مزوتراپی در تهران واقعا نتوانسته است کار زیادی بر روی رفع چین و چروک آنها پس از ۶ ماه درمان انجام دهد. همچنین تحقیق دیگری در سال ۲۰۰۸ بر روی ۲۰ خانم اتفاق افتاد که برای فرم دهی به بدن از کلینیک مزوتراپی در تهران استفاده نموده اند. متاسفانه بر روی این افراد نیز تاثیر قابل توجهی نداشته است.

کلینیک مزوتراپی در تهران

مزایای کلینیک مزوتراپی در تهران

حال اگر تا این لحظه قصد کرده اید به سراغ کلینیک مزوتراپی در تهران بروید ممکن است کمی از حرف های قبلی ما درباره موفقیت پروسه کلینیک مزوتراپی در تهران ناامید شده باشید، ولی مطمئن باشید این روش اگر در موارد درست آن استفاده شود می تواند نتایج فوق العاده ای را نیز داشته باشد.

می تواند به عنوان بزرگترین مزیت استفاده از این روش به شما اجازه برای تجربه یک روش درمانی در دوزهای میکرو را داده باشد. این روش باعث می شود تا بعد از یک بار استفاده از آن سریعا به عوارض ثانویه آن پی ببرید. بدون اینکه خطر و درد زیادی را متحمل شده باشید.

کلینیک مزوتراپی در تهران

همچنین از دیگر مزایای این روش می توان به تاثیرات مثبت آن بر روی ورزشکاران اشاره کرد. ورزشکاران ممکن است به خاطر مسائلی نظیر مدت درمان طولانی از روش هایی نظیر جراحی استفاده نمایند از همین رو کلینیک مزوتراپی در تهران می تواند یک راه جایگزین خوب برای این افراد باشد. استفاده از این روش به ورزشکاران در جهت کاهش التهاب های عضلانی و درد ناشی از آسیب دیدگی کمک می نماید. افراد مبتلا به درد اسکلتی عضلانی و همچنین مبتلایان به آرتریت و درد پشت نیز می توانند یکی از مخاطبان این روش درمانی باشند.

همچنین می توانید در بخش مزیت این روش استفاده از ویتامین ها را نیز قرار دهید. در این روش ویتامین های بسیار موثر برای سلامتی پوست شما مستقیم به زیر پوست وارد می شود تا تاثیر گذاری آن افزایش پیدا کند. همچنین از ویژگی ها و مزایای دیگر این روش استفاده از مواد مخصوص برای تزریق برای هر فرد می باشد. به این صورت که شما با بیان مشکل خود می توانید یک ترکیب مخصوص برای تزریق خود را داشته باشید و این کار باعث اثر دهی بهتر می شود.

مزایای کلینیک مزوتراپی در تهران در یک نگاه

  • جوان سازی پوست
  • افزایش استحکام پوست
  • بهبود پوست و روشنایی آن
  • پیشگیری از چین و چروک
  • کاربرد موثر بر روی انواع پوست ها

نکاتی در رابطه با کلینیک مزوتراپی در تهران

اولین نکته درباره طول مدت هر جلسه از درمان می باشد. شما برای هر جلسه لازم است ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان خود را صرف نمایید. نکته دیگر که بسیار برای شما حائز اهمیت است ماندگاری اثر این نوع درمان می باشد. اگر شما بتوانید یک دوره درمانی خود را به صورت کامل پشت سر بگذارید (معمولا بین ۴ تا ۶ جلسه) می توانید انتظار داشته باشید نتایج بدست آمده برای ۱۲ تا ۱۸ ماه پایدار باشند.

نکته مهم دیگر در ارتباط با استفاده از این روش درمانی این است که هدف خود را برای استفاده از این درمان مشخص نمایید. قرار نیست بعد از یک تا دو جلسه شما شاهد یک معجزه شگرف در پوست خود و یا تسکین دردهای عضلانی باشید پس باید صبور باشید تا نتایج مناسب را پس از پایان دوره درمان مشاهده نمایید.

مقایسه کلینیک مزوتراپی در تهران با لیپوساکشن

مطمئنا اگر بخواهید از طریق روش هایی نظیر جراحی لاغر شوید به فکر لیپوساکشن نیز افتاده اید. حال می خواهیم برای شما بررسی نماییم که فرق کلینیک مزوتراپی در تهران با لیپوساکشن چیست و در مقایسه با یکدیگر کدام یک می تواند بهتر، کارآمد تر و سریع تر عمل کند؟

در واقع نکته مهم در اینجا این است که کلینیک مزوتراپی در تهران را می توانید به عنوان یک روش غیر جراحی در نظر بگیرید. در مقایسه با لیپوساکشن کلینیک مزوتراپی در تهران را می توانید یک روش بدون درد در نظر بگیرید. چون می توانید قبل از جلسه کلینیک مزوتراپی در تهران خود از کرم های سرکننده استفاده نمایید. پس در مقایسه با لیپوساکشن دردی احساس نخواهید کرد.

کلینیک مزوتراپی در تهران بدون عارضه

نکته مهم دیگر در استفاده از این روش به جای لیپوساکشن می تواند بدون عارضه بودن آن باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که ممکن است در چند روز اول پس از درمان خود جای کبودی روی پوست خود ببینید ولی مطمئنا در قیاس با لیپوساکشن، این روش می تواند برنده باشد زیرا که در عمل لیپوساکشن زخم های متوسط تا عمیق بر روی پوست شما بر جای خواهد ماند.

کلینیک مزوتراپی در تهران بدون عارضه

دوره نقاهت کوتاه

شما شاید تا چند ساعت پس از جلسه درمان دردی احساس نمایید که می توانید با آن به کارهای روزمره خود نیز برسید ولی اگر بخواهید به سراغ لیپوساکشن بروید شاید به سرعت نتیجه دلخواه خود را از جهت حذف چربی های ناخواسته بدن بگیرید اما چیزی حدود ۶ هفته دوران نقاهت شما به طول خواهد انجامید. همچنین ریسک انجام لیپوساکشن را نیز فراموش نکنید. این روش ممکن است سبب آسیب به ماهیچه ها و همچنین رگ های خونی شود.

مزیت کلینیک مزوتراپی در تهران

هزینه ارزان تر

نکته مهم بعدی که باعث می شود برای از دست دادن چربی ها کلینیک مزوتراپی در تهران را ارجح تر از لیپوساکشن بدانید بحث هزینه ها می باشد. هزینه لیپوساکشن گرانتر از کلینیک مزوتراپی در تهران می باشد از این رو داوطلبان زیادی به دنبال یک روش آسان و کم هزینه هستند پس به سراغ مزوتراپ خواهند رفت.

هزینه ارزان‌تر کلینیک مزوتراپی در تهران

تفاوت کلینیک مزوتراپی در تهران و تزریق لیپولیز

روش دیگری که می تواند در مقایسه با کلینیک مزوتراپی در تهران قرار دهید تزریق چربی یا همان لیپولیز می باشد. این روش نیز یکی دیگر از روش های معمول غیر جراحی برای زیبایی پوست می باشد که روشی شبیه به کلینیک مزوتراپی در تهران دارد. حتی این روش به عنوان مترادفی برای این روش شناخته می شود هر چند که کمی نسبت به یکدیگر متفاوت می باشند. در طی تزریق لیپولیز پزشک شما در لایه چربی زیر پوست شما فسفات دیکولین و دگزیکسولات تزریق می نماید. در واقع در مقایسه با کلینیک مزوتراپی در تهران شواهد کمتری برای تائید لیپولسیز نیز وجود دارند. انجمن جراحان پلاستیک آمریکایی در واقع هیچ یک از دو روش تزریق لیلولیز و کلینیک مزوتراپی در تهران را تایید نمی کنند و دلیل آنها تحقیقات کم درباره تایید تاثیرات این دو روش در حذف چربی های بدن می باشد.

تفاوت کلینیک مزوتراپی در تهران و تزریق لیپولیز

عوارض جانبی کلینیک مزوتراپی در تهران

باور بر این است که این روش ریسک کمتری نسبت به سایر روش ها دارد البته اگر توسط یک پزشک با تجربه مورد درمان قرار بگیرید. عوارض جانبی گزارش شده عبارت اند از:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • تورم
  • خارش
  • قرمزی
  • کبودی
  • خارج شدن مواد از محل تزریق
  • به وجود آمدن بخش های تیره در پوست
  • عفونت
  • جای زخم

البته باید به خاطر داشته باشید هر یک از این عوارض جانبی اگر به مدت طولانی ماندگار شدند دلیل بر نگرانی شما خواهند بود. در غیر این صورت بعد از یک جلسه ۴۵ دقیقه ای کلینیک مزوتراپی در تهران ممکن است هر یک از این عوارض بر پوست شما ظاهر شود و تا ۲۴ ساعت نیز بیشتر دوام نداشته باشد.

آیا کلینیک مزوتراپی در تهران می تواند درمانی برای ریزش مو باشد؟

در واقع این روش در کنار اثرات خود برای حذف چربی های ناخواسته و همچنین درمان چین و چروک ها می تواند برای درمان ریزش موی سر نیز استفاده شود. برای این درمان در زیر پوست محل مورد نظر عصاره های گیاهی، ویتامین ها و همچنین برخی از داروهای موثر ریزش مو نظیر فیناستراید و ماینوکسیدیل استفاده می شود. افرادی که از این روش برای درمان ریزش موی سر خود استفاده کرده اند، مدعی هستند که اختلالات هورمونی آنها در فولیکول های مو اصلاح گردیده است. همچنین مواد مغذی برای رشد موها نیز فراهم گردیده. البته اینها ادعای افراد می باشد که برای آن منبع تحقیقی و مستدلی در دسترس نیست و در واقع ثابت نشده است که از این روش می توان در رشد مجدد مو استفاده نمود یا خیر.

مرکز کلینک مزوتراپی مو و پوست

این روش یک درمان قطعی برای از بین بردن چربی های ناخواسته و همچنین رفع چین و چروک های پوست می باشد اگر چه که هنوز ایمنی و اثر بخشی آن اثبات نگردیده است. در واقع می توان این روش را یک راه حل عملی برای درمان دردهای مختلف در نظر گرفت تا استفاده در موارد زیبایی. همچنین این روش هنوز به تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا نرسیده است اما مواد مورد استفاده در این روش مورد تایید این سازمان می باشد. از همین رو در این روش درمانی می توان از آنها بهره برد.

همچنین نکته دیگر این است که چون ترکیباتی که در کلینیک مزوتراپی در تهران استفاده می شود فرمول استانداری ندارد ممکن است شما دو درمان کاملا متفاوت را پیش دو پزشک جدا تجربه نمایید. پس حتما به سراغ گزینه هایی بروید که تجربه کافی در این زمینه دارند و می توانند بهترین درمان را برای شما انجام دهند در این صورت است که می توانید با خیالی آسوده به استفاده از کلینیک مزوتراپی در تهران بپردازید و نتیجه قابل قبولی را نیز از آن بگیرید همچنین یک پزشک خوب می تواند از میزان عوارض جانبی آن نیز بکاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا