دکوراسیون

اصول دکوراسیون داخلی پذیرایی

اتاق نشیمن یکی از فضاهای خانه است که خانواده بیشترین زمان را در آن می‌گذرانند، بنابراین نیاز به توجه زیادی به طراحی و دکوراسیون دارد تا محیطی گرم و دلنشین باشد و لحظات خوبی را برای خانواده رقم بزند. علاوه بر زیبایی، همیشه باید سعی کنید فضایی هماهنگ و کارآمد ایجاد کنید. تزیینات در بین خانواده‌ها متفاوت است و ایده‌های زیادی برای آنها وجود دارد. مهم‌ترین قسمت این دکوراسیون ایجاد هارمونی خوب بین تمام قسمت‌های آن است شما باید برای این کار با اصول دکوراسیون پذیرایی آشنا باشید. ما در این مقاله شما را با اصول اصلی آشنا خواهیم کرد.

اصول دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک


یکی از محبوب‌ترین انواع سبک‌های طراحی، سبک مدرن است. به نظر شما در ایجاد دکوراسیون مدرن پذیرایی باید از چه اصولی استفاده کرد؟
انتخاب عناصری مانند مبلمان، پرده و عناصر تزئینی می‌تواند به شما در استفاده از یک اتاق نشیمن مدرن کمک کند.
نکته مهم دیگر در این زمینه، انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن است. استفاده از رنگ‌های خنثی در طراحی مدرن جایگاه ویژه‌ای دارد.
علاوه بر انتخاب رنگ مناسب، استفاده از سیستم نورپردازی مناسب نیز می‌تواند سودمند باشد. ترکیب این موارد می‌تواند ظاهری مدرن را برای شما به ارمغان بیاورد.

اصول دکوراسیون پذیرایی بزرگ


شکی نیست که طراحی یک فضای بزرگ آسان‌تر از یک فضای کوچک است و می‌توان از انواع ایده‌ها استفاده کرد. نکته که باید در اصول دکوراسیون پذیرایی بزرگ به خاطر بسپارید، حفظ نظم در فضای اتاق است.
انتخاب رنگ‌هایی که هماهنگی مناسبی با یکدیگر ایجاد کنند می‌تواند به شما در ایجاد انسجام در اتاق نشیمن کمک کند. به‌عنوان‌مثال رنگ پرده، مبلمان و فرش باید با یکدیگر سازگار باشد.
در طراحی اتاق نشیمن بزرگ می‌توانید از هر نوع مبلمانی استفاده کنید و از این نظر محدودیتی وجود ندارد. برای این منظور می‌توانید از فرش یا کوسن‌های طرح دار استفاده کنید.

استفاده از فرش نه تنها می‌تواند گرما را به اتاق بیاورد، بلکه می‌تواند به اتاق نیز عمق دهد. استفاده از بالش‌های تزیینی برای تزیین مبلمان استفاده می‌شود که در زیبایی آن نقش به سزایی دارد.
ایده دیگری که می‌توان در طراحی اتاق بزرگ استفاده کرد، تقسیم فضای اتاق است. به‌عنوان‌مثال می‌توان از قفسه‌ها و پارتیشن‌ها برای این منظور استفاده کرد.

اصول دکوراسیون پذیرایی کوچک

آنچه در طراحی داخلی یک اتاق نشیمن کوچک مهم است، انتخاب هوشمندانه اشیا و ایجاد فضایی سازمان یافته به ‌دوراز هرج و مرج است.
یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید، انتخاب رنگ‌هایی است که به بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق نشیمن کمک می‌کنند. برای انتخاب رنگ بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید، زیرا استفاده از رنگ‌های روشن به بزرگ‌تر نشان دادن اتاق کمک می‌کند.

استفاده از طیف روشن رنگ‌های خنثی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در انتخاب مبلمان بهتر است از نمونه‌های ساده‌ای استفاده کنید که ابعاد بزرگی ندارند.
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، عدم ایجاد هرج‌ومرج یکی از نکات مهمی است که هنگام طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک باید به آن توجه کنید. برای این کار می‌توانید از سبدهای حصیری استفاده کنید. استفاده از این وسیله نه‌تنها جنبه تزئینی دارد بلکه می‌تواند به عنوان یک وسیله کاربردی نیز مورد استفاده قرار گیرد. امکان استفاده از این سبدها برای قرار دادن وسایل اضافی وجود دارد.

راه حل دیگری که می‌توانید در طراحی پذیرایی کوچک استفاده کنید، انتخاب دستگاه‌های چندمنظوره است.
به‌عنوان‌مثال استفاده از میزهای عثمانی می‌تواند به عنوان میز و به عنوان صندلی نشیمن مورد استفاده قرار گیرد.

چیدمان اتاق پذیرایی


یکی از اصول دکوراسیون پذیرایی نحوه چیدمان آن است. این شامل نحوه چیدمان مبلمان، چیدمان کلی اتاق نشیمن با توجه به سبک طراحی آن و سایر نکات است.
چیدمان نشیمن به سبک ایرانی نمونه‌ای از سبک‌ها و طرح‌های قابل استفاده در طراحی اتاق نشیمن است. در طراحی نشیمن ایرانی استفاده از عناصر تزئینی سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد.
در طراحی سبک ایرانی قطعاً فرش نمونه‌ای از عناصر به کار رفته است. استفاده از فرش با نقش و نگار ایرانی اساس این طراحی است.

نورپردازی


یکی از اصول دکوراسیون پذیرایی که جزء اصلی‌ترین اصول می‌باشد استفاده از نورپردازی است. برای ایجاد نورپردازی عالی، استفاده از وسایل روشنایی مناسب یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید روی آن تمرکز کرد.
در این زمینه، لوستر بهترین گزینه برای انتخاب است. انتخاب لوستر برای پذیرایی باید با توجه به سبک طراحی این فضا انجام شود. به‌عنوان‌مثال در طراحی سبک مدرن از لوسترهای ساده و در طراحی کلاسیک بیشتر از لوسترهای کریستالی استفاده می‌شود.

پرده اتاق پذیرایی


استفاده از پرده از دیگر عناصری است که در طراحی داخلی خانه استفاده می‌شود. علاوه بر فرش، پرده‌ها به اتاق عمق می‌دهند. برای ایجاد دکوراسیونی شیک از انواع پرده استفاده می‌شود. هنگام انتخاب رنگ پرده معمولاً رنگ روشن بیشتر مورد استقبال است. اما اگر سبک طراحی داخلی شما کلاسیک است، استفاده از پرده‌های سنگین و مخمل مفیدتر است.
به طور کلی در انتخاب رنگ پرده باید به سازگاری آن با سایر عناصر توجه کرد. شما باید میزان نور ورودی به خانه را حتما در نظر بگیرید. تعادل را حفظ کنید یعنی انتخاب رنگ‌ها و تنظیم نوری که وارد خانه می‌شود یک سالن پذیرایی شیک برای شما ایجاد می‌کند.

طراحی دیوار اتاق نشیمن


طراحی دیوار با استفاده از عناصر تزئینی به عنوان یکی دیگر از عوامل مؤثر در زیبایی اتاق پذیرایی شناخته می‌شود. بدون شک ایده‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال می‌توانید از تصاویر زیبا برای اتاق نشیمن استفاده کنید. اگر قصد استفاده از تابلوهای نقاشی را دارید، بهتر است از نمونه‌ای استفاده کنید که رنگ‌های استفاده شده با رنگ سایر عناصر اتاق نشیمن هماهنگی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا