گردشگری

دریاچه قو رامسر زیباترین جاذبه جواهرده هستش؟

مازندران از استانهای شمالی ایران بوده و بسیار سرسبز است. شهرهای این استان مخصوصا شهرهای در مجاورت دریا، سالانه مسافران زیادی دارند. شهر رامسر یکی که از شهرهای بزرگ استان مازندران است که با سابقه ی بالای نیم قرن در جذب مسافر بسیار مورد توجه بوده و همچنین به دلیل دارا بودن جنگل و ساحل بسیار زیبا از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله می‌خواهیم راجع به دریاچه قو رامسر صحبت کنیم این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه‌های بخش جواهرده رامسر است به همین منظور در این مقاله با ما در وبسایت قصریاب همراه باشید.

این دریاچه به قدری زیباست که برای لوکیشن ازدواج ، در سریال عاشقانه از آن استفاده شده در این صحنه ، سارا رسول زاده نقش دختر زیبا و کله شقی را بازی می‌کند که به خاطر فقر خانواده و نیاز مالی ، حاضر شده همسر یک پیرمرد پولدار شود.

این دریاچه ، محیط کوچکی است که در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است و برای ورود به آن هزینه ورودی می گیرد که در نوع خود بسیار عجیب است چرا که برای ورود به پارک های ملی و جاذبه های مهم دنیا این اتفاق می‌افتد اما به هر حال این هزینه موجب شده که تمیزی و نظم ویژه‌ای در این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا ایجاد شود.

دریاچه قو رامسر

جواهرده روستای ثبت شده در یونسکو

درفاصله ی نزدیک از شهر رامسر، ییلاقی قرار گرفته که شهرت جهانی دارد و آن روستای سرسبز جواهرده رامسر است.این روستا با رامسر حدود ۲۷ کیلومتر فاصله دارد و به علت آب و هوای بی نظیر آن در فصل‌های بهار و تابستان مسافران زیادی را به دور خود جمع کرده به طوری که جمعیت اندک این روستا به علت اضافه شدن افرادی که خدمات گردشگری را می‌دهند و در این منطقه زندگی می‌کنند چندین برابر شده است. دریاچه قو رامسر نیز در این روستا قرار دارد.

از آب و هوای بی نظیر جواهرده گفتیم اما باور کنید اینجا همه چیز فوق بی‌نظیر است وبه همین دلیل است که اینروستا به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.
نام جواهرده به این دلیل به روستا نسبت داده شده که در گذشته های بسیار دور افرادی را که می مردند در این منطقه با طلا و جواهر به خاک می سپردند. از نام های دیگر قدیمی این روستا جئورده یا جوردی است که به معنی ده بالا دارد. اطلاعات بیشتر را در مورد این روستای با طبیعت بکر و جادویی درمقاله جواهرده بخوانید.

برکه کوچک و اکنون دریاچه های بزرگ

سالها پیش در کنار روستای جواهرده برکه ای کوچک وجود داشت که در محیطی فوق العاده زیبا قرار گرفته بود. به همین جهت مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت. این برکه با تلاش های بخش خصوصی توسعه داده شد و امروز یکی از جاذبه های دیدنی جواهرده شده که برای ورود باید هزینه پرداخت کنید. این هزینه صرف جمع آوری زباله ها و تمیزی اطراف دریاچه می‌شود. با این تفاصیل می‌توان گفت دریاچه قو یک دریاچه مصنوعی است. برای رسیدن به آن باید مسیر زیبا و پر پیچ و خم روستا را طی کنید که بسیار رویایی و زیباست.

جاذبه‌های حاضر در منطقه دریاچه

اگراطراف دریاچه شلوغ نباشد حتماً در آن فضای آرام آن نسیمی زیبا و خنک را حس می کنید که با صدای دارکوبی که از میان جنگل می آید ترکیب شده ، قادر است روح شما را به پرواز در بیاورد و خستگی ساعت‌ها مسیر سفر را که ازابتدای جاده جادویی جواهر به دست فراموشی سپرده بودید ، از تن شما بیرون کند.

در کنار های آب ، آلاچیق های کوچکی ساخته اند که می توانید در آن ها بنشینید و با میل کردن یک غذای سنتی نیز از تصاویر محیط اطراف دریاچه که آن را جنگل‌های سرسبز و تنک محاسبه کرده و همچنین انعکاس این سرسبزی در آب دریاچه قو رامسر لذت ببرید. بعد از غذا می توانید یکی از قایق های پدالی را که شکل قو دارند اجاره کنید و با آن قایق بر روی دریاچه گشتی بزنید ، به همراه خانواده خاطره بسازید و کلی بخندید. البته این قایق سواری هزینه زیادی هم ندارد.

آبشار صفارود

در ظاهر سخت است که بگوییم ، برای دست پیدا کردن به این آبشار باید ۱۷ کیلومتر پیاده روی کنیم. اما کسانی که این مسیر را رفتنه اند ، می‌دانند که مسیر، جنگلی است و به میزانی رویایی است که اصلا نمی فهمید چگونه طی شد و اگر اهل پیاده راه رفتن و طبیعت گردی هستید آبشار زیبای صفارود چشم انتظار شماست تا ابهتش را فتح کنید.

جنگل سخت سر

این جنگل زیبا که در نزدیکی دریاچه قرار گرفته محیطی فوق العاده بکر و تحسین ‌برانگیز دارد اگر به جواهرده رامسر سفر کردید به هیچ عنوان بازدید از آن را از دست ندهید مسیرهای مشخصی را درون این جنگل ایجاد کرده‌اند که پیاده روی لذت بخشی را می‌توان درآن داشت و آن را شبیه هزارتو کرده است. فقط مراقب باشید که درون جنگل گم نشوید چون کارتان خیلی سخت می شود.

غذاخوری ها و رستوران ها در مسیر دریاچه قو

بحث خورد و خوراک یکی از مهمترین مسائل سفر است و خوب است که قبل از سفر به یک محیط ، رستوران ها و غذاخوری های موجود در آن را بشناسید.
اگر در روزهای شلوغ به دریاچه سفر می‌کنید ممکن است که تهیه غذا در اطراف دریاچه برایتان سخت باشد. در اطراف دریاچه یک رستوران سنتی هست که انواع غذاهای محلی را با دوغ های عالی در اختیار شما قرار می دهد و میتوانید در آلاچیق های کنارآب بنشینید و غذا میل کنید.

اما در زمان شلوغی ممکن است گرسنه بمانید و بهتر از قبل از رسیدن به دریاچه در رستوران اکبرجوجه یا رستوران سلیمی جواهرده غذای تان را می کنید و به دریاچه بروید در این رستوران‌ها و همچنین رستوران عمو رجب که بعد از جاده فرعی دریاچه قرار گرفته انواع غذاهای محلی مانند : باقالاقاتوق + کباب ترش + میرزاقاسمی هست که می توانید سفارش دهید.

پس از میل کردن غذا ها می توانید به دریاچه بروید و با نوشیدن یک چای سفارشی کنار آب لذت سفرتان را کامل کنید. البته اگر در روزهای خلوت دریاچه بار سفر می کنید می توانید هر دو را در کنار آب تجربه نمایید.

مسیر دسترسی به دریاچه قو رامسر

دسترسی به این دریاچه بسیار کار راحتی است. ابتدا باید از شهر رامسر به سمت جواهرده حرکت کنیم. مسیر آسفالت و پر پیچ و خمی است اما بسیار بسیار زیباست. به درون روستا که رسیدید می توانید مسیر دریاچه را بپرسید. مسیر را به شما نشان می‌دهند که شما را به سمت پایین و جنوب روستا می برد. در مسیر تابلوهای زیادی هستند که روی آنها نوشته شده دریاچه‌قو غلط های املایی پی در پی هم ممکن است خنده روی لب شما بیاورد.

علاوه بر مسیرقبل ، در میانه جاده روستای جواهرده یک جاده فرعی و خاکی وجود دارد که شما را مستقیم به دریاچه می‌برد. این جاده هم زیبایی های عجیب و خاص خود را دارد روستای جواهرده و دریاچه قو در مرتفع‌ترین منطقه رامسر قرار گرفته است و اگر شانس بیاورید و در روز آفتابی به آنجا بروید و ابرهای پنبه ای زیبایی دور و اطراف شما را فرا خواهد گرفت.

سوغاتی های دریاچه قو رامسر

در درون روستا و در نزدیکی دریاچه قو مردم روستا بازارهای روبازی را ایجاد کرده اند که می توان از آن ها  انواع چادر بافی + سفال + نمد را تهیه کرد. همچنین انواع ترشی و مربا های با کیفیت از محصولات طبیعی روستا تهیه شده را نیز میتوانید به عنوان سوغات جواهرده تهیه نمایید.

اقامت در جواهرده

در این منطقه گردشگری مراکز اقامتی ای ساخته شده که برای سفر چند روزه بسیار مناسب هستند. همچنین شما عزیزان اگرقصد از سفر و اقامت در جواهرده را دارید وبسایت قصریاب این امکان را برای شما فراهم کرده تا با چند کلیک ساده جهت اجاره ویلا در جواهرده اقدام نماید بدین منظور روی کلمه مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه اجاره سوئیت شود.

تحریریه لیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا