دکوراسیون

طراحی داخلی پارکینگ ساختمان

طراحی داخلی پارکینگ همانطور که می‌دانید در زمان طراحی داخلی پارکینگ؛ با فضایی روبرو هستید که تنها به واسطه چند چراغ کمسو، روشنایی ایجاد کرده است و حتی گاهی این میزان نور کم سبب برخورد و بروز مشکلات جدی در میان وسایل نقلیه شده است. علاوه بر اجرای نورپردازی صحیح به سبب روشن ساختن فضا به نحو احسن، میتوان گام بزرگی در زیباسازی فضا رقم زد. برای مثال بکارگیری طیف‌های نوری جذاب،ترکیبشان با یکدیگر و و انعکاس در آینه‌های کار شده به هنگام پارک خودرو شما را شگفت زده خواهد کرد. از ساده ترین راهکارها برای زیباسازی فضای پارکینگ خانه، رو آوردن به طراحی پارکینگ با نورپردازی است.

شاید اکثریت ما تنها با اکتفا به طراحی داخلی منزل مسکونی به بهترین شیوه ممکن و همراه با متد روز دنیا همه شرایط را ایده‌آل می‌پنداریم و جایی برای خلا و تلاش برای رقم زدن تصویری زیباتر در سایر قسمت‌های ساختمان حس نمی‌کنیم‌. اما از ما به شما نصیحت که با بهبود وضعیت طراحی داخلی در ساختمان محل سکونتتان در قالب کلی‌تر شاهد وضعیت مطلوب‌تری خواهید بود که، هم از نظر شخص خودتان و همه دید دیگران بسیار خوشایند بنظر خواهد رسید. یکی از این اقدامات را می توانیم تحولی در طراحی داخلی پارکینگ ساختمان‌ها قلمداد کنیم که به عنوان دروازه عظیم یک ساختمان پیش از هر قسمت دیگری در مقابل دیدگان قرار می‌گیرد. شاید با اشاره به نام پارکینگ؛ ذهنیت شما تصویری از یک فضای دلگیر و دارای کف آلوده به روغن ماشین با گل و لای و … را در مقابل چشمانتان تداعی کند و مبحث طراحی داخلی پارکینگ؛ برایتان مورد قابل هضمی نباشد. در حالی که در دنیای امروز علم معماری و طراحی داخلی با هدف زیبایی و نظم بخشیدن به هر قسمتی ما را شگفت زده خواهد کرد.

طراحی داخلی پارکینگ

همانطور که از واژه پارکینگ برمی‌آید؛ فضایی برا پارک وسایل نقلیه با کارآیی و سایز و مدل‌های متعدد است که عموما در پایین‌ترین طبقه هر ساختمان تعبیه شده است. شاید در گذشته اضافه نمودن پارکینگ در کنار سایر بخش‌های ساختمان تنها با هدف نگهداری و یا امنیت بخشیدن به وسایل نقلیه افراد در حال سکونت در ساختمان مربوطه بود در حالی که در حال حاضر بهایی بیشتری به آن داده می‌شود. بله! اهمیت بخشیدن به این فضا بقدری وسعت یافته است که در طراحی داخلی پارکینگ در کنار سایر اقدامات در این حوزه به واسطه معماران و طراحان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه با مبحث داغ طراحی داخلی پارکینگ و اصول مهم و حاکم در اجرای آن آشنا خواهیم گشت.

اصول حاکم در طراحی پارکینگ

البته که پارکینگ می تواند دیدی هر فردی را نسبت به کلیت هر ساختمان شکل بدهد. پس بهتر است با مدنظر قرار دادن تنها چند اصل، و در یک تلاش همگانی، یک ورودی فاخر و شایسته را در قالب پارکینگ برای ساختمان محل سکونتتان ایجاد نمایید:

پوشش دادن سقف

اگر به طور کلی پارکینگ‌های بدون سقف را کنار بگذاریم و تنها پارکینگ‌های سقف‌دار که در اغلب ساختمان‌ها شاهد آن هستیم را مورد بحث قرار دهیم؛ باید بگوییم گزینه‌های پیشنهادی بسیاری برای پوشش دادن سقف پارکینگ‌ها در پیش رو داریم، که در میان آن‌ها میتوان به سقف های کاذب کناف، آسمان مجازی، سقف های کششی و الوارهای چوبی اشاره نمود. که در اغلب مواقع در ترکیب با المان‌های نورپردازی اجرا می‌شوند. البته اگر به دنبال متریالی با مقاومت بیشتر و البته دارای زیبایی‌بخشی مطلو‌ب‌تری برای سقف پارکینگ هستید؛پوشش‌های آلمینیومی بهترین گزینه محسوب می‌شدند که وابسته به مزیت ایجاد بازتاب نور، یکی از متریال‌های محبوب در سبک‌ مدرن به حساب می‌آید. البته تخته ۳ لایه پیشنهاد دیگر می‌باشد که با تغییر شکل و یا رنگ شدن تا میزان عمده‌ای تغییر چهره می‌دهد.

نورپردازی طراحی داخلی پارکینگ ‌

همانطور که می‌دانید در زمان طراحی داخلی پارکینگ؛ با فضایی روبرو هستید که تنها به واسطه چند چراغ کمسو، روشنایی ایجاد کرده است و حتی گاهی این میزان نور کم سبب برخورد و بروز مشکلات جدی در میان وسایل نقلیه شده است. علاوه بر اجرای نورپردازی صحیح به سبب روشن ساختن فضا به نحو احسن، میتوان گام بزرگی در زیباسازی فضا رقم زد. برای مثال بکارگیری طیف‌های نوری جذاب،ترکیبشان با یکدیگر و و انعکاس در آینه‌های کار شده به هنگام پارک خودرو شما را شگفت زده خواهد کرد. از ساده ترین راهکارها برای زیباسازی فضای پارکینگ خانه، رو آوردن به طراحی پارکینگ با نورپردازی است.

طراحی رمپ پارکینگ

اگر نسبت به این موضوع اطلاعات کافی در دست داشته باشید؛ در جریان خواهید بود که به سبب ایجاد کمی تناقص یا اختلاف ارتفاع میان کف پارکینگ با کف زمین از رمپ بتونی به عنوان یک متریال اصلی استفاده می‌شود. همانطور که گفتیم حتما از پارکنیگ ذهنیتی به عنوان یک فضای خشک و بی‌روح را دارا هستید؛ که به سهولت موفق خواهید شد به واسطه گیاهان سبز یا فلاور باکس، نورپردازی تلفیقی و رنگی و موارد دیگر که به آن اشاره داشتیم حال‌و هوای تازه‌ای ببخشیم.

نوع کفپوش پارکینگ

بهتر است کفپوش پارکینگ از متریال مقاومتری برخوردار باشد چراکه علاوه بر حضور و رفت‌وآمد مکرروسایل نقلیه وابسته به آلودگی‌های ایجاد شده مدام مجبور به نظافت و رفع آلودگی‌ها هستیم. مطمئنا سنگ‌فرش کردن به واسطه یک متریال ظعیف نمی‌تواند در در مقابل شرایط حاکم که از آن نام بریدم، مقاومت داشته باشد.

وجود تهویه در پارکینگ

البته که در پارکینگ های سرپوشیده باید حتما تدبیری برای تهویه اندیشید اما ترجیحا به صورت طبیعی. اما در صورت عدم ایجاد تهویه طبیعی میتوان جای گزینی مناسب چون سیستم تأسیسات مکانیکی قرار داد.

ویژگی‌ها یا مزیت‌های ظاهری پارکینگ مدرن

در دنیای امروز در کنار همه تغییرات کوچک و بزرگ نسبت به گذشته؛ پارکینگ‌ها در استثنا قرار نگرفتند. به گونه‌ای که پارکینگ های هوشمند جایگزین پارکینگ‌های معمولی شدند تا همه ماشین‌ها به واسطه یک بالابر حمل شوند، اما اگر بخواهیم به طور کلی یک پارکینگ مدرن را معرفی نماییم؛ می‌توانیم به ویژگی‌های زیر که برای آن برشمردیم، اشاره داشته باشیم:

عموما پارکینگ‌های مدرن دارای ورودی و خروجی مجزا خواهند بود؛

در فضای پارکینگ مدرن بدون استثنا سیستم تهویه قوی شده است که به ایجاد هوای پاک در پارکینگ کمک می‌کند و تمامی گازهای سمی تولید شده با واسطه اگزوز ماشین‌ها را به بیرون هدایت می‌کند؛

ضوابط اصلی حاکم در هر پارکینگ به نوع قرارگیری خودروها خلاصه می‌شود به صورتی که وابسته به ابعاد هر پارکینگ برای هر ماشین ۲/۵ متر عرض و ۵ متر طول در نظر گرفته شود البته فراموش نکنید که راهروی پارکینگ نیز باید دارای عرض استاندارد باید ۵ تا ۶ متر باشد؛

طراحی انباری و سرویس بهداشتی در طراحی داخلی پارکینگ بسیار حائز اهمیت است چرا که فضا را به یک مجموعه بی‌نقص مبدل خواهد کرد؛

عموما فضای موتورخانه در پارکینگ طراحی و جای داده می‌شود، پس بعد از پایان کار سعی نمایید تمامی تأسیسات را به واسطه داکتهای تأسیساتی از پارکینگ به طبقات سرویس دهید و نمای نازیبایی از آن را در پارکینگ به جای نگذارید؛

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان می‌باشد. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

با لیدی فروم بروز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا