دکوراسیون

طراحی داخلی اتاق هال پذیرایی

طراحی داخلی هال، پذیرایی فضاهای بیشتر و متراژ های وسیع‌تر قادر خواهیم بود علاوه بر مبلمان میهمان، از یک دست مبل ال یا کاناپه تک برای راحتی بیشتر و استفاده دائم، بهره ببریم. اما در منازلی که با محدودیت فضایی در قسمت پذیرایی مواجه هستیم؛ انتخاب مبلمان ال بهترین گزینه است البته با چیدمانی در قالب مستطیل. به این منظور که قسمت بلندتر مبل در راستا دیوار قسمت مستطیلی پذیرایی قرار گیرد و در کمترین حالت ممکن فاصله خود را با دیوار حفظ کند تا مانعی برای رفت‌و‌آمد وجود نداشته باشد. البته تناسب رنگ و مدل مبل با فضا را بدست فراموشی نسپارید.

زمانی که طراحی داخلی منزل مسکونی را آغاز می‌کنید به شکل برجسته‌ و با دیدی جزئی بینانه‌تر طراحی داخلی هال و پذیرایی را نسبت به سایر قسمت‌های خانه انتخاب و اجرایی خواهیم نمود‌. چراکه؛ اجرای صحیح طراحی داخلی هال، پذیرایی وابسته با داشتن تناسب با با علایق ساکنین منزل، سنخیت با متراژ فضا و هماهنگی هزینه برآورده شده با بودجه دردسترس می‌تواند تاثیرات مطلوب و البته مثبت بسیاری را بر روحیات اعضای خانواده در پی داشته باشد. اگر قرار باشد که تمامی قسمت‌های یک خانه را نسبت به نوع کاربری، گروه بندی کنیم مطمئنا پذیرایی یا هال به عنوان عمومی‌ترین قسمت معرفی می‌گردد زیرا؛ علاوه بر اینکه تمام گردهماییهای رسمی و غیررسمی خانوادگی در این قسمت برگزار می‌شود، مهمان بلافاصله جهت انجام پذیرایی و مراوده به این قسمت راهنمایی می‌گردد. قرار نیست برای رقم زدن یک طراحی داخلی بی‌نقص در هال، پذیرایی هزینه بالایی را متقبل گردید؛ فقط کافیست تمام گام‌ها را در این حوزه اصولی با دقت و البته ذوق هر چه تمام‌تر بردارید. فراموش نکنید شما با تصویری که با اجرای نوع طراحی داخلی هال، پذیرایی رقم می‌زنید در حال آماده سازی یک شناسنامه برای معرفی میزان زیبایی و جذابیت در منزلتان خواهید بود.

به این منظور نمیتوان یک نظریه واحد و یا تکرارپذیر را در همه منازل مسکونی اجرایی نمود. چرا که حال، پذیرایی هر خانه‌ای نسبت به متراژ و نوع معماری اجرایی در آن نوع چیدمان خاص خود را پذیرا خواهد بود. در ادامه با یک تقسیم بندی‌ اصولی جهت طراحی داخلی هال، پذیرایی آشنا خواهیم گشت.

طراحی داخلی هال، پذیرایی

اما زمانی موفق به یک طراحی مطلوب و بی‌نقص در قسمت هال،پذیرایی خواهید شد که وابسته به ابعاد و شکل معماری این فضا پیشروی نماییم :

طراحی داخلی هال،پذیرایی مستطیل شکل

البته که فضاهای بیشتر و متراژ های وسیع‌تر قادر خواهیم بود علاوه بر مبلمان میهمان، از یک دست مبل ال یا کاناپه تک برای راحتی بیشتر و استفاده دائم، بهره ببریم. اما در منازلی که با محدودیت فضایی در قسمت پذیرایی مواجه هستیم؛ انتخاب مبلمان ال بهترین گزینه است البته با چیدمانی در قالب مستطیل. به این منظور که قسمت بلندتر مبل در راستا دیوار قسمت مستطیلی پذیرایی قرار گیرد و در کمترین حالت ممکن فاصله خود را با دیوار حفظ کند تا مانعی برای رفت‌و‌آمد وجود نداشته باشد. البته تناسب رنگ و مدل مبل با فضا را بدست فراموشی نسپارید.

طراحی داخلی هال،پذیرایی دایره‌ای شکل:

این سبک از طراحی داخلی، به طور معمول مناسب فضاهای بزرگ‌تر یا متوسط خواهد بود که وابسته به آن حدودا یک چهارم از نیم دایره یا سه چهارم، فضای خالی در نظر گرفته خواهد شد؛ البته این فضا، معمولا رو به روی در ورودی یا ورودی پذیرایی است. علاوه براینکه در این نوع از چیدمان نوع قرارگیری مبلمان‌ها جهت سهولت رفت‌وآمد بسیار مهم است به کمک عناصر دیگری چون مجسمه یا گلدان‌های بزرگ، آینه‌کاری در دیوارهای فاقد پنجره می‌توانید فضا را دلبازتر و البته همراه با جذابیت بیشتری به نمایش بگذارید.

طراحی داخلی هال،پذیرایی کوچک

در طراحی داخلی فضاهای کوچک نیاز نیست که خود را محکوم به عدم استفاده از وسایلی که بدان‌ها علاقه‌مند هستید، نماییدچرا که؛ نیاز است تا فقط با استفاده بهینه یا کاربردی‌تر از فضا، تصویر زیباتری را رقم بزنید. به این منظور می‌توانید مبلمان مدنظرتان را با سبک مورد علاقتان خریداری نمایید اما؛ قدری ظریف‌تر و در صورت امکان و بسته به نیاز با محدودیت در تعداد نشیمن‌گاه این کار را انجام دهید. البته تعبیه کمدها در داخل دیوارها، استفاده از آباژور و وسایل دکوری ظریف‌تر و…. در طراحی داخلی مطلوب‌تر هال،پذیرایی اما با متراژی محدود بی‌اثر نمی‌باشد.

طراحی داخلی هال، پذیرایی بزرگ

البته که در فضاهای بزرگتر؛ دستمان برای طراحی داخلی هال، پذیرایی بازتر است زیرا همانطور که بیان نمودیم به راحتی قادر خواهیم بود علاوه بر انتخاب یک مبلمان راحتی که برای استفاده مداوم در چیدمان قرار می‌گیرد، یک سرویس مبلمان فاخر و مجلل‌تر دیگر برای پذیرایی از میهمان در قسمت بالاتر هال، پذیرایی چیدمان می‌گردد.

البته سعی کنید خلوتی و بی روح بودن فضا را به واسطه وسایل تزئینی و المان‌های زیبا چون گیاهان طبیعی که محیطی جذاب را رقم خواهند زد، از یاد نبرید. البته افراط در این موضوع می‌تواند شما را با فضایی شلوغ و بدور از زیبایی مواجه سازد. به هیچ وجه در هر بعدی از طراحی داخلی یک فضا، حفظ اصل تعادل را از یاد نبرید.

نوع نورپردازی در طراحی داخلی هال،پذیرایی

مطمئن باشید زمانی تمام اصولی که در قسمت بالا بدان اشاره کردیم فرصتی برای جلوه کردن خواهند یافت که، نورپردازی به شکل صحیح و اصولی انجام پذیرد در غیر اینصورت تلاشتان بی‌نتیجه باقی خواهد ماند. فراموش نکنید که هر کدام از منابع نورهای مختلف دارای کاربردهای متمایزی هستند. اگر تصمیم دارید که همه تمرکزتان را بر روی نقطه بخصوصی از هال یا پذیرایی همچون بوفه یا یک تابلو روی دیوار قرار دهید به سراغ نورهایی تأکیدی همچون لامپ های سقفی هالوژن بروید. چرا که نور تاکیدی با ایجاد فضایی فریبنده، احساس تاثیرگذاری را تداعی خواهد کرد. این در حالی است که بهتر است برای نورپردازی عمومی نشینمن خانه، از منابع نوری غیرمستقیم و با میزان تابش ملایم‌تر بهره ببرید.

نکات حائز اهمیت در طراحی داخلی هال،پذیرایی

  • در طراحی داخلی هال،پذیرایی آثار هنری را از یاد نبرید چراکه روح بخش فضا هستند؛
  • از مبلمانی بهره ببرید که با فضای خانه شما دارای تناسب باشد؛
  • ریسک کردن در ایجاد تضاد جزئی مهم در جذابیت بخشیدن به فضا محسوب می‌گردد؛ این شرایط را می‌توانید تا میزان قابل توجهی با استفاده از طیف رنگی و یا کاغذدیواری در طرح‌های متفاوت تداعی نمایید؛
  • مجسمه های بزرگ در فضاهای وسیع‌تر و مجسمه های متوسط و ظریف‌تر در فضاهای کوچکتر، روح تازه‌ای به نوع چیدمان می‌بخشند؛
  • سعی کنید برای انتخاب فرش و حتی کفپوش بی‌گدار به آب نزنید؛ مطمئن باشید تناسب کف خانه با کل فضا اولین نکته‌ای است که به چشم می‌خورد؛
  • البته که بدون بکارگیری المان‌های متعدد فضایی بی‌روح و بدور از جذابیت را ایجاد خواهید کرد اما، فراموش نکنید در دنیای امروز دانش طراحی‌ داخلی سادگی حرف اولی را می‌زند پس همانطور که اشاره نمودیم با شدت از شلوغی بیش از حد فضا بپرهیزید؛
  • برای رنگ دیوارهای فضاهای کوچکتر از طیف روشن‌تر با هدف دلباز و بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کنید و به شدت از استفاده طیف‌های تیره‌تر اجتناب نمایید؛
  • اگر هال،پذیرایی بزرگ و وسیعی دارا هستید، رنگ‌های مکمل دیوارها و کف، رنگ‌های مناسبی برای مبلمان محسوب خواهند شد.

با لیدی فروم به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا