مهاجرت

ویزای ترکیه برای افغانها از کابل و ایران 2023

در این مقاله قصد داریم درباره انواع ویزای ترکیه برای افغانها و نحوه اخذ ویزای ترکیه برای افغانها صحبت کنیم. شاید اولین سوالی که برای شما پیش بیاید این است که آیا سفر به ترکیه برای افغانها ویزا میخواهد ؟ به همین دلیل در ابتدا به همین موضوع خواهیم پرداخت و درباره نیاز یا عدم نیاز ویزا ترکیه برای افغانها بحث خواهیم کرد.

در ادامه به معرفی انواع ویزای ترکیه برای افغانها ، همچون ویزای توریستی ترکیه برای افغانها ، ویزای تجاری ترکیه برای افغانها ، ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها ، ویزای کاری ترکیه برای افغانها و ویزای اقامت ترکیه برای افغانها خواهیم پرداخت. در هر یک از بخش‌ها نیز امکان دریافت ویزای ترکیه برای افغانها ، شرایط گرفتن ویزای ترکیه برای افغانها و قیمت یا هزینه ویزای ترکیه برای افغانها را برای هر نوع از این ویزاها مورد بررسی کامل قرار خواهیم داد. در پایان نیز به تعدادی از سوالات متداول درباره ویزای ترکیه برای افغانها همچون فرم درخواست ویزای ترکیه برای افغانها ، دعوت‌نامه ترکیه برای افغانها و شرایط عکس ویزای ترکیه برای افغانها پاسخ خواهیم داد.

شرایط ویزای ترکیه برای افغانها

که قصد سفر به ترکیه برای افغانها را دارند یا آنکه قبلا تجربه سفر به ترکیه برای افغانها را داشته‌اند، این است که مگر سفر به ترکیه برای افغانها ویزا میخواهد ؟ اگر بخواهیم جواب این سوال را به صورت خلاصه بدهیم باید بگوییم که سفر به ترکیه برای افغانها برای تعدادی از کشورها بدون داشتن ویزا امکان‌پذیر است.

خوشبختانه ایران نیز جز این کشورهاست نیز می‌توانند بدون داشتن ویزا به ترکیه برای افغانها سفر کنند. بنابراین تحت شرایط خاصی گرفتن ویزای ترکیه برای افغانها اجباری نیست.

بدون داشتن ویزا و فقط با داشتن پاسپورت معتبری که حداقل 6 ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده است، به کشور ترکیه برای افغانها سفر کنند و به مدت 90 روز ( حدود سه ماه ) در این کشور اقامت داشته باشند.

شرایط ویزای ترکیه برای افغانها

آیا رفتن به ترکیه برای افغانها ویزا می‌خواهد؟

البته این سفر بدون ویزا، فقط باید با هدف توریستی و گردشگری باشد؛ به این معنا که بدون داشتن ویزای مخصوص، اجازه کار، تحصیل و اقامت طولانی در کشور ترکیه برای افغانها را ندارند. در واقع فقط داشتن ویزای توریستی ترکیه برای افغانها اجباری نیست و در صورتی که نیاز به تحصیل، کار و یا اقامت طولانی در ترکیه برای افغانها دارید، باید حتما ویزای مخصوص به آن را دریافت نمایید.

بنابراین در جواب سوال ترکیه برای افغانها ویزا میخواهد باید گفت که در صورت سفر توریستی به کشور ترکیه برای افغانها و اقامت کمتر از 90 روز در این کشور، احتیاجی به گرفتن ویزا ترکیه برای افغانها نخواهد بود، اما برای سایر مقاصد مهاجرتی و سفر به ترکیه برای افغانها، حتی نیز به اخذ ویزاهای گوناگون ترکیه برای افغانها همچون ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها، ویزای کار ترکیه برای افغانها و ویزای اقامت ترکیه برای افغانها نیاز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: ویزای آلمان برای افغانها

انواع ویزای ترکیه برای افغانها

ویزا ترکیه برای افغانها را می‌توان با توجه به نوع کاربرد آن به 5 دسته کلی تقسیم کرد که در این بخش قصد داریم ضمن معرفی هر دسته و ویزا‌های زیرمجموعه آن، شرایط گرفتن ویزای ترکیه برای افغانها و هزینه گرفتن ویزا ترکیه برای افغانها برای هر دسته را نیز به صورت جداگانه مورد بررسی کامل قرار دهیم.

ویزا توریستی ترکیه برای افغانها

ایران و ترکیه برای افغانها دو همسایه با روابطی عمیق، دوستانه و قدیمی هستند و به دنباله همین روابط قدیمی و عمیق، شهروندان دو کشور برای ورود به خاک یکدیگر احتیاج به اخذ ویزای توریستی ندارند و فقط با داشتن پاسپورت معتبری که 6 ماه از زمان اعتبار آن باقی مانده باشد، می‌توانند به مدت 90 روز ( حدود سه ماه ) در کشور یکدیگر، اقامت کوتاه مدت و با اهداف توریستی داشته باشند.

بنابرای نیازی به دریافت ویزای توریستی ترکیه برای افغانها و تشکیل پرونده برای آن ندارند و به همین علت نیازی به هزینه برای ویزای توریستی ترکیه برای افغانها ندارند. طبق معاهدات بین المللی شهروندان کشورهای دیگری همچون آلمان، بلژیک، فرانسه، گرجستان، هلند، اسپانیا، سوییس، ایتالیا، قسمت ترکی قبرس، لوکزامبورگ، لیختنشتاین، مالت، پرتغال، اوکراین و یونان نیز نیازی برای دریافت ویزای توریستی ترکیه برای افغانها ندارند و شهروندان این کشورها حتی می‌توانند با کارت شناسایی کشور خود نیز به ترکیه برای افغانها سفر کنند. (این امکان برای کشور ایران وجود ندارد و فرد ایرانی برای سفر به ترکیه برای افغانها حتما باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشد. ) برای مطالعه اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله ویزای توریستی ترکیه برای افغانها را مطالعه فرمایید.

شرایط دریافت ویزای تجاری ترکیه برای افغانها نیز شبیه به ویزای توریستی است و در دسته ویزاهای توریستی / تجاری طبقه‌بندی می‌شود. ویزای تجاری برای مسافرانی است که به طور موقت و برای حضور در جلسات، کنفرانس‌ها و انجام سخنرانی وارد ترکیه برای افغانها می‌شوند. تمام شرایط همانند ویزای توریستی است.

ویزا تحصیلی ترکیه برای افغانها

کشور ترکیه برای افغانها در سال‌های اخیر بر روی سیستم بهداشت و درمان خود سرمایه‌گذاری‌های زیادی را انجام داده است، به همین دلیل تحصیل در رشته‌های پزشکی در این کشور محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین این کشور دارای بهترین دانشگاه‌ها در زمینه مد و فشن می‌باشد. بنابراین با توجه به افزایش متقاضیان تحصیل در مدارس و یا دانشگاه‌های ترکیه برای افغانها، عده زیادی تمایل دارند تا از نحوه اخذ ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها مطلع شوند.

تحصیل در ترکیه برای افغانها

مزایای تحصیل در ترکیه برای افغانها نسبت به تحصیل در سایر کشورهای خارجی به حدی زیادی است که در سال‌های اخیر تحصیل در ترکیه برای افغانها، محبوبیت بسیار زیادی میان پیدا کرده است. بر طبق آماری که یونسکو اخیرا منتشر کرده است، 50 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند. از بین مقاصد تحصیلی، آمریکا با 11 هزار و 455 بیشترین محبوبیت را میان دانشجویان خارجی دارد و بعد از آن کشور ترکیه برای افغانها با 5 هزار و 661 دانشجو در رتبه دوم قرار دارد.

مشغول تحصیل در ترکیه برای افغانها هر سال افزایش می‌یابد و با توجه به روند موجود، پیش‌بینی می‌شود آمار دانشجوهای ایرانی دانشگاه‌های ترکیه برای افغانها در سال‌های بعد افزایش بیشتری پیدا کند. اما دلیل این محبوبیت چیست؟ مزایای تحصیل در ترکیه برای افغانها نسبت به سایر کشورهای خارجی چیست که سالانه تعداد زیادی دانشجوی ایران آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند؟ در بخش بعدی پاسخ تمام این سوالات را خواهیم داد. اما اگر قصد دارید که اطلاعات کامل و جامعی درباره شرایط مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه برای افغانها بخوانید، توصیه می‌کنیم که مقاله جامع تحصیل پزشکی در ترکیه برای افغانها (از دریافت تضمینی پذیرش تا کار پس از تحصیل) را بخوانید.

بیشتر بخوانید: ویزای روسیه برای افغانها

مزایای تحصیل در ترکیه برای افغانها

عوامل متعددی وجود دارد که باعث محبوبیت تحصیل در ترکیه برای افغانها می‌شود. در این قسمت قصد داریم به بررسی کامل مزایای تحصیل در ترکیه برای افغانها و توضیح آن‌ها بپردازیم. از جمله مزایای تحصیل در ترکیه برای افغانها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تحصیل در ترکیه برای افغانها

پذیرش آسان در پزشکی و رشته‌های مهندسی پرطرفدار

سختی کنکور و ظرفیت پایین دانشگاه‌های ایران در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و داروسازی باعث شده است که تحصیل در این رشته‌ها به آرزوی دانش آموزان ایرانی تبدیل شود. برخی از دانش آموزان هزینه‌های بسیار زیادی را برای کلاس‌های کنکور خرج می‌کنند و باز هم نمی‌توانند در رشته‌های پزشکی و یا رشته‌های مهندسی پرتقاضا قبول شوند.

یکی از عوامل محبوبیت تحصیل در ترکیه برای افغانها، اخذ پذیرش بسیار آسان در رشته‌های پزشکی است. برای تحصیل پزشکی در ترکیه برای افغانها اصلا نیازی به پشت سر گذاشتن آزمون‌های سخت وجود ندارد و با آزمون‌های آسان امکان تحصیل پزشکی در ترکیه برای افغانها وجود دارد.

هزینه ارزان تحصیل در ترکیه برای افغانها

ارزش پایین پول ترکیه برای افغانها نسبت به پول اروپا و آمریکا باعث شده است که هزینه تحصیل در ترکیه برای افغانها بسیار ارزان باشد. دانشگاه های ترکیه برای افغانها ارزان ترین شهریه را نسبت به دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی دارند و همین یکی از عامل‌های مهم برای تحصیل در ترکیه برای افغانها است. در ادامه مقاله بیشتر در مورد هزینه تحصیل در ترکیه برای افغانها صحبت خواهیم کرد.

مدارک معتبر دانشگاه های ترکیه برای افغانها

تقریبا تمام کشورهای اروپایی مدارک دانشگاه های ترکیه برای افغانها را قبول دارند. وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران نیز مدرک برخی از دانشگاه‌های ترکیه برای افغانها را قبول دارند. بنابراین می‌توان گفت که مدارک دانشگاه‌های ترکیه برای افغانها بسیار معتبر است و می‌توان از این مدارک برای کار در ترکیه برای افغانها و سایر کشورها استفاده کرد.

عدم وجود شرط سنی و مشکل گپ تحصیلی

هیچ شرایط سنی برای تحصیل در ترکیه برای افغانها وجود ندارد. وجود گپ تحصیلی مشکل بسیار بزرگی برای تحصیل در اکثر کشورهای خارجی است، اما وجود گپ تحصیلی هیچ مانعی برای تحصیل در ترکیه برای افغانها ایجاد نمی‌کند. هر سنی که داشته باشید و هر قدر که در رزومه شما گپ وجود داشته باشد، باز هم راهی برای تحصیل در ترکیه برای افغانها وجود دارد.

امکان کار حین تحصیل در ترکیه برای افغانها

در هنگام تحصیل در ترکیه برای افغانها اجازه دارید تا 20 ساعت در هفته کار کنید. کار حین تحصیل در ترکیه برای افغانها باعث می‌شود که قسمتی از هزینه تحصیل در ترکیه برای افغانها جبران شود و همچنین بیشتر با زبان و فرهنگ مردم ترکیه برای افغانها آشنا شوید. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه برای افغانها هم امکان کار در ترکیه برای افغانها وجود دارد. به طور مثال کسانی که از دانشگاه‌های پزشکی ترکیه برای افغانها فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند به عنوان پزشک در ترکیه برای افغانها مشغول کار شوند و کار مناسب برای آن‌ها وجود دارد.

عدم نیاز به اخذ ویزا و نزدیکی به ایران

ترکیه برای افغانها همسایه شمال غربی ایران است و به همین دلیل سفر به این کشور بسیار راحت است. بنابراین دانشجویانی که در ترکیه برای افغانها مشغول به تحصیل هستند، بیشتر از سایر دانشجویان خارجی می‌توانند به ایران آمده و خانواده خود را ببینند. همین موضوع باعث می‌شود که سختی کمتری برای تحصیل در خارج از کشور داشته باشند و کمتر دلتنگ خانواده خود شاز جمله عواملی که باعث آسان بودن سفر به ترکیه برای افغانها می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه برای افغانها فقط به پاسپورت نیاز دارند و نیازی به اخذ ویزا ندارند.

پیدا کردن بلیط هواپیما برای سفر بسیار آسان است. تقریبا هر روز پروازهایی برای رفتن به ترکیه برای افغانها یا برگشت به ایران وجود دارد.

ارزش پول ترکیه برای افغانها و ایران نزدیک است، به همین دلیل هزینه سفر به ترکیه برای افغانها ارزان‌تر از سفر به سایر کشورهاست.

امکان دریافت بورس تحصیلی

اگر دانشجوی موفقی باشید و معدل تحصیلی شما بالا باشد، می‌توانید از بورس‌های تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه برای افغانها هم استفاده کنید. با دریافت بورس تحصیلی حتی امکان تحصیل رایگان پزشکی در ترکیه برای افغانها را نیز خواهید داشت. البته گفتنی است که دریافت بورس‌های تحصیلی در رشته‌های پزشکی ترکیه برای افغانها، به آسانی امکان‌پذیر نیست و باید حتما دانشجوی بسیار موفقی باشید.

انواع ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها

ویزاهای تحصیلی ترکیه برای افغانها به منظور اهداف آموزشی گوناگونی صادر می‌شوند که شامل موارد زیر است:

ویزای کارآموزی

کارآموزی آراسموس

کارآموزی AISEC

دوره‌های آموزشی زبان ترکی

دوره‌های آموزشی متفرقه

بیشتر بخوانید: ویزای ایتالیا برای افغانها

تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های ترکیه برای افغانها

تحصیل در جمهوری ترکی قبرس شمالی

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها

به منظور گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها باید مراحل زیر را طی کنید :

1.       دریافت پذیرش در یک موسسه آموزشی معتبر 

تحصیل در ترکیه برای افغانهااولین قدم در فرآیند اخذ ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها، اخذ پذیرش در یک مدرسه، دانشگاه، کلاس زبان و یا موسسه آموزشی معتبر در ترکیه برای افغانها است. پس از آنکه توانستید از عهده شرایط موسسات آموزشی برآیید، آن موسسه به شما نامه و تاییدیه‌ای می‌دهد که آن را برای مراحل بعدی دریافت ویزا نیاز خواهید داشت.

2.       دریافت وقت ملاقات از کنسولگری محلی ترکیه برای افغانها

دریافت وقت از کنسولگری ترکیه برای افغانها

به منظور تشکیل پرونده برای ویزای تحصیلی باید به صورت حضوری به سفارت یا کنسولگری‌های ترکیه برای افغانها در کشورتان مراجعه نمایید. سفارت ترکیه برای افغانها در تهران است و این کشور همچنین کنسول‌گری‌هایی نیز در مشهد، تبریز و ارومیه دارد. شما می‌توانید به صورت آنلاین از نزدیک‌ترین کنسول‌گری ترکیه برای افغانها وقت ملاقات دریافت کنید.

ارائه مدارک مورد نیاز و تکمیل پرونده ویزای تحصیلی

شما باید هنگام مراجعه به کنسول‌گری ترکیه برای افغانها، تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی را به همراه باشید. پس از پر کردن فرم‌های مورد نیاز و ارائه مدارک، پرونده برای بررسی و تایید وارد پروسه اداری خواهد شد.

انتظار برای بررسی پرونده و تعیین وضعیت ویزا

معمولا فرآیند رسیدگی به پرونده ویزای تحصیلی شما، 3 تا 15 روز به طول می‌انجامد و شما می‌توانید فرآیند رسیدگی به پرونده خود را از طریق وبسایت کنسولگری ترکیه برای افغانها رهگیری کنید. پس از این مدت نتیجه نهایی اعلام خواهد شد و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، برای شما ویزای تحصیلی صادر خواهد شد.

دریافت مجوز اقامت موقت پس از اخذ ویزا و ورود به ترکیه برای افغانها

انجام کارهای اخذ اقامت ترکیه برای افغانها

زمانی که به وسیله ویزای تحصیلی وارد ترکیه برای افغانها شدید، باید حداکثر در مدت 30 روز در شعبه‌های خارجی دپارتمان پلیس محلی ثبت نام کرده و درخواست مجوز اقامت موقت کنید. در صورت صدور مجوز اقامت می‌توانید به میزان یک مدت معین ( معمولا یکسال ) در کشور ترکیه برای افغانها اقامت داشته باشید و با داشتن ویزای تحصیلی و مجوز اقامت موقت، می‌توانید تا به صورت نامحدود به کشور ترکیه برای افغانها ورود و خروج داشته باشید.

نکته‌ای که باید بسیار به آن توجه کنید این است که پیش از پایان یافتن مدت اعتبار ویزا و مجوز اقامت باید آن‌ها را تمدید نمایید، چرا که در غیراینصورت، شما در معرض ریسک سکونت غیرقانونی هستید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها

به منظور دریافت ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها باید دارای شرایط و مدارک زیر باشید :

پاسپورت معتبر

داشتن بیمه مسافرتی که تمام مدت اقامت شما در ترکیه برای افغانها را مورد پوشش قرار دهد.

نامه پذیرش موسسات معتبر آموزشی ترکیه برای افغانها

گواهی پرداخت شهریه برنامه آموزشی که به دنبال آن هستید

گواهی تمکن مالی : شما با ویزای تحصیلی مجاز به کار تمام وقت در ترکیه برای افغانها نیستید، پس باید مدارکی را ارائه کنید که تضمین کند، شما به اندازه کافی تمکن مالی دارید و در طول دوران تحصیل از پس هزینه‌های زندگی خود در کشور ترکیه برای افغانها برمی‌آیید. به این منظور می‌توانید از مدارکی همچون گردش حساب بانکی، نامه بورسیه که نشان می‌دهد هزینه زندگی و تحصیل شما توسط یک موسسه معتبر پرداخت خواهد شد و یا ارائه یک دعوت نامه از یک شخص مقیم که تضمین می‌کند هزینه‌های زندگی و تحصیل شما در ترکیه برای افغانها را پرداخت خواهد نمود؛ استفاده نمایید.

گواهی داشتن محل سکونت : شما باید اثبات کنید که در ترکیه برای افغانها محلی برای اقامت خواهید داشت. می‌توانید به این منظور گواهی پذیرش در خوابگاه‌های دانشجویی ارائه کنید، می‌توانید اجاره‎‌نامه معتبر ارائه کنید و یا اینکه دعوت‌نامه‌ای از یکی دوستان و یا آشنایان خود ارائه کنید که نشان می‌دهد، در مدت تحصیل شما در ترکیه برای افغانها، آن‌ها در منزل خود از شما میزبانی خواهند کرد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها، می‌توانید مقاله ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها را بخوانید، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی کار در حین تحصیل نیز می‌توانید مطلب کار همزمان با تحصیل در ترکیه برای افغانها را بخوانید.

در صورت نیاز به مشاوره‌های تخصصی در مورد تحصیل در ترکیه برای افغانها، می‌توانید به وسیله شماره 02148406 ( خط ویژه ) با موسسه حامی مهاجر تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: ویزای دبی برای افغانها

هزینه گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه برای افغانها چقدر است ؟

هزینه گرفتن ویزای ترکیه برای افغانها (ویزای برچسبی ترکیه برای افغانها برای اموری مثل تحصیل، ورزش و …)، با توجه به میزان اجازه ورود متفاوت خواهد بود و به شرح زیر است :

ویزای یک بار ورود یا Single Entry  : حدود 55 یورو

ویزای دو بار ورود یا Double Entry : حدود 110 یورو

ویزای چند بار ورود یا Multiple Entry : حدود 180 یورو

هزینه صدور کارت مجوز اقامت موقت نیز 110 لیره ترک است و متقاضی باید برای ماه اول اقامت خود 25 دلار و برای هر ماه اقامت بیشتر 5 دلار کارمزد پرداخت نماید.

ویزای کاری ترکیه برای افغانها

چنانچه قصد کار در کشور ترکیه برای افغانها را دارید، حتما باید ویزای کاری ترکیه برای افغانها را اخذ کنید، کار کردن در ترکیه برای افغانها بدون اخذ ویزای کاری میسر نخواهد بود. قبل از آنکه برای ویزای کار ترکیه برای افغانها اقدام کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله چگونگی زندگی و کار در کشور ترکیه برای افغانها و مقاله بررسی 10 شهر برتر ترکیه برای افغانها برای کار و زندگی را بخوانید و با آگاهی بیشتری به منظور کار و زندگی در ترکیه برای افغانها اقدام نمایید.

انواع ویزای کاری ترکیه برای افغانها

ویزاهای کاری ترکیه برای افغانها در زمینه‌ها کاری و تخصصی گوناگونی صادر می‌شوند که شامل زمینه‌های زیر است:

با هدف استخدام / یا استخدام در شغل‌های ویژه

اختصاصی سخنرانان / افراد آکادمیک

اختصاصی ورزشکاران

اختصاصی هنرمندان

اختصاصی کارگران مناطق آزاد

اختصاصی خبرنگاری

با اهداف مونتاژ و تعمیرات

مراحل اخذ ویزای کاری ترکیه برای افغانها

1.       پیدا کردن کارفرمای معتبر در کشور ترکیه برای افغانها

اولین قدم در فرآیند اخذ ویزای کاری ترکیه برای افغانها، پیدا کردن شغل در ترکیه برای افغانها است. شما باید کارفرمای معتبری را بیابید که به کار شما احتیاج داشته باشد و بتواند مدارک لازم را برای وزارت کار و خدمات اجتماعی ترکیه برای افغانها (MLSS) فراهم آورد. پس از آنکه کار خود را پیدا کردید، معرفی نامه رسمی از کارفرمای خود دریافت کنید و آن را برای انجام مراحل بعدی به همراه داشته باشید.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی کار در ترکیه برای افغانها و چگونگی یافتن کار در ترکیه برای افغانها دارید، می‌توانید مقاله کار در ترکیه برای افغانها و یا مقاله پردرآمدترین مشاغل ترکیه برای افغانها را بخوانید.

2.       دریافت وقت ملاقات از کنسولگری محلی ترکیه برای افغانها

به منظور تشکیل پرونده برای ویزای کاری باید به صورت حضوری به سفارت یا کنسولگری‌های ترکیه برای افغانها در کشورتان مراجعه نمایید. سفارت ترکیه برای افغانها در تهران است و این کشور همچنین کنسول‌گری‌هایی نیز در مشهد، تبریز و ارومیه دارد. شما می‌توانید به صورت آنلاین از نزدیک‌ترین کنسول‌گری ترکیه برای افغانها وقت ملاقات دریافت کنید.

ارائه مدارک مورد نیاز و تکمیل پرونده ویزای کاری ترکیه برای افغانها

حداقل دو ماه قبل از عزیمت، در سفارت یا کنسولگری ترکیه برای افغانها برای ویزای کار اقدام کنید. در هنگام مراجعه به کنسول‌گری یا سفارت ترکیه برای افغانها، باید حتما پاسپورت خود، فرم تشکیل پرونده ویزا و معرفی‌نامه کارفرمای خود را به همراه داشته باشید.

کارفرمای شما نیز باید حداکثر ظرف مدت ده روز کاری از زمان تشکیل پرونده شما، مستندات و مدارک خاصی را به وزارت کار و خدمات اجتماعی ترکیه برای افغانها (MLSS) ارسال کند. این وزارتخانه لیست این اسناد را در وب‌سایت خود قرار می‌دهد. پس از پر کردن فرم‌های مورد نیاز و ارائه مدارک، پرونده برای بررسی و تایید وارد پروسه اداری خواهد شد.

مزایای تحصیل در ترکیه برای افغانها

انتظار برای بررسی پرونده و تعیین وضعیت ویزا

با ارائه اسناد و فرمهای مورد نیاز، بررسی‌درخواست ویزای کاری و مجوز کار به طور همزمان آغاز می شود. این وزارتخانه پرونده شما را طی 90 روز بررسی می‌کند. هنگامی که‌درخواست شما تایید شد، هزینه‌های بررسی مجوز کار و ویزای کاری را پرداخت می کنید و برای شما ویزای کاری صادر خواهد شد.

دریافت مجوز اقامت موقت پس از اخذ ویزا و ورود به ترکیه برای افغانها

زمانی که به وسیله ویزای کاری وارد ترکیه برای افغانها شدید، مانند ویزای تحصیلی باید حداکثر در مدت 30 روز در شعبه‌های خارجی دپارتمان پلیس محلی ثبت نام کرده و درخواست مجوز اقامت موقت کنید. شما بدون داشتن این سه مجوز (یعنی ویزای کار، مجوز کار و مجوز اقامت موقت) مجاز به شروع کار نیستید.

در صورت صدور مجوز اقامت می‌توانید به میزان یک مدت معین در کشور ترکیه برای افغانها اقامت داشته باشید و با داشتن ویزای کاری و مجوز اقامت موقت، می‌توانید تا به صورت نامحدود به کشور ترکیه برای افغانها ورود و خروج داشته باشید. نکته‌ای که باید بسیار به آن توجه کنید این است که پیش از پایان یافتن مدت اعتبار ویزا و مجوز اقامت باید آن‌ها را تمدید نمایید، چرا که در غیراینصورت، شما در معرض ریسک سکونت غیرقانونی هستید.

برای انجام برخی از کارها نیز نیازی به اخذ مجوز کار نیست، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه و شرایط اخذ ویزای کاری ترکیه برای افغانها، می‌توانید مقاله ویزای کاری ترکیه برای افغانها را بخوانید.

شرایط دریافت ویزای کاری ترکیه برای افغانها

به منظور دریافت ویزای کاری ترکیه برای افغانها باید دارای شرایط و مدارک زیر باشید :

داشتن پاسپورت معتبر

به همراه داشتن دو قطعه عکس (حداکثر برای شش ماه قبل باشد)

فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری (در بخش بعدی همین مقاله درباره این فرم صحبت خواهیم کرد.)

داشتن بیمه پزشکی که اعتبارش تمام مدت اقامت شما در ترکیه برای افغانها را مورد پوشش قرار دهد.

داشتن معرفی نامه کاری یا قرارداد با یک کارفرمای معتبر در ترکیه برای افغانها (این مدرک باید نشان‌دهنده جایگاه کاری شما، میزان حقوق ماهیانه و مدت اعتبار قرارداد شما باشد.)

گواهی عدم سوپیشینه کیفری

به همراه داشتن مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

گواهی تامین معیشت : نهادهای ترکیه برای افغانها نیاز به شواهدی دارند که نشان می‌دهد شما برای مدت اقامت خود در ترکیه برای افغانها روزانه حداقل 50 یورو درآمد و یا توانایی مالی دارید.

گواهی داشتن محل سکونت : شما باید اثبات کنید که در ترکیه برای افغانها محلی برای اقامت خواهید داشت. می‌توانید به این منظور قرارداد اجاره خانه یا گواهی داشتن ملک در ترکیه برای افغانها را ارائه کنید.

داشتن بلیط برگشت : اگر قصد سفر به ترکیه برای افغانها با هواپیما را دارید، باید بلیط برگشت خود را نیز به سفارت ارائه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا