مهاجرت

مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک

مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک : این روزها تب و تاب مهاجرت به گرجستان بسیار داغ شده است.

کشور گرجستان بدلیل داشتن اقلیم مناسب و همچنین آب و هوای پاکیزه و مردمی خونگرم و مهمان نواز و همچنین اقتصاد رو به رشد و شکوفا در منطقه قفقاز مورد توجه بسیاری از مردم سایر کشورها جهت مهاجرت قرار گرفته است.

امنیت گرجستان نیز در میزان افزایش مهاجرت به این کشور نقش مهمی را ایفا کرده است.

روش های مهاجرت به گرجستان زیاد هستند ولی ساده ترین و سریع ترین روش مهاجرت به این کشور از طریق خرید ملک در گرجستان است.

بر اساس قوانین جاری گرجستان ، هر تبعه خارجی با خرید ملک حداقل به میزان سی و پنج هزار دلار آمریکا می تواند اقامت موقت یکساله گرجستان را دریافت کند.

تا زمانی که ملک خریداری شده بنام متقاضی باشد ، اقامت های بعدی وی بدون هیچ مشکلی سالانه تمدید خواهند شد ، پس از گذشت شش سال از تمدید متوالی کارت اقامت گرجستان ، اخذ اقامت دائم امکان پذیر می شود.

منظور از خرید ملک در قوانین گرجستان شامل : ملک مسکونی ، ملک اداری و ملک تجاری می شود.

زمین جزو ملک محسوب نمی شود بنابراین هر تبعه خارجی با خرید زمین نمی تواند اقامت گرجستان را اخذ کند.

مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک

مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک مزایای زیادی دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم :

مزایای مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک

1 – زمانی که وارد یک کشوری می شوید که اجاره های آن به دلار آمریکا اخذ می شود ، با خرید ملک از هدر رفتن پول خودتان جلوگیری می کنید.

2 – به مرور زمان ملک خریداری شده شما در کشور گرجستان ، ارزش افزوده به دلار آمریکا پیدا می کند. بنابراین از هر دو جهت سود می برید ، هم افزایش قیمت ملک به دلار آمریکا و هم افزایش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای جهانی.

3 – در حال حاضر کشور گرجستان عضو ناظر ناتو و اتحادیه اروپا است و قرار است تا در آینده ای نزدیک به اتحادیه اروپا بپیوندد. در صورت پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا ، در عرض چند روز ، ملک خریداری شده شما ارزش افزوده زیادی پیدا می کند.

ضمن اینکه شما صاحب یک ملک در یک کشور اروپایی نزدیک ایران می شوید که دارای آب و هوا و اقلیم مناسبی است.

4 – بدلیل قرار گرفتن گرجستان در منطقه قفقاز و همچنین آب و هوای بسیار عالی در تمامی فصول سال ( هوای معتدل ) و به دور از گرما و سرما و همچنین به دور از گرد و غبارهای مرگ آور ، مهاجرت به گرجستان می تواند ، طول عمر شما را به نسبت ایران یا سایر کشورهای خاورمیانه که درگیر جنگ و آلودگی هستند ، افزایش دهد.

ضمن اینکه کشور گرجستان بسیار آرام و مردمی خونگرم و مهمان نواز دارد به گونه ای که زندگی در گرجستان شما را غربت زده نمی کند.

5 – امکان اخذ اقامت دائم گرجستان از طریق خرید ملک پس از شش سال از تمدید متوالی کارت اقامت.

البته لازم به ذکر است که تنها با خرید ملک به متقاضیان شهروندی گرجستان تعلق نمی گیرد و فقط اخذ اقامت دائم امکان پذیر خواهد بود.

اگر قصد اخذ شهروندی گرجستان از طریق خرید ملک را دارید بایستی پس از خرید ملک ، با استخدام در یک شرکت فعال در گرجستان و یا ثبت شرکت و راه اندازی یک کار و بیزینس، ماهانه مالیاتی را به دولت گرجستان پرداخت کنید تا شرایط اخذ پاسپورت گرجستان برای شما تسهیل شود.

6 – ارزان بودن ملک و مستغلات در گرجستان : کشور گرجستان به نسبت سایر کشورهای منطقه و همچنین کشورهای اروپایی از قیمت کمتری در ملک و مستغلات برخوردار است که خود این مساله در حال حاضر یک مزیت خوب تلقی می شود.

گرجستان یا ترکیه + مهاجرت و مسافرت 2023

مهاجرت به گرجستان با خرید ملک

مهاجرت به گرجستان با خرید ملک : حال سوال اینجاست که خرید ملک در کدام یک از شهرهای گرجستان بهتر است؟

از دید ما ، خرید ملک در تفلیس پایتخت گرجستان بهتر از سایر شهرهای دیگر این کشور است.

زیرا تفلیس هم جمعیت بیشتری دارد و هم اینکه نرخ رشد و گسترش شهری و نوسازی در آن بیشتر می باشد.

سایر شهرهای گرجستان هنوز رشد زیادی نکرده اند و بسیار کوچک هستند و بیشتر شبیه یک شهرستان کوچک و یا یک روستا در ایران می باشند.

ولی تفلیس پایتخت گرجستان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و شهر بزرگی است.

ضمن اینکه با خرید ملک در تفلیس هر زمان که بخواهید که کشور گرجستان را ترک کنید ، ملک خریداری شده شما بسیار راحت تر و سریع تر از سایر شهرهای گرجستان فروش می رود. نرخ خرید و فروش ملک و مستغلات در تفلیس بسیار بالاست.

بنابراین توصیه آناجورجیا به کلیه متقاضیان خرید ملک در گرجستان این است که تا جایی که امکان دارد در تفلیس پایتخت گرجستان خرید خودتان را انجام دهید تا در آینده دچار مشکلات عدیده ای نشوید.

هر چند که این روزها صحبت از خرید ملک در شهر باتومی گرجستان هم هست. بایستی درباره باتومی عرض کنیم که شهر بسیار زیبایی در کناره دریای سیاه است که برای زندگی کردن بسیار ایده آل می باشد ولی نرخ خرید و فروش ملک در آن پایین بوده و املاک ارزش افزوده زیادی در آنجا پیدا نمی کنند.

بنابراین خرید ملک در باتومی بیشتر برای بازنشستگان مناسب است که قصد دارند پس از یک دوره طولانی کار و مشغله فکری ، آرامش وصف ناپذیری را در کناره ی دریای سیاه لمس کنند.

این بود توضیحاتی هر چند مختصر درباره مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک. امیدواریم که مورد توجه و استفاده شما همراهان گرامی آناجورجیا قرار گرفته باشد.

گرجستان کجاست ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا