دکوراسیون

تفاوت سبک مدرن و معاصر

سبک مدرن بر اساس اشکال ساده، خطوط مستقیم و صاف می باشد و شامل حداقل آیتم های تزئینی است. این سبک فضاهایی با خط دید مستقیم، ساده و بزرگ و با تمرکز بر کارایی و نظم را فراهم میکند.

هر دو سبک مدرن و معاصر به فضاهای ساده با خطوط صاف و هموار علاقه‌مند هستند و هیچ کدام عناصر پر آب و تاب و بیش از حد آراسته را قبول نمی‎کنند.

طراحی‌های مدرن معمولا روشن و تروتازه هستند و یک یا دو رنگ اضافی در آن بکار برده می‎شود.

در مورد فضاهای معاصر نیز شما با طراحی‌های پلان باز روبرو هستید که معمولا آشپزخانه با اتاق‌های ناهارخوری و نشیمن ترکیب می‎شوند و فضای راحتی را می‌سازند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو سبک به مواد و متریال بکار برده شده در آن‌ها، برمی‌گردد. معمولا در سبک مدرن شما شاهد متریال طبیعی مثل چوب، چرم و سنگ هستید. عناصر چوبی و دکور الهام گرفته از طبیعت نقش مهمی در طراحی مدرن بازی می‌کند.

شما باید بدون اینکه سادگی فضا را خدشه‌دار کنید، بتوانید فضای گرم و راحتی را بسازید ، این در حالی است که طراحی معاصر استفاده‌ی متعادلی را از متریال طبیعی مثل چوب و سنگ دارد و معمولا آن‌ها را با مواد پیشرفته‌تری مثل فولاد، بتن و موادی که از صنعت بدست می‌آیند، ترکیب می‌کند.

طراحی معاصر تمایل شدیدی به استفاده از پالت رنگی خنثی مخصوصا مشکی، سفید و خاکستری دارد. برای رنگ‌های تاکید نیز معمولا از قرمز، نیلی یا نارنجی استفاده می‎شود. این در حالی است که در دکوراسیون مدرن معمولا رنگ‎های زمینی مثل قهوه‌ای، فیروزه‌ای یا سبز زیتونی بکار برده می‎شوند. به دو دکوراسیون مدرن و معاصر زیر نگاه کنید تا تفاوت را متوجه شوید.

مبلمان مدرن دارای طراحی مینیمالی است و تزیین ، کنده کاری و به طور کلی جزئیات اضافی در آن به کار برده نمی شود.

 

شکل مبلمان تابع عملکرد آن است و با خطوط ساده، صاف و براق مشخص می شود . مبلمان معاصر نیز تقریبا مشابه مبلمان مدرن است اما دارای اشکال منحصر بفرد است.

  • سبکی پر طرفدار در دکوراسیون داخلی است . در این سبک اکسسوری‌های ساده و فاقد پیچیدگی حرف اول را می‌زنند.
  • از مهمترین ویژگی های سبک مدرن درطراحی داخلی ساختمان ، استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است که برای دوری از تزیین و تجمل زیاد معمولاً از این خطوط ساده استفاده میشود.
  • بر خلاف سبک کلاسیک ، تقارن در سبک مدرن به چشم نمی خورد.
  • سبک مدرن بخشی از سبک معاصر است.
  • البته بعضی از افراد معتقدند که سبک مدرن بیش از حد سرد و ساده است، اما برخلاف تصور آن ها سبک مدرن تماماً باعث ایجاد سادگی و احساس آرامش در فضای خانه شما می شود و با استفاده از اصول و قواعدی که در سبک مدرن پیروی می شود.
  • اگر در خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی زندگی کنید و از این سبک استفاده نمایید فضای خانه شما بزرگتر هم نشان داده می‌شود و به صورت کاربردی می توانید از تمامی قسمت های خانه استفاده کنید.
  • در طراحی مدرن نیازی به داشتن یک فضای بسیار بزرگ نیست بلکه باید خانه از پیچیدگی و شلوغی خارج شود.​
    • با توجه به سادگی سبک مدرن، رنگ های خنثی بهترین گزینه برای دکور فضای داخلی خانه می باشند ، بهتر است که این رنگ ها را به صورت تک رنگ در وسایل و قسمت های مختلف خانه به کار ببرید.
    • انتخاب رنگ های سیاه و سفید، گزینه قابل رایج تری است. چرا که این ترکیب رنگی، نه تنها حس یکنواختی ایجاد نمی کنند، بلکه یک ترکیب رنگی محبوب در پی قرن های متمادی بوده است.
    • برخی از افراد گمان می کنند که در دکوراسیون مدرن رنگ های شاد و گرم جایگاهی ندارد؛ در حالی که این تصور کاملاً غلط است.
    • رنگ های گرم و شاد به صورت کاملا هوشمندانه در دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.
    • رنگ گرم و شاد به صورت رنگ غالب مشاهده نمی شود بلکه سایه هایی از این رنگ در دکوراسیون مدرن خودنمایی می کند. به عنوان مثال می‌توان رنگ یک تابلو یا یک لوستر یا یک شی دکوری را به رنگ شاد انتخاب کرد.

یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا