مهاجرت

مهاجرت به انگلستان 2023

دو روش اصلی برای اندازه گیری مهاجرت افراد وجود دارد: 1) جریان های عبوری از مرز بین المللی، و 2) جمعیت افرادی که در یک کشور خاص زندگی می کنند که تبعه آن کشور نیستند یا در خارج از کشور متولد شده اند. در سال منتهی به  ژوئن 2022 :

  • 1.1 میلیون نفر به بریتانیا مهاجرت کردند و  560000 نفر از آن مهاجرت کردند و مهاجرت خالص 504000 نفر باقی ماند . این نشان دهنده تعادل مهاجران بلندمدت در حال حرکت در داخل و خارج از کشور است.

در سال منتهی به  ژوئن 2021:

  • 6.0 میلیون نفر در بریتانیا زندگی می کردند که تابعیت کشور دیگری داشتند (9٪ از کل جمعیت)،
  • 3.4 میلیون شهروند اتحادیه اروپا در بریتانیا زندگی می کردند
  • تا سال 2019، حدود 994000 تبعه بریتانیا در سایر کشورهای اتحادیه اروپا به استثنای ایرلند زندگی می کردند.

تعداد افرادی که به بریتانیا مهاجرت می کنند از سال 1994 بیشتر از تعداد مهاجران در هر سال بوده است. طی بیست و پنج سال گذشته، هم مهاجرت و هم مهاجرت به سطوح بالایی از لحاظ تاریخی افزایش یافته است، به طوری که بین سال‌های 1998 تا 2020 هر سال بیش از 100000 نفر از مهاجرت فراتر رفته است.

در طول همه گیری کووید-19 مهاجرت به میزان قابل توجهی نسبت به سال های گذشته کمتر بود. این بیماری همه گیر همچنین نحوه تولید آمار مهاجرت را مختل کرد، بنابراین داده های این دوره بیش از حد معمول در معرض عدم اطمینان قرار دارند.

این مقاله مختصر مفاهیم و روش های مورد استفاده در اندازه گیری مهاجرت را توضیح می دهد. این شامل داده های فعلی و تاریخی در مورد مهاجرت، مهاجرت و مهاجرت خالص در بریتانیا است. این گزارش جدیدترین تخمین‌ها را از جمعیت اتباع خارجی و متولدین خارجی بریتانیا ارائه می‌کند و شامل مقایسه‌های بین‌المللی جمعیت مهاجر و مهاجر در کشورهای اتحادیه اروپا می‌شود.

چرا مردم به انگلستان به مهاجرت می کنند؟

تخمین‌های «مدل‌سازی‌شده» جدید ONS تنها دلیلی برای مهاجرت افراد غیر اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد. در میان اتباع غیر اتحادیه اروپا که در سال منتهی به ژوئن 2022 وارد شدند، مطالعه شایع ترین دلیل اصلی بود (حدود 277000 نفر). به دنبال آن دلایل «سایر» (276000 نفر)، که شامل ورود تحت طرح‌های بشردوستانه و مهاجران خانوادگی می‌شود، رخ داد. تخمین زده می شود که در آن سال 151000 تبعه غیر اتحادیه اروپا عمدتاً برای کار آمدند.

مجموعه‌ای طولانی‌تر و دقیق‌تر تا سال منتهی به مارس 2020 در دسترس است. این نشان می‌دهد که مطالعه رسمی رایج‌ترین دلیل اصلی مهاجرت (36٪) در آن سال بود، در حالی که کار دومین دلیل اصلی رایج (32٪) بود. .

مطالعه رایج ترین دلیل اصلی مهاجرت در دوره 12-2009 بود. به دنبال سیاست های طراحی شده برای کاهش تعداد دانشجویان خارجی، تحصیل به عنوان یک دلیل کاهش یافت و کار از آن سبقت گرفت. مهاجرت کاری در سال‌های 2015-2016 با حدود 300000 نفر در سال به اوج خود رسید، قبل از اینکه کاهش یافت و مجدداً توسط مطالعه به عنوان دلیل اصلی در سال 2019 پیشی گرفت.

در ژانویه 2021، سیستم مهاجرتی جدید بریتانیا به اجرا گذاشته شد که ویژگی‌های اصلی آن پایان حرکت آزاد برای اتباع جدید اتحادیه اروپا که به بریتانیا می‌آیند و تغییر در معیارهای ویزای کار (که گاهی اوقات به عنوان «سیستم مبتنی بر امتیاز نامیده می‌شود» است. ‘).

همه دسته های ویزا در سال منتهی به ژوئن 2022 در نتیجه این سیستم مهاجرتی جدید و معرفی دسته های جدید ویزا شاهد افزایش بودند. قابل توجه طرح‌های ویزای ملی بریتانیا (خارج از کشور) (BN(O)) و طرح‌های ویزای اوکراین هستند که افزایش زیادی در ویزای «سایر» صادر شده در سال منتهی به ژوئن 2022 را تشکیل می‌دهند.

مهاجرانی که در انگلستان زندگی می کنند

اتباع خارجی کمتری در بریتانیا زندگی می کنند نسبت به افرادی که در کشورهای دیگر متولد شده اند. در سال 2021 تقریباً 6.0 میلیون نفر با ملیت غیر انگلیسی در بریتانیا زندگی می کردند و 9.6 میلیون نفر در خارج از کشور متولد شده بودند.

جمعیت مهاجر بریتانیا در لندن متمرکز است. حدود 35 درصد از افرادی که در بریتانیا زندگی می کنند و در خارج از کشور متولد شده اند در پایتخت زندگی می کنند. به طور مشابه، حدود 37 درصد از افرادی که در لندن زندگی می کنند، در خارج از بریتانیا به دنیا آمده اند، در حالی که این رقم برای کل بریتانیا 14 درصد است.

پس از لندن، مناطق انگلیسی با بیشترین نسبت جمعیت متولد شده در خارج از کشور عبارتند از: جنوب شرقی (13.4%)، غرب میدلندز (13.9%)، شرق انگلستان (12.9%) و میدلند شرقی (12.7%). در هر یک از این مناطق نسبت افرادی که در خارج از کشور متولد شده اند کمتر از کل انگلستان (15.5٪) بوده است که توسط لندن منحرف شده است.

از بین تمام کشورها و مناطق بریتانیا، شمال شرق کمترین نسبت جمعیت متولد خارج از کشور را دارد (5.8%)، پس از آن ولز (6.5%)، ایرلند شمالی (7.0%) و اسکاتلند (9.3%) قرار دارند.

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت بین بریتانیا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا

داده های موجود نشان می دهد که در  سال 2019  حدود  994000 شهروند بریتانیایی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا به استثنای ایرلند زندگی می کردند ، در حالی که حدود 3.4 میلیون شهروند اتحادیه اروپا در بریتانیا زندگی می کردند.

تعاریف مهاجرت به انگلستان

مهاجر را می توان به طور کلی به عنوان فردی تعریف کرد که کشور محل سکونت معمول خود را تغییر می دهد. به طور متعارف، سه راه مختلف برای دقیق تر کردن این تعریف وجود دارد.

یک مهاجر می تواند:

  1. فردی که کشور محل تولدش با کشور محل اقامتش متفاوت است.
  2. فردی که ملیتش با کشور محل اقامتش متفاوت است.
  3. شخصی که کشور محل سکونت معمول خود را برای مدت حداقل یک سال تغییر می دهد تا کشور مقصد عملاً به کشور محل اقامت معمول تبدیل شود.

هر کدام از این تعاریف نقاط قوت و ضعف خود را دارند. در عمل، هر یک از این تعاریف بسته به داده های مورد نظر، در شرایط خاصی استفاده می شود.

مفاهیم آماری

در آمار مهاجرت، سهام به تعداد مهاجرانی که معمولاً در یک کشور در یک دوره خاص اقامت دارند، اشاره دارد، در حالی که جریان ها به تعداد افرادی که کشور محل سکونت معمول خود را در یک دوره خاص تغییر می دهند، اشاره دارد.

بنابراین مهاجرت و مهاجرت اندازه گیری جریان هستند که تعداد افراد ورودی و خروجی از کشور را به صورت بلندمدت ثبت می کنند.

آمارهای مربوط به ذخایر و جریان ها بر اساس تعاریف مختلفی از مهاجر است.

سهام

سهام معمولاً به عنوان تعداد افرادی اندازه گیری می شود که کشور محل تولد یا ملیت آنها با کشوری که در آن زندگی می کنند متفاوت است (دو تعریف اول در بالا).

جریان می یابد

جریان ها معمولاً به عنوان تعداد افرادی که کشور محل سکونت خود را برای حداقل یک سال تغییر می دهند اندازه گیری می شود (تعریف سوم).

سهام و جریان در داده های بریتانیا

در بریتانیا، داده‌های مربوط به سهام و جریان‌ها از منابع مختلفی می‌آیند. سهام از طریق نظرسنجی از جمعیت ساکن اندازه گیری می شود، در حالی که جریان ها عمدتاً از طریق نظرسنجی از مسافران ورودی و خروجی از کشور اندازه گیری می شوند.

مهاجرت خالص

مهاجرت خالص تفاوت بین مهاجرت و مهاجرت است: تعداد افرادی که برای زندگی در یک کشور خاص مهاجرت می کنند منهای تعداد افرادی که از آن کشور خارج می شوند تا در جای دیگری زندگی کنند.

اگر تعداد افراد بیشتر از خروج باشد، مهاجرت خالص یک عدد مثبت است که به معنای مهاجرت خالص است. اگر تعداد افراد بیشتر از ورود باشد، مهاجرت خالص یک عدد منفی است که به معنای مهاجرت خالص است.

تفاوت بین مهاجران و پناهجویان

مهاجر کسی است که کشور محل سکونت معمول خود را تغییر می دهد. پناهجو کسی است که “از ترس آزار و اذیت به دلایل نژادی، مذهبی، گروه اجتماعی یا عقاید سیاسی” این کار را انجام می دهد. از این نظر، پناهجویان عموماً به عنوان زیرمجموعه ای از مهاجران شمرده می شوند و در برآوردهای رسمی از ذخایر و جریان مهاجران لحاظ می شوند.

چرا مردم به بریتانیا مهاجرت می کنند

دلایل مختلفی برای مهاجرت افراد به انگلستان وجود دارد، اما تقریباً همه دلایل را می توان بر اساس چهار دسته طبقه بندی کرد : تحصیل ، کار ، خانواده و پناهندگی. 

انگلستان دارای اقتصاد بسیار قوی است که دارای بسیاری از صنایع به خوبی تثبیت شده برای افراد برای جستجوی شغل است. در کنار شرکت‌های مستقر، تقاضای زیادی برای مهارت‌های خاص وجود دارد که می‌تواند به پیشرفت اقتصاد و قوی نگه داشتن آن کمک کند. 

بسیاری از مردم به دنبال فرصت‌های شغلی بهتر از آنچه که کشورشان می‌تواند فراهم کند یا دستمزد بهتری دارند به بریتانیا مهاجرت می‌کنند، زیرا تقاضا برای حرفه‌شان در بریتانیا بیشتر است. 

بریتانیا خانه برخی از برترین دانشگاه های جهان برای کسانی است که به دنبال تحصیلات عالی هستند. افرادی از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های معتبر خود به انگلستان مهاجرت می کنند. 

حتی اگر آنها فقط برای یک ترم بمانند، فرصت تحصیل در اینجا یک تجربه جستجو شده است. ده‌ها مکان فوق‌العاده برای تحصیل در بریتانیا وجود دارد، اما در اینجا تعدادی از برترین دانشگاه‌های بریتانیا آورده شده است: 

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه منچستر 

وقتی به بریتانیا مهاجرت می کنید، ده ها فرهنگ وجود دارد. شهرهای چندفرهنگی زیادی وجود دارد که می توانید افراد همفکری را در آنها پیدا کنید تا به شما کمک کنند تا با خانه جدید خود سازگار شوید. 

یکی از دلایل اصلی مهاجرت افراد به انگلستان، سیستم مراقبت های بهداشتی آنهاست. مراقبت های بهداشتی در اینجا برای همه رایگان و درجه یک است. علاوه بر تمام موارد ذکر شده در بالا، زمانی که به انگلستان مهاجرت می کنید و برای پاسپورت انگلستان اقدام می کنید، پاسپورتی قدرتمند خواهید داشت که به شما امکان می دهد تقریباً به هر کجا سفر کنید. 

بسته به اینکه از کجا مهاجرت می کنید، به بقیه اروپا بسیار نزدیک تر خواهید بود. می‌توانید در عرض چند ساعت به چندین کشور سفر کنید که شاید قبلاً زمان بیشتری برای شما می‌برد. 

مراحلی که برای مهاجرت به انگلستان باید انجام دهید

در مورد مهاجرت به بریتانیا چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد. به بیان ساده تر، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای حرکت بزرگ خود به یکی از کشورهای انگلستان انجام دهید: 

  • شما باید بفهمید که آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر
  • از آنجایی که به احتمال زیاد به ویزا نیاز خواهید داشت، باید نوع ویزا را تقسیم کنید
  • شما باید درخواست ویزای آنلاین را تکمیل کرده و هزینه را بپردازید
  • شما باید تمام مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به انگلستان را جمع آوری کنید
  • سپس یک قرار ملاقات تعیین می کنید 
  • برای ویزای بریتانیا در مصاحبه شرکت خواهید کرد

شرایط لازم برای مهاجرت به انگلستان

قبل از اینکه بتوانید سوار هواپیما به مقصد بریتانیا شوید، مدارک مورد نیاز خاصی وجود دارد که باید همراه خود داشته باشید. لطفاً به خاطر داشته باشید که بسته به مسیر مهاجرتی که انتخاب کرده‌اید، ممکن است برخی از این اسناد برای شما صدق نکنند. 

شما باید در آزمون مهارت زبان انگلیسی (SELT Test) شرکت کنید. 

Skills For English یک SELT مورد تایید UKVI است. پس از شرکت در آزمون Skills For English SELT، باید مدرکی مبنی بر قبولی در آزمون خود ارائه دهید. 

چه برای شغل یا برای ثبت نام در دانشگاه به انگلستان مهاجرت کنید، باید تمام مدارک مورد نیاز برای انجام این کار را به همراه داشته باشید. اسناد شامل:

  • تجربه شغلی شما
  • هر گونه گواهینامه ای که برای حرفه شما لازم است
  • کلیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کلاس ها

شما می توانید الزامات خاص دانشگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز مورد نیاز خود را دارید، اما اینها عمومی ترین شرایط هستند.  

یکی از الزاماتی که بسیاری به آن فکر نمی کنند، اثبات وجود بودجه کافی است. شما باید نشان دهید که مقدار کافی وجوه در حساب بانکی خود دارید یا زمانی که برای تامین هزینه های زندگی خود در روزهای ابتدایی ویزای کاری یا دانشجویی در آنجا هستید، به اندازه کافی درآمد کسب خواهید کرد. 

در نهایت، شما باید گواهی سلامت و مراجع شخصیت خود را ارسال کنید. این اسناد به شما کمک می کند تا برای ویزای خاصی که درخواست می کنید واجد شرایط شوید. برخی مشاغل به اطلاعات بهداشتی بیشتری نسبت به مشاغل دیگر نیاز دارند، مانند اثبات منفی بودن آزمایش سل برای کارکنان مراقبت های بهداشتی. 

در فرآیند مهاجرت به بریتانیا چه انتظاری داریم؟

بیش از یک راه برای انتقال به بریتانیا وجود دارد. تقریباً برای هر موقعیتی یک مسیر مهاجرت وجود دارد. در اینجا برخی از رایج ترین دلایل مهاجرت افراد به بریتانیا آورده شده است: 

  • شما یک پیشنهاد کاری برای کار در انگلستان دارید
  • شما در حال نقل مکان به انگلستان هستید تا با شریک زندگی خود که شهروند یا مقیم دائم انگلستان است زندگی کنید (شما باید با این شخص نامزد یا ازدواج کرده باشید)
  • شما در یکی از دانشگاه های متعدد ثبت نام می کنید 
  • شما در حال نقل مکان به انگلستان هستید تا سرمایه گذار شوید
  • شما در حال افتتاح یک تجارت در بریتانیا هستید

اکثر مردم برای درخواست ویزای بلند مدت در بریتانیا حاضر نمی شوند. به طور معمول، افراد قبل از درخواست برای مرخصی نامحدود (ILR) برای مدت کوتاهی به بریتانیا نقل مکان می کنند.  

به عنوان مثال، شما به انگلستان نقل مکان کرده اید و چند هفته قبل از دریافت پیشنهاد کاری در آنجا بوده اید. پس از اینکه پیشنهاد شغلی خود را دریافت کردید و مدت زمان مناسبی را در بریتانیا زندگی کردید، می توانید برای ILR درخواست دهید. 

سیستم امتیاز ویزا در انگلستان

واجد شرایط بودن برای هر ویزا در پنج ردیف مستلزم کسب امتیاز کافی است. امتیازهایی که به آن نیاز دارید با ویزای درخواستی شما تعیین می شود. اگر امتیاز کافی برای یک ویزا به دست نیاوردید، ممکن است واجد شرایط ویزای دیگری باشید. 

شرایط و الزامات برای کسانی که به دنبال زندگی و کار در انگلستان هستند برای هر سطح متفاوت است. 

برای هر ردیف نیاز به داشتن تعداد مشخصی امتیاز برای واجد شرایط بودن برای درخواست آن ویزا دارید. هر سطح نیاز به امتیاز متفاوتی دارد. نحوه کسب امتیاز توسط ویژگی های مختلف تعیین می شود. این ویژگی ها شامل سن، درآمد، زبان، مدارک تحصیلی و سرمایه شما می شود. 

اینکه آیا بتوانید هزینه اقامت خود در بریتانیا را تامین کنید و تسلط به زبان انگلیسی شما به طور قابل توجهی بر کسب امتیاز برای درخواست ویزا تأثیر می گذارد. 

امتیاز برای سن

بسته به سن شما، از پنج تا 20 امتیاز کسب خواهید کرد. سیستم امتیاز ویزا به نفع متقاضیان جوان تر است، به این معنی که امتیاز بیشتری نسبت به افراد مسن دریافت می کنند. باید به خاطر داشته باشید که هر سطحی سن شما را در نظر نمی گیرد. 

امتیاز برای مهارت زبان انگلیسی 

صرف نظر از اینکه اهل کجا هستید، برای توانایی خود در صحبت کردن، نوشتن و خواندن زبان انگلیسی باید ده امتیاز کسب کنید. برخی از سطوح ویزا فقط از شما نیاز به شرکت در آزمون های ریدینگ و مکالمه انگلیسی دارند، در حالی که برخی از آنها به هر سه نیاز دارند. 

اگر از کشوری هستید که زبان انگلیسی در آن زبان رسمی است، به طور خودکار ده امتیاز به شما داده می شود که حداکثر برای تمام سطوح ویزا است. اگر اهل کشوری هستید که زبان انگلیسی در آن زبان رسمی نیست، باید در یک آزمون شرکت کنید. افراد کشورهای زیر به طور خودکار ده امتیاز کسب می کنند: 

  • آنتیگوا و باربودا
  • استرالیا
  • باهاما
  • باربادوس
  • بلیز
  • کانادا
  • دومینیکا
  • گرانادا
  • گویان
  • جامائیکا
  • نیوزلند
  • سنت کیتس و نویس
  • سنت لوسیا
  • سنت وینسنت و گرنادین ها
  • ترینیداد و توباگو
  • ایالات متحده آمریکا

امتیاز برای درآمد و نگهداری

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد توانایی مالی برای تامین هزینه اقامت خود در بریتانیا در روزهای اولیه را دارید. بسته به اینکه برای کدام ردیف درخواست می دهید، پنج تا 20 امتیاز یا 15 تا 45 امتیاز کسب خواهید کرد.

امتیاز برای صلاحیت ها 

بسته به سطح سطح، آنها مدارک تحصیلی شما را ارزیابی می کنند. برخی از سطوح توانایی های شما را در مقیاس امتیازی از پنج تا 15 ارزیابی می کنند و برخی دیگر از 30 تا 50 امتیاز می دهند. 

امتیاز برای گواهی حمایت 

هنگامی که برای استخدام به انگلستان مهاجرت می کنید، به ویزای کار نیاز دارید. داشتن گواهی اسپانسری به شما در گرفتن ویزا کمک می کند. شما می توانید از 30 تا 50 امتیاز برای گواهی حمایت کسب کنید. 

امتیازات تجربه انگلستان

برخی از سطوح ممکن است تجربه شما در انگلستان را هنگام اعطای امتیاز به ویزای شما در نظر بگیرند. اگر تجربه ای در انگلستان داشته باشید، ممکن است پنج امتیاز کسب کنید. 

ردیف های ویزا در انگلستان

سطوح زیادی برای درک سطوح ویزای انگلستان و اینکه برای کدام سطح باید درخواست کنید وجود دارد. اینکه چرا به دنبال ویزا هستید مشخص می کند که در کدام ردیف قرار می گیرید و چه شرایطی را باید هنگام ارسال درخواست خود رعایت کنید. 

ویزای Tier 1 انگلستان

ویزای درجه 1 در انگلستان برای مهاجران با ارزش بالا است. کسانی که مهاجران با ارزش در نظر گرفته می شوند را می توان به پنج زیر دسته تقسیم کرد:  

  • استعدادهای استثنایی – افرادی که در سطح بین المللی در هنر یا علوم به رسمیت شناخته شده اند
  • سرمایه گذار – کسانی که می خواهند سرمایه گذاری مالی زیادی در بریتانیا انجام دهند
  • کارآفرین – کسی که قرار است کسب‌وکاری را در بریتانیا راه‌اندازی کند، مدیریت کند یا درگیر آن شود
  • کارآفرین فارغ التحصیل – فارغ التحصیلان غیر اروپایی تحصیلات عالی در انگلستان که دارای مهارت های کارآفرینی هستند 
  • عمومی – این دسته برای کارگران بسیار ماهر است

متقاضیان ویزای Tier 1 باید در مجموع 95 امتیاز کسب کنند. از این 95، 75 مورد از آنها باید از ویژگی های اولیه باشد. اگر برای ویزای Tier 1 درخواست می کنید و کمتر از 28 سال سن دارید، بیشترین امتیاز را برای این فاکتور کسب می کنید، 20. اگر 32 سال یا بیشتر سن دارید، هیچ امتیازی برای این فاکتور دریافت نمی کنید. این دسته 

اگر مدرک لیسانس داشته باشید 30 امتیاز دریافت خواهید کرد. مدرک کارشناسی ارشد 35 امتیاز و دکترا 50 امتیاز کسب می کنند. 

هنگام درخواست ویزای Tier 1، درآمد نقش مهمی دارد. اگر کمتر از 20000 پوند درآمد داشته باشید، امتیاز صفر کسب خواهید کرد. کسانی که 40000 پوند یا بیشتر به دست آورده اند، بیشترین امتیاز را کسب خواهند کرد که 45 است. 

در نهایت، اگر از کشوری هستید که زبان انگلیسی در آن زبان رسمی است، به طور خودکار ده امتیاز کسب خواهید کرد. اگر اینطور نیست، باید در هر چهار جزء آزمون زبان انگلیسی نمره 6.5 بگیرید. 

ویزای Tier 2 انگلستان

ویزاهای درجه 2 برای کارگران ماهر در مشاغل با کمبود است. در زیر دسته بندی های مختلفی وجود دارد که در ردیف 2 قرار می گیرند: 

  • وزیر دین – وزرا، مبلغان یا کشیشانی که یک موقعیت مذهبی را در بریتانیا پذیرفته‌اند.
  • عمومی – کسانی که یک پیشنهاد شغلی ماهر را پذیرفته اند که کسی در بریتانیا نمی تواند آن را پر کند
  • انتقال درون شرکتی – شخصی که در حال انتقال به شعبه انگلستان شرکت فعلی خود است
  • Sportsperson – مربیان و ورزشکارانی که در سطح بین المللی شناخته شده هستند 

متقاضیان ویزای Tier 2 در مجموع به 70 امتیاز نیاز دارند. ده تا از این امتیازها باید از الزامات انگلیسی و 10 امتیاز برای نگهداری باشد. 

امتیازهای اختصاص یافته به آموزش و پرورش به شرح زیر است. کسانی که مدرک دکتری دارند. 15 امتیاز، لیسانس و فوق لیسانس ده امتیاز، NVQ3 پنج امتیاز و اگر هیچ کدام از اینها را نداشته باشید، امتیاز صفر کسب می کنید. 

سپس درآمدهای احتمالی شما را در نظر می گیرند و بر اساس آن به شما امتیاز می دهند. اگر انتظار دارید بین 17000 پوند تا 19999 پوند درآمد کسب کنید، پنج امتیاز دریافت خواهید کرد. وقتی از 20000 پوند تا 21999 پوند درآمد کسب کنید، ده امتیاز کسب خواهید کرد. اگر قرار است 22000 پوند تا 23999 پوند به دست آورید، 15 امتیاز دریافت خواهید کرد و هر چیزی که بیش از 24000 پوند باشد، 20 امتیاز کسب می کند. 

در نهایت، آنها ارزیابی می کنند که آیا گواهی حمایت دارید یا خیر. اگر یک انتقال درون شرکتی هستید یا پیشنهاد شغلی دارید که در آزمون بازار کار مقیم قبول شده است، 30 امتیاز کسب خواهید کرد. اگر پیشنهاد کاری برای شغلی دریافت کرده باشید که آن ها کمبود دارند، 50 امتیاز دریافت می کنید. 

ویزای Tier 3 انگلستان

ویزای درجه 3 در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است. اما، قبلاً برای کارگران کم مهارت در زمانی که کمبود نیروی کار وجود داشت استفاده می شد. 

ویزای Tier 4 انگلستان

ویزای درجه 4 برای دانشجویان بزرگسال است. شما باید بالای 16 سال سن داشته باشید و قصد دارید در چارچوب صلاحیت ملی یا بالاتر از آن تحصیل کنید. هر برنامه دانشگاهی در ردیف 4 گنجانده شده است. 

 دانشجویی که به دنبال ویزای دانشجویی تحت Tier 4 است باید 40 امتیاز کسب کند. آنها برای ثبت نام تمام وقت در دوره های آموزشی باید 30 امتیاز از خود را کسب کنند. تمام وقت یعنی حداقل 15 ساعت در کلاس درس در هفته. ده امتیاز نهایی از تعمیر و نگهداری به دست می آید. 

ویزای Tier 5 انگلستان

کارگران موقت برای ویزای Tier 5 درخواست خواهند داد. زیرمجموعه های ویزای Tier 5 عبارتند از: 

  • کارکنان خیریه – افرادی که برای انجام کارهای خیریه به انگلستان می روند
  • کارگران مذهبی – افرادی که به عنوان وزیر در بریتانیا کار می کنند
  • خلاقیت و ورزش – ورزشکاران، هنرمندان و سرگرمی‌هایی که به طور موقت در بریتانیا کار می‌کنند.
  • مبادلات مجاز دولتی – کسانی که برای ارتقاء دانش و تجربه از طریق برنامه دولتی به انگلستان می روند
  • قرارداد بین المللی – افرادی که قرار است طبق قوانین بین المللی کار قراردادی انجام دهند
  • طرح تحرک جوانان – جوانانی که می خواهند ببینند زندگی در بریتانیا چگونه است (آنها باید از کشورهای شرکت کننده باشند)

برای کسانی که برای ویزای کار موقت اقدام می کنند، باید 40 امتیاز کسب کنند. بخش عمده ای از امتیاز آنها، 30 امتیاز، باید از یک گواهی حمایت باشد، و سپس 10 امتیاز برای نگهداری است. 

فردی در طرح تحرک جوانان به 50 امتیاز نیاز دارد. آنها ده امتیاز برای تامین مالی خود، ده امتیاز اگر بین 18 تا 30 سال سن دارند و 30 امتیاز برای ملیت خود دریافت خواهند کرد.

کمبودهای شغلی در انگلستان

هنگامی که برای شغلی به بریتانیا مهاجرت می کنید، اگر شغلی را در لیست مشاغل کمبود می پذیرید، می توانید برای ویزای Tier 2 خاص درخواست دهید . ده ها شغل وجود دارد که در چهار کشور بریتانیا به دنبال کارمند هستند. 

کارکنان مراقبت های بهداشتی در سراسر بریتانیا نیازمند هستند. این مشاغل شامل پزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی، امدادگران و فیزیوتراپیست ها می باشد. چندین شغل دیگر در بخش مراقبت های بهداشتی در لیست کمبود وجود دارد، اما اینها عمومی ترین مشاغل هستند. 

هر کشوری در بریتانیا به مهندس نیاز دارد. مهندسان مکانیک، عمران و شیمی همگی در لیست کمبود هستند. اگر بعد از کار در یک زمینه خاص به بریتانیا می روید، باید لیست مشاغل کمبود ملی آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا حرفه شما در آنجا وجود دارد یا خیر. 

اگر چنین است، می توانید برای ویزای کارگران ماهر اقدام کنید. مسیرهای شغلی زیادی در این لیست ذکر شده است، بنابراین ضروری است ببینید که آیا واجد شرایط دریافت آن نوع ویزا هستید یا خیر. 

مشاغل برتر و حقوق آنها در انگلستان

پرطرفدارترین مشاغل در انگلستان، مشاغل مربوط به مراقبت های بهداشتی و مشاغل مختلف مهندسی هستند. نگاهی به ده رشته برتر در انگلستان بیندازید: 

  • مشاغل مراقبت های بهداشتی – 36497 پوند
  • تکنسین های مهندسی – 23026 پوند
  • مهندسین توسعه طراحی – 25691 پوند
  • مهندسین تولید و فرآیند – 27534 پوند
  • مهندسین برنامه ریزی و کنترل کیفیت – 28627 پوند
  • مهندسان عمران – 30450 پوند
  • مهندسان برق – 31787 پوند
  • مهندسین حرفه ای – 40000 پوند
  • مهندسان شیمی – 41256 پوند
  • مهندسان مکانیک – 50000 پوند

سوالات متداول

در مورد مهاجرت به بریتانیا چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد. در اینجا برخی از متداول ترین سؤالات در مورد فرآیند و چگونگی آن وجود دارد. 

چه کشورهایی بریتانیا را تشکیل می دهند؟

وقتی در مورد بریتانیا صحبت می کنیم، در مورد چیزی فراتر از انگلستان صحبت می کنیم. انگلستان تا حد زیادی بزرگترین کشور در بریتانیا است، اما سه کشور دیگر نیز وجود دارد که می توانید مهاجرت کنید. این کشورها شامل ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی هستند.

هزینه دریافت ویزای انگلستان چقدر است؟ 

هزینه درخواست ویزا برای شما بستگی به ویزایی دارد که درخواست داده اید. هر سطح دارای قیمت های متفاوتی برای هر ویزا در آن ردیف است. قیمت ها از سال 2019 حدود 2٪ افزایش یافته است، اما قیمت ها بین ویزاها به طور قابل توجهی متفاوت است. 

قیمت درخواست ویزای شما از زیر 100 پوند تا بیش از 1000 پوند متغیر است. زمانی که بدانید واجد شرایط کدام نوع ویزا هستید، می توانید تصور بهتری از هزینه آن داشته باشید. اگر به مدت پنج یا ده سال در بریتانیا بوده اید، بسته به نیاز ILR شما، در صورت تمایل می توانید برای ILR درخواست دهید. هزینه درخواست برای ILR در حال حاضر 2389 پوند است. 

ممکن است بر اساس تعدادی از عوامل، از جمله جایی که از کجا درخواست می دهید، هزینه های دیگری با درخواست ویزای شما مرتبط باشد. اگر به دنبال تسریع درخواست ویزای خود هستید، هزینه اضافی نیز برای شما به همراه خواهد داشت. 

به خاطر داشته باشید که وقتی در حال تمدید یا درخواست تغییر ویزا هستید، باید این کار را تا زمانی که ویزای فعلی شما فعال است انجام دهید. 

چه مدت طول می کشد تا درخواست ویزای من پردازش شود؟

مدت زمان درخواست ویزای شما بستگی به نوع ویزای شما دارد. می توانید زمان انتظار درخواست ویزا فعلی را از طریق وب سایت های دولتی بررسی کنید. اما اکثر درخواست‌های ویزای بریتانیا در ده روز کاری پردازش می‌شوند. 

حداکثر زمانی که باید برای شنیدن درخواست ویزای خود منتظر بمانید 15 روز کاری است. برای کسانی که برای درخواست ویزای بریتانیا با اولویت پرداخت کرده اند، ممکن است سه تا پنج روز کاری طول بکشد. حتی گزینه ای برای مواقع اضطراری وجود دارد که به عنوان اولویت فوق العاده شناخته می شود که 24 ساعت طول می کشد. 

برای درخواست ویزای انگلستان به چه مدارکی نیاز دارم؟

مدارک مختلفی وجود دارد که هنگام درخواست ویزا به آنها نیاز خواهید داشت. قبل از درخواست، مطمئن شوید که این مدارک را آماده کرده اید: 

  • درخواست ویزای تکمیل شده (شما می توانید درخواست ویزای مناسب را به صورت آنلاین پیدا کنید)
  • هزینه درخواست ویزای شما 
  • گذرنامه معتبر با صفحه ای که دو طرف آن خالی است
  • تاییدیه پروازها و هرگونه اقامتگاه شما
  • عکسی به اندازه پاسپورت از خودتان
  • مدارک مالی شما مانند صورت‌حساب‌های بانکی از سه ماه قبل
  • قبوض آب و برق اخیر شما 
  • نامه ای از یکی از اعضای خانواده یا دوستان اگر از شما حمایت مالی می کنند 
  • اگر هر یک از فرزندان خود را با خود می آورید، گواهی تولد 
  • اصل جواز ازدواج اگر همسرتان همراه شما باشد

شرایط مهاجرت به انگلستان چیست؟

همانطور که خواندید، مجموعه ای از شرایط برای درخواست ویزا در انگلستان وجود دارد. حداقل الزامات این است که شما 18 سال یا بیشتر داشته باشید، بودجه کافی برای حمایت از خود در روزهای اولیه اقامت در بریتانیا داشته باشید و شرایط زبان انگلیسی را برآورده کنید. 

چه زمانی می توانم برای ILR اقدام کنم؟

از آنجایی که اکثر مردم با نوعی ویزا به بریتانیا نقل مکان می کنند و سپس برای اقامت نامحدود درخواست می کنند، پس از حضور در آنجا باید قبل از درخواست برای ILR کمی صبر کنید. 

بر اساس ویزا و مدت زمانی که به طور قانونی در بریتانیا زندگی کرده اید، می توانید ILR دریافت کنید. توجه به این نکته مهم است که همه افراد واجد شرایط ILR یا صدور آن نیستند. 

کسانی که ویزای ازدواج، ویزای اجداد یا مجوز کار دارند، می توانند پس از پنج سال اقامت در بریتانیا برای ILR درخواست دهند. کسانی که هر نوع ویزای انگلستان را دارند می توانند پس از ده سال برای ILR اقدام کنند. 

هنرمندان، نویسندگان، سرمایه گذاران، افراد مستقل و بازنشسته می توانند پس از پنج سال مداوم در بریتانیا درخواست دهند. 

دوره اقامت مداوم چیست؟

این دوره مدت زمانی است که در مدت یک سال در بریتانیا بدون سفر به کشور دیگری سپری کرده اید. این دوره از تاریخ ورود شما به بریتانیا یا زمانی که ویزای خود را دریافت کرده اید شروع می شود. 

آنها از این دوره برای تعیین واجد شرایط بودن شما برای درخواست ILR استفاده می کنند. شما مجاز به غیبت از انگلستان برای حدود 180 روز در سال هستید. 

چه چیزی می تواند باعث رد شدن درخواست ویزا من شود؟

رایج ترین دلیلی که درخواست ویزا برای افراد رد می شود، اشتباهات احمقانه است. بسیار مهم است که در فرآیند درخواست به تمام جزئیات توجه کنید. این اشتباهات کوچک می تواند باعث شود که وزارت کشور بریتانیا درخواست ویزای شما را رد کند.

در اینجا چند نمونه از دلایلی است که وزارت کشور بریتانیا درخواست ویزا را در گذشته رد کرده است: 

  • شما در یک سفر قبلی بیش از حد در بریتانیا اقامت داشته اید
  • شما برای نوع اشتباهی ویزا درخواست داده اید
  • مدارک لازم را ندارید
  • شما نمی توانید ثابت کنید که شرایط مالی لازم برای زندگی در بریتانیا را دارید
  • مدارک شما تقلبی است
  • شما سابقه جنایی دارید

آیا می توانم در صورت رد شدن تصمیم ویزای خود درخواست تجدید نظر کنم؟

اگر برای ویزای انگلستان درخواست داده اید و اخطاریه دریافت کرده اید که درخواست شما رد شده است، ممکن است بتوانید به این تصمیم اعتراض کنید. خوبی که با رد درخواست شما همراه می شود این است که وقتی تصمیم خود را دریافت می کنید دقیقاً دلیل آن را می دانید. اگر فکر نمی‌کنید که بریتانیا این استدلال را توجیه می‌کند، می‌توانید درخواست تجدیدنظر را شروع کنید. 

شما باید فرم درخواست تجدید نظر IAFT-2 را پر کرده و به اتاق های مهاجرت و پناهندگی بریتانیا ارسال کنید. این نهاد فرم درخواست تجدیدنظر شما را به مقامات صحیح ارسال می کند و سپس در مورد درخواست تجدید نظر شما تصمیم گیری خواهد شد. 

اگر نامه ای دریافت کردید که درخواست تجدیدنظر شما رد شده است، می توانید با ارسال یک درخواست جدید با اشتباهات اصلاح شده، روند درخواست ویزا را آغاز کنید. 

اگر من قبلاً در انگلستان هستم، آیا می توانم به ویزای کارگر ماهر سوئیچ کنم؟

اگر قبلاً با ویزای دیگری، مثلاً ویزای کار عمومی، در بریتانیا هستید، ممکن است بتوانید به ویزای Skilled Worker تغییر دهید. برای تغییر از یک ویزا به ویزای Skilled Workers، باید برای تبدیل درخواست دهید. 

شما باید اطمینان حاصل کنید که شغل شما شرایط لازم برای ویزای Skilled Workers را دارد. همچنین باید بتوانید به اندازه کافی انگلیسی بخوانید، بنویسید و صحبت کنید تا در آزمون نوشتاری و گفتاری موفق شوید. 

بسیاری از افراد زمانی از یک ویزا به ویزای Skilled Worker تغییر وضعیت می دهند که ابتدا ویزای دانشجویی در انگلستان داشته باشند. هزاران نفر از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و سپس شغلی را به دست می آورند که واجد شرایط دریافت ویزای Skilled Worker است. 

اکنون، اگر با ویزای بازدیدکننده در بریتانیا هستید، نمی‌توانید ویزای بازدیدکننده خود را به ویزای Skilled Workers تغییر دهید. شما باید از ویزای بازدیدکننده به ویزای بلندمدت‌تر و در نهایت ویزای کارگر ماهر تغییر دهید، اگر این ویزای برای شرایط شما صدق کند. 

آیا می توانم در حین ویزای کارگر ماهر به صورت پاره وقت کار کنم؟

شما نمی توانید در حین دریافت ویزای Skilled Worker به صورت پاره وقت کار کنید. شما باید یک شغل تمام وقت کار کنید. شغل تمام وقت به این معنی است که شغل شما از شما حمایت مالی می کند تا حداقل 30 ساعت در هفته کار کنید. 

اگر برای یک موقعیت درخواست داده اید و آنها فقط برای کمتر از 30 ساعت در هفته از شما حمایت می کنند، احتمال زیادی وجود دارد که درخواست ویزای Skilled Worker شما توسط وزارت خانه رد شود. 

بریتانیا چقدر متنوع است؟

در حالی که اکثریت بریتانیا قفقازی هستند، تعداد زیادی از گروه های فرهنگی در بریتانیا زندگی می کنند. بزرگترین گروه قومی در بریتانیا از مردم کشورهای آسیایی تشکیل شده است. بیش از چهار میلیون نفر از آسیایی ها در بریتانیا زندگی می کنند. نزدیک به یک و نیم میلیون نفر متعلق به گروه های قومی مختلط در آنجا زندگی می کنند.

شرایط عکس ویزای انگلستان چیست؟

هنگامی که درخواست ویزای خود را ارسال می کنید، به یک عکس در اندازه پاسپورت نیاز دارید. علاوه بر اینکه اندازه عکس پاسپورت است، باید سایر الزامات آنها را رعایت کنید. 

عکس شما باید ظرف یک ماه پس از ارسال درخواست ویزا گرفته شود و سرتان را تا بالای شانه‌هایتان نشان دهد. پس زمینه باید کرم یا خاکستری روشن باشد. 

شما باید عکس را روی کاغذ عکاسی با کیفیت بالا به صورت رنگی و بدون واترمارک چاپ کنید. شما باید مستقیماً با هر دو چشم باز و قابل مشاهده به دوربین نگاه کنید. 

مگر اینکه به دلایل مذهبی یا پزشکی سر خود را بپوشانید، باید سر خود را بدون پوشش بگذارید. اگر در عکس خود لبخند بزنید یا کاملاً رو به جلو نباشید، درخواست شما می تواند رد شود. 

هنگام گرفتن عکس برای درخواست ویزای خود، باید از آرایش غیرطبیعی، عینک آفتابی، دندان یا یونیفرم خودداری کنید. استثناهای این قوانین در صورتی است که برای مقاصد پزشکی یا مذهبی باشند. بسته به جایی که زندگی می کنید، می توانید این عکس ها را با قیمتی مقرون به صرفه در مغازه های محلی چاپ کنید. 

آیا می توانم در هنگام ویزا در انگلستان ملک اجاره یا خرید کنم؟

وقتی به بریتانیا مهاجرت می کنید، به مکانی برای زندگی نیاز دارید. در حالی که برخی از افراد به اندازه کافی خوش شانس هستند که یکی از اعضای خانواده یا دوست آنها را حمایت می کند و به آنها اجازه می دهد در کنار آنها بمانند، همه آنها چندان خوش شانس نیستند. 

هنگامی که در انگلستان ویزا دریافت می کنید، می توانید ملکی را خریداری یا اجاره کنید. بسیاری از افرادی که در بریتانیا ملک دارند و اجاره می کنند تابعیت ندارند. 

نکته ای که باید در هنگام خرید یا اجاره در بریتانیا در حین ویزا به خاطر بسپارید این است که وام دهندگان وام مسکن و صاحبخانه ها قبل از تایید درخواست اجاره یا وام مسکن شما به مدرکی مبنی بر وضعیت مهاجرت شما نیاز دارند. 

آیا باید SELT بگیرم؟

بسته به شرایط شما، SELT اجباری نیست.

با این حال، بسیاری از ویزاهای انگلستان مستلزم آن هستند که دانش زبان انگلیسی خود را با قبولی در آزمون SELT (آزمون زبان انگلیسی امن) نشان دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا