مهاجرت

آناکلیا گرجستان کجاست

آناکلیا گرجستان (Anaklia) منطقه ای ساحلی در غرب کشور گرجستان و در مجاورت دریای سیاه است.

دولت گرجستان سرمایه گذاری زیادی جهت توسعه صنعت گردشگری آناکلیا در سالهای اخیر انجام داده است.

پروژه های زیادی در منطقه ساحلی آناکلیا از جمله ساخت هتل های لوکس، مجموعه تفریحی گردشگری پارک آبی، برگزاری فستیوالهای موسیقی سالیانه و بسیاری پروژه های دیگر اجرا شده گویای این نکته است.

آناکلیا گرجستان از نظر موقعیت مکانی در جنوب جمهوری خودمختار آبخازیا و در استان سامگرلو زمو سوانتی با مرکزیت زوگدیدی در ساحل دریای سیاه واقع شده است.

رودخانه انگوری (Enguri) که از رشته کوه های قفقاز سرچشمه می گیرد پس از عبور از استان سامگرلو زمو سوانتی و منطقه آناکلیا به دریای سیاه می ریزد.

آناکلیا گرجستان در فاصله حدود 350 کیلومتری شهر تفلیس و حدود 150 کیلومتری شهر باتومی قرار دارد لذا چنانچه به آناکلیا سفر کنید به راحتی و با 1.5 ساعت فاصله می توانید خود را به شهر باتومی رسانده و از امکانات آن بهره مند شوید.

آناکلیا گرجستان با توجه به سرمایه گذاریهای صورت گرفته، مناطق طبیعی زیبا، برنامه ها و امکانات در حال توسعه و آب و هوای به مراتب مناسبتر از شهر باتومی به سرعت در حال تبدیل شدن به قطب سوم گردشگری کشور گرجستان در کنار شهرهای تفلیس و باتومی است.

آناکلیا دارای آب و هوایی معتدل و تعداد روزهای آفتابی بیشتر نسبت به شهر باتومی بوده و نقطه ای مناسب و ایده آل جهت تفریح و سرگرمی و لذت بردن از سواحل دریای سیاه می باشد.

جاذبه های آناکلیا گرجستان

جاذبه های آناکلیا گرجستان را می توان به دو بخش دسته بندی کرد :

یکی جاذبه های طبیعی و مناظر بدیع آن همانند 8 کیلومتر سواحل شنی زیبا، درختان نخل، رودخانه ها و دریاچه های طبیعی منطقه، آب زلال و شفاف سواحل دریای سیاه و انعکاس نور طلایی رنگ خورشید بر روی ماسه های ساحلی و دیگری امکانات، تفریحات و سرگرمی های موجود در منطقه را می توان نام برد.

از دیگر جاذبه های آناکلیا گرجستان می توان به پارک آبی اشاره نمود.

پارک آبی با انواع سرسره، استخر، رستوران، کافی شاپ و آلاچیق های ساحلی مناسب برای تفریحات آبی برای تمام سنین است.

همچنین پارک دارای دو فضای مجزا به صورت روباز برای علاقه مندان و بزرگسالان به تفریح در زیر آفتاب و سرپوشیده جهت کودکان می باشد.

شاید دانستن این نکته برای شما جالب باشد که طولانی ترین پل عابر پیاده در اروپا با طول 540 متر نیز در آناکلیا گرجستان وجود دارد.

در قسمت غربی شهر این پل بر روی رودخانه اِنگوری ساخته شده و آناکلیا را به روستای گانماکوری در آن طرف رودخانه متصل می کند.

قدم زدن و پیاده روی بر روی پل در هنگام غروب آفتاب و تماشای انعکاس نور خورشید بر روی آبهای زلال رودخانه آرامش را به شما هدیه می دهد.

لذا به شما توصیه می کنیم که موقع سفر به آناکلیا حتما پارک آبی و قدم زدن بر روی پل را در برنامه خود بگنجانید.

از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه می توان روستای باستانی کولخین در فاصله 1.5 کیلومتری آناکلیا، پارک ملی کولختی، غارهای مارتویلی و تسالنجیخا، کاخ پادشاهی دادیانی، کلیسای تسایشی اشاره نمود.

همچنین انواع ورزش های آبی همانند قایقرانی و شنا در آبهای نیلگون دریای سیاه و دراز کشیدن و استراحت کردن در سواحل شنی را می توانید در آناکلیا گرجستان ، تجربه و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید.

راهنمای مهاجرت به گرجستان

فستیوال های آناکلیا گرجستان 

فستیوال های آناکلیا گرجستان شهرت جهانی داشته و همه ساله گردشگران و علاقه مندان بسیاری را از سرتاسر جهان به این منطقه می کشاند.

همه ساله دولت گرجستان هزینه های زیادی را جهت برپایی این فستیوال های بین المللی متقبل شده که تاثیر بسیار زیادی در شناساندن آنکلیا گرجستان در سطح جهانی دارد.

یکی از این فستیوال های معروف فستیوال بین المللی موسیقی الکترونیک گرجستان یا GEM FEST (Georgian Electronic Music Festival) است که همه ساله در ماههای جولای و آگوست با حضور هنرمندان موسیقی الکترونیک برگزار می شود.

اولین دوره فستیوال در سال 2014 میلادی و در پی عدم برگزاری فستیوال موسیقی الکترونیک کازان تیگ در شبه جزیره کریمه در آناکلیا گرجستان برگزار گردید.

این فستیوال حدود یک ماه طول می کشد و در تمام این مدت اجرای کنسرت هنرمندان بزرگ از سراسر جهان و اجرای برنامه های شاد و هیجان انگیز اوقات فراموش نشدنی برای گردشگران و میهمانان برجای می گذارد.

نکته جالب دیگر اینکه در برخی مواقع فستیوالهای دیگر گرجستان همزمان با فستیوال موسیقی آناکلیا برگزار می گردد.

به عنوان مثال می توان به همزمانی اجرای فستیوال رنگ با مراسم افتتاحیه فستیوال موسیقی آناکلیا گرجستان اشاره نمود.

این مراسم همانند جشنواره هالی هندوها است که شهرت جهانی دارد.

شاید دانستن این نکته برای شما دارای اهمیت باشد که بنا به تصمیمات اخذ شده از سال 2018 به بعد به جای فستیوال موسیقی الکترونیک گرجستان، فستیوال بزرگ موسیقی اکوویوز (Echo Waves) در آناکلیا گرجستان برگزار خواهد شد.

فستیوال موسیقی اکوویوز علاوه بر موسیقی و کنسرت به ارائه برنامه های ورزشی و تفریحی در کنار برگزاری کنسرت موسیقی به شرکت کنندگان نیز می پردازد.

اقامت در آناکلیا گرجستان

اقامت در آناکلیا گرجستان می تواند برای شما به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل گردد.

همانطور که گفتیم انواع هتل ها و اقامتگاه های لوکس و مدرن در منطقه ساحلی آناکلیا گرجستان ساخته شده و یا در حال احداث است لذا شما جهت اقامت مشکلی نخواهید داشت.

شما می توانید یک هتل ساحلی را انتخاب نموده و حین استراحت در محل اقامت خود از چشم انداز زیبای سواحل دریای سیاه لذت ببرید.

از جمله هتل های لوکس منطقه می توان به هتل وایت هاوس (White House Hotel)، هتل پالم بیچ (Palm Beach Hotel)، هتل آناکلیا (Anaklia Hotel) و هتل سونی آرت (Soni Art Hotel) نام برد.

راهنمای اخذ اقامت گرجستان

بهترین زمان سفر به آناکلیا گرجستان

بهترین زمان سفر به آناکلیا گرجستان با توجه به موقعیت ساحلی و تفریحی منطقه در فصول بهار و تابستان یعنی از ماه های مارس و آوریل تا اکتبر می باشد.

همچنین به علت برگزاری فستیوال های مختلف و بویژه فستیوال موسیقی آکوویوز در ماههای تابستان و جهت استفاده از ساحل، دریا، پارک آبی و سایر امکانات موجود شما می بایست در فصول گرم و آفتابی به آناکلیا گرجستان سفر کنید.

در ماه های پائیز و زمستان منطقه خلوت شده و گردشگران کمتری به آنجا سفر می کنند.

تحریریه لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا