سلامت

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. این درمان برای کاهش سلولیت ، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم استفاده می شود . همچنین می تواند به عنوان بخشی از درمان برای بهبود زخم استفاده شود. دی اکسید کربن اکسیژن اضافی را به ناحیه وارد می کند و رگ های خونی که در آن تزریق می شود را گشاد می کند تا ظاهر کلی پوست شما را بهبود بخشد.

این مقاله به بررسی مزایا، عوارض جانبی و نتایجی می‌پردازد که می‌توان از کربوکسی تراپی به دست آورد. شما همچنین یاد خواهید گرفت که در طول یک جلسه درمانی چه انتظاراتی داشته باشید.

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

یکی از مزایای کربوکسی تراپی کاهش سلولیت یا چربی زیر پوست است که به آن ظاهری توده ای می دهد. 1 این درمان همچنین می تواند برای کمک به مجسمه سازی بدن با از بین بردن چربی اضافی در نواحی خاص استفاده شود. تزریق دی اکسید کربن به این نواحی باعث کاهش تعداد سلول های چربی و سفت شدن پوست می شود. کربوکسی تراپی اغلب همراه با لیپوساکشن برای کانتورینگ بدن (از بین بردن پوست و چربی اضافی از بدن) استفاده می شود.

کربوکسی تراپی همچنین می تواند ظاهر ترک های پوستی را کاهش دهد. تزریق دی اکسید کربن سلول هایی به نام فیبروبلاست ها را تحریک می کند که کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک می سازند. 2 این مواد اندازه ترک‌های پوستی شما را کاهش می‌دهند و می‌توانند به محو شدن آن‌ها کمک کنند، بنابراین بیشتر با رنگ پوست شما مطابقت دارند.

کربوکسی تراپی می تواند سیاهی زیر چشم را درمان کند، که اغلب زمانی رخ می دهد که خون در زیر پلک پایین جمع شود. 3 تزریق گاز با تحریک رشد رگ‌های خونی جدید و گشاد کردن (بسط) عروق خونی موجود، گردش خون را بهبود می‌بخشد.

کربوکسی تراپی همچنین همراه با سایر درمان ها برای کمک به بهبود زخم های مزمنی که ممکن است در شرایطی مانند دیابت و بیماری شریان محیطی ایجاد شوند، استفاده می شود . 4 همچنین می تواند برای کمک به درمان آلوپسی (یک اختلال خود ایمنی که باعث ریزش مو می شود) استفاده شود.

کربوکسی تراپی

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک درمان بدون درد با حداقل عوارض جانبی یا بدون عوارض است. هنگامی که گاز به زیر پوست شما تزریق می شود، ممکن است احساس “فشار” کنید. در برخی موارد، کبودی ممکن است در ناحیه تزریق ایجاد شود، اما معمولاً کمتر از یک هفته طول می‌کشد.

پس از یک جلسه کربوکسی تراپی، پوست شما ممکن است احساس گرما، خارش و/یا سوزن سوزن شدن داشته باشد زیرا گردش خون افزایش می یابد و گاز شروع به کار می کند. این می تواند تا 24 ساعت پس از درمان ادامه یابد. ناحیه تزریق شده نیز ممکن است پف کرده باشد (مخصوصاً زیر چشم)، اما در عرض چند روز بهبود می یابد زیرا بدن شما گاز را جذب می کند. 5

چه چیزی در طول یک جلسه انتظار می رود

به طور معمول، هیچ آمادگی خاصی قبل از جلسه کربوکسی تراپی مورد نیاز نیست. در طول درمان، پزشک یک سوزن کوچک را زیر پوست شما وارد می کند و مقدار کمی گاز را که از دستگاهی به نام تنظیم کننده جریان خارج می شود، تزریق می کند.

زمان درمان بسته به ناحیه تحت درمان متغیر است. جلسات معمولا بین 15 تا 45 دقیقه است و یک یا دو بار در هفته انجام می شود.

موارد منع مصرف کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای همه ایمن نیست. اگر یکی از موارد زیر را دارید از این درمان خودداری کنید: 5

  • در حال حاضر باردار یا شیرده است
  • اختلالات لخته شدن خون
  • بیماری قلبی شدید
  • سکته
  • فشار خون بالا (درمان نشده)
  • عفونت فعال
  • تب
  • قانقاریا
  • نارسایی کلیه

چه نتایجی می توانم از کربوکسی تراپی انتظار داشته باشم؟

نتایج حاصل از درمان های کربوکسی تراپی فوری نیست و برای همیشه دوام نخواهد داشت. بسته به ناحیه ای از بدن که تحت درمان قرار می گیرد، بین شش تا هشت جلسه درمان طول می کشد تا متوجه تفاوت در شکل بدن خود شوید. برای شرایطی مانند آلوپسی یا بهبود زخم، ممکن است 15 تا 30 جلسه طول بکشد تا تغییرات مثبت نشان داده شود. 5

درمان های کربوکسی تراپی باید هر سه تا شش ماه تکرار شود تا نتایج شما حفظ شود.

کربوکسی تراپی

خلاصه

کربوکسی تراپی یک روش درمانی است که شامل تزریق مقدار کمی گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. می توان از آن برای درمان ترک های پوستی، سیاهی زیر چشم، سلولیت و چربی اضافی در نواحی خاصی از بدن استفاده کرد.

کربوکسی تراپی یک روش نسبتا ایمن با حداقل عوارض جانبی است. با این حال، چندین درمان برای نتایج قابل توجه مورد نیاز است. بهبودها موقتی هستند و برای حفظ نتایج باید هر سه تا شش ماه یکبار درمان تکرار شود.

منبع: +

تحریریه لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا