دکوراسیون

طراحی داخلی با آجر نسوز

طراحی با آجر نسوز جذابیت خاصی را در فضا حاکم خواهد ساخت. بازهم تاکید میکنیم مهم نیست چه سبکی در منزلتان حاکم است؛ وابسته به هر سبکی پوشش دادن هر کدام از دیوارهای آشپزخانه به واسطه آجرهای نسوز چشم‌ نوازترین تصویر ممکن را رقم می‌زند.

مطمئنا در بسیاری از منازل مسکونی، فضاهای اداری، آموزشی حتی رستوران‌ها شاهد استفاده از آجرهای نسوز در طراحی داخلی و رقم زدن تصویری بس جذاب و منحصربفرد بوده‌اید‌. البته موضوعی که این نوع از طراحی داخلی را محبوبیت ویژه‌تری بخشیده است عدم محدودیت در هیچ یک از ابعاد مرتبط می‌باشد. به این منظور که قرار نیست تنها در سبک خاصی مجوز استفاده از آجرهای نسوز را در طراحی داخلی دارا باشیم. جالب است بدانید علاوه بر اینکه قادر هستید در سبک‌هایی چون مدرن، کلاسیک یا سنتی از این تم کمک بگیرید، می‌توانید وابسته به هر کدام از آن‌ها تصویری خاص همراه با ویژگی‌هایی متفاوت را رقم بزنید. البته ناگفته نماند که از لحاظ کاربری فضا نیز دستتان بسیار باز است چرا که استفاده از آجرهای نسوز در فضاهای متعددی، چون منازل مسکونی گرفته تا اداری می‌توانند نقش کاربردی‌تری نسبت به سایر عناصر پیشنهادی برای طراحی داخلی ایفا کنند. اما آیا بکارگیری آجرهای نسوز در تمامی قسمت‌های منزل خوشایند است آیا اینکه در علم طراحی جایگاه خاصی برای آن قائل شده است؟

آیا قابلیت نصب دشواری را بهمراه دارند یا حتی به واسطه شخص نیر امکان اجرایی نمودن دارند؟ اجازه بدهید تا به شکل جامع‌تری به طراحی داخلی با آجرهای نسوز بپردازیم تا به میزان ممکن، جایی برای هیچگونه ابهامی در این رابطه، برای افراد علاقه‌مند به این عنصر مفید و محبوب باقی نماند.

آجر نسوز در دکوراسیون داخلی با چه حالت‌هایی استفاده و اجرا می‌گردد؟

پوشش دادن دیوار شومینه

مطمئنا با استفاده از آجرهای نسوز در هر قسمتی و ترکیبش با هر عنصری موفق خواهید شد، تصویری برجسته و محبوب را رقم بزنید. وابسته به همین موضوع با اینکه آجرهای نسوز از قدیمالام بر دیوارهای شومینه استفاده میشده است هنوز هم به همان میزان صاحب جذابیت است. البته در حال حاضر با میزان تنوعی که در طرح و رنگ های آجر نسوز امروزی، شاهد هستیم، امکان بیشتری برای کاور دیوار شومینه‌ها در مقیاس بالاتر یافته‌ایم.

دیوار پشتی قفسه انواع قفسه‌ها

استفاده از آجرهای نسوز در پشت قفسه‌ها همیشه وسوسه برانگیز بوده تا هر فردی با مشاهده آن به فکر بیوفتد تا در منزل خودد یا هر فضای دیگری این آرایش زیبا را در پشت قفسه‌ها اجرا نماید.

اجرای فضای قدیمی سنتی با آجرهای نسوز

مطمئنا با گذشت زمان هر دوره‌ای طراحی داخلی فضاها نیز تغییرات چشمگیری را پشت سر خواهند گذاشت. همچون حال حاضر که در فضاهای مدرن و سنتی ظروف صاحب ارزش و صاحب قدمت، جایگاه مطلوبی یافته اند. عموما آجرهای نسوز پشت زمینه این ظروف عتیقه را تشکیل می‌دهد که بسیار زیبا و اثربخش به جهت خود‌نمایی بیشتر ظروف ان ها است.

کاور دیوارآشپزخانه

کاور کردن دیوارهای آشپزخانه به واسطه آجرهای نسوز

جذابیت خاصی را در فضا حاکم خواهد ساخت. بازهم تاکید میکنیم مهم نیست چه سبکی در منزلتان حاکم است؛ وابسته به هر سبکی پوشش دادن هر کدام از دیوارهای آشپزخانه به واسطه آجرهای نسوز چشم‌ نوازترین تصویر ممکن را رقم می‌زند.

پوشش دیوار پشت تلوزیون با آجر نسوز

البته که در حال حاضر پیشنهادهای متعددی برای پوشش دادن پس‌زمینه دیوار‌های پشت تلویزیون چون کاغذ دیواری ۳بعدی؛ سنگ‌های آنتیک و یا طراحی با چوب را دارا هستیم؛ اما استفاده از آجرهای نسوز فضای گرم و جذاب‌تری را ِبرای تماشای تلویزیون توسط اعضای خانواده ایجاد خواهد کرد.

ایجاد فضایی رویایی در اتاق خواب

بکاربردن آجرهای نسوز طیف وسیع‌تری یافته است در حالی دکوراسیون اتاق‌خواب‌ها از این امر مستثنی نیستند. به جرات می‌توانیم بگوئیم اگر مایل به رقم زدن فضایی رویایی توام با آرامش در اتاق خواب منزلتان هستید؛ با استفاده از آجرهای نسوز در طراحی داخلی مسیر را درست پیموده‌اید. البته که طیف وسیع بکارگیری آجرهای نسوز به اینجا ختم نمی‌شود و به بیرون از ساختمان و نیز فضای داخلی فضاهای غیرمسکونی نیز راه یافته است.

آیا آجرهای نسوز در ساختمان‌های غیرمسکونی نیز کاربرد دارند؟

همانطور که متوجه شدید آجرهای نسوز هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی ساختمان‌های مسکونی به قدرت ایفا نقش می‌کنند. اما ساختمان‌های غیرمسکونی نیز از این ویژگی محروم نمانده‌اند. این مکان‌ها عبارتند از:

شرکت ها

در صورت بهره‌بردن از رنگ های خنثی آجر نسوز در دکوراسیون داخلی شرکت ها، می‌توانید منتظر مشاهده نمودن تصویری شکیل و جذاب که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. مطمئن باشید که نوع طراحی داخلی در فضا در مراوده‌های شغلی نیز تاثیر‌گزار است. پس از کنار آن به راحتی گذر نکنید.

مغازه‌ها

تمامیت تلاش هر فروشنده یا مالک مغازه‌ای یا کسب‌و کارهای متعدد بر محور مشتری مداری می‌چرخد. به این منظور که با ایجاد فضایی جذاب و آرامش بخش مشتری بیشتری جذب نموده و در نتیجه به سودآوری بالاتری خواهید رسید. آجرهای نسوز در پشت و کناره قفسه‌ها تا میزان قابل توجهی انرژی مثبتی را در فضا جریان می‌دهد.

مدارس

علاوه بر اینکه تنوع چشمگیر در آجرهای نسوز سبب شده است تا مدارس نیز از این عنصر محبوب در طراحی داخلی بی­نصیب تمانند. بصرفه بودنشان در قالب عایق­هاس سرما و گرما دلایل استفادشان را قوت بیشتری بخشیده است­.

رستوران ها

البته که مشتریان یک رستوران زمانی برای سرو غذا در آن مکان اسرار می­ورزند که؛ علاوه بر دارا بودن کیفیت بالای مواد غذایی و نوع طبخ ؛ دارای فضایی زیبا و همراه با جریان داشتن حس آرامش باشد. به جرات میتوان گفت احساس اصالت بی نظیری که آجرهای­ نسوز در رستوران­ها به سبب ایجاد فضایی شبیه به خانه های قدیمی رقم می­زند را نمیتوان به ­واسطه هیچ عنصر دیگری رقم زد.

کافی شاپ ها

در حال حاضر اجرای سبک مدرن در کافی­شاپ­ها با پاسخ مثبت­تری مواجه شده است؛ به همین سبب در اکثریت این فضاها شاهد اجرای سبک مدرن هستیم. همانطور که می­دانید آجرهای نسوز نیز در این سبک معجزه خواهد کرد پس اگر در ضمن ورود به کافی­شاپ­ها اکثریت دیوارها را پوشیده از آجرهای نسوز در طرح­ها و رنگ­های متنوع مشاهده کردید، تعجب نکنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب از سایت لیدی فروم لذت برده باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا