مهاجرت

مرکز خرید ایست پوینت تفلیس کجاست

آشنایی با مرکز خرید ایست پوینت تفلیس : آیا می دانستید بزرگترین مرکز خرید در گرجستان ایست پوینت تفلیس می باشد. این مرکز خرید برندهای مختلفی از پوشاک ، موادغذایی ، لوازم الکترونیکی ، لوازم خانگی ، ابزار آلات ساختمانی و …. را در خود جای داده است.

از East Point چه می دانید؟

دیرسالی است که گرجستان کوشیده تا خود را به عنوان یک قطب جدید برای تفریح، خرید، اقامت و سرمایه گذاری معرفی کند.

آخرین و بزرگترین اقدام در این راستا، رونمایی از پروژه ایست پوینت تفلیس ارزیابی می شود. مراکز خرید تفلیس بسیار زیاد هستند ولی ایست پوینت تفلیس در بین آنها واقعا سرآمد است.

برای درک عظمت این پروژه باید توجه داشت که ابتدا، زمینی به مساحت بیست و چهار هکتار انتخاب شده است و در نهایت با صرف هزینه ای بالغ بر صد میلیون دلار آمریکا، ایست پوینت تفلیس در روز سیزدهم سپتامبر سال 2015 میلادی، توسط معاون نخست وزیر گرجستان، افتتاح گشته است.

به خصوص در صورتی که در آینده ای نزدیک از گرجستان بازدید خواهید کرد، مطالعه این نوشته تا انتها خالی از لطف نخواهد بود، با ما همراه باشید.

راهنمای مهاجرت به گرجستان

مقدمه؛ آشنایی با ایست پوینت تفلیس

همان طور که از نام مرکز بر می آید، ایست پوینت (East Point) در شرق تفلیس قرار گرفته است.

با این تدبیر، اگر در میدان آزادی تفلیس قرار داشته باشید تنها با پانزده دقیقه رانندگی به ایست پوینت می رسید.

همچنین برای افراد ساکن کشورهای ارمنستان یا آذربایجان، چیزی در حدود یک ساعت زمان لازم است تا خود را به شکل زمینی به ایست پوینت تفلیس برسانند.

اما نکته جالب درباره این مرکز خرید و تفریح این است که طبق آمار، چیزی در حدود هفتاد هزار نفر به شکل روزانه در ایست پوینت حاضر می شوند و خدمات دریافت می کنند.

با این تفاسیر، می توان اطمینان داشت که حضور در این مرکز، توانایی کسب رضایت هر سلیقه ای را دارد.

بررسی دقیق امکانات حاضر در ایست پوینت تفلیس

پس از معرفی ابتدایی و اجمالی ایست پوینت، حالا زمان بررسی دقیق و تخصصی امکانات فرا رسیده است.

در ابتدا باید گفت که ایده اصلی ساخت ایست پوینت، به وجود آوردن شهری هوشمند برای خرید و تفریح بوده است.

در همین راستا سعی شده سازه، پارکینگ، پیاده رو، معبر عبور ماشین و همه کاربری های اینچنینی در قالب یک پروژه شهری تدارک دیده شوند.

به این معنی که ترکیب و هارمونی قرارگیری المان ها به گونه ای باشد که حس و حال حضور در شهری کامل را تداعی کند.

یک هایپرمارکت فوق العاده کامل، فروشگاهی تمام هوشمند (DIY) ، مراکز ویژه فروش تجهیزات الکترونیک، اختصاص بیست و هفت هزار متر مربع به فروشگاه، نمایشگاه و گالری های فشن، ده سالن سینمای مجهز و مدرن و حضور بیش از صد و پنجاه نمایندگی برندهای بین المللی تنها بخشی از ظرفیت های ویژه و منحصر به فرد ایست پوینت تفلیس به شمار می آیند.

شایان ذکر است، بسیاری از تجهیزات به شکلی اغراق شده، مدرن، ویژه و انحصاری، مختص وست پوینت طراحی شده اند.

برای مثال، تا پیش از تکنولوژی IMAX نه تنها در سینماهای گرجستان وجود نداشته، بلکه در سراسر اروپا نیز یک تکنولوژی لوکس و ویژه محسوب می شده است.

اما امروزه در مقیاس وسیع، مهمان سالن های سینمای ایست پوینت تفلیس است.

به طور مشابه، می توان به زمین بازی سه هزار و پانصد متری کودکان اشاره کرد.

در این فضا، علاوه بر بازی و سرگرمی که به شکل فوق العاده پیشرفته تدارک دیده شده است، امکان دریافت آموزش های مختلف هم وجود دارد.

این ویژگی در بازار، مرکز یا مجتمع دیگری به این شکل مشاهده نمی شود.

سایر ویژگی های ایست پوینت تفلیس

طراحان ایست پوینت برنامه ای بلندپروازانه داشته اند و مشاهدات میدانی نشان می دهد در بسیاری از موارد موفق عمل کرده اند.

به عنوان مثال، در طرح های اولیه اینگونه محاسبه شده که هیچ بازدیدکننده ای نباید با مشکل پارکینگ مواجه شود.

به همین خاطر، در ابتدای ورودی مرکز، بیش از دو هزار جای پارک تعبیه شده است.

در کنار این مطلب، قرار بر این بوده تا تجهیزات و امکانات قرار گرفته در ایست پوینت توانایی ارضای سلیقه بازدیدکننده های مختلف را داشته باشد.

در همین راستا، برای آن هایی که بازی های غربی را می پسندند و به شکل جدی دنبال می کنند، بیش از دوازده لاین حرفه ای بولینگ تدارک دیده شده است (این مثال ها تنها مشت نمون خروار هستند و سعی دارند نشان دهند که ایست پوینت هر سلیقه ای را به خود جذب می کند).

اطلاعات تکمیلی درباره پروژه ایست پوینت تفلیس

این پروژه توسط گروه Quadrum Global طراحی و توسط LC CBD Development اجرا شده است.

بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه چیزی در حدود صد میلیون دلار آمریکا بوده و تا لحظه افتتاح، سه هزار شغل برای مردم گرجستان ایجاد کرده است.

همانطور که در مقدمه ذکر شد، هدف از اجرای این پروژه و پروژه هایی از این دست، معرفی و تثبیت جایگاه گرجستان به عنوان مرکز جذب سرمایه، گردشگر و بازدیدکننده است.

در صورتی که مسافر گرجستان هستید، برای رسیدن به ایست پوینت حتی نیاز به پرداخت پول نیز نیست، کافی است به ایستگاه اتوبوس های Samgori بروید و منتظر اتوبوس رایگانی باشید که به مقصد ایست پوینت حرکت می کند.

این اتوبوس به طور دقیق هر پانزده دقیقه یک بار حرکت دارد و در کنارش، یک خط مینی‌ بوس اختصاصی نیز تدارک دیده شده است.

راهنمای اخذ اقامت گرجستان

جمع بندی نهایی مقاله؛ ایست پوینت چگونه جایی است؟

در سطرهای بالا سعی کردیم بدون حب و بغض، حقیقت ایست پوینت تفلیس را ترسیم کنیم.

عظمت و وسعت پروژه، تعداد برندهای بین المللی حاضر (صد و پنجاه برند)، نزدیکی به مرکز شهر تفلیس و البته، قابلیت دسترسی راحت از مرزهای ارمنستان و آذربایجان، معماری بی بدیل و نوآورانه با هویت شهر تفریح و خرید (Open concept shopping and entertainment city) تلاش برای برآوردن رضایت تمام سلایق، وجود مراکز مخصوص برای کودکان، تمرکز به صنعت مد و فشن، حضور تکنولوژی های جدید برای اکران فیلم و غیره، بعضی از ویژگی های بود که در سطرهای بالا نسبت به معرفی آن ها اقدام کردیم.

روی هم رفته، امیدواریم سطرهای بالا توانسته باشد تا سطحی بالا، توجه شما را به خود جلب کرده باشد و مرکز ایست پوینت تفلیس را به شکلی جامع، به شما معرفی کرده باشد.

اما اگر چنین نیست و سوالی دارید که در این نوشته وجود ندارد، کافی است با ما در شرکت آناجورجیا تماس بگیرید و دلمشغولی های خود را درمیان بگذارید، کارشناسان ما در لحظه، آماده پاسخگویی و رفع ابهام هستند. با تشکر از همراهی شما.

تحریریه لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا