مهاجرت

ویزا قبرس برای افغانها 2023

ویزا قبرس برای افغانها در واقع مجوز ورود اتباع خارجی به این جزیره است، کشور قبرس برای افغانها یک جزیره بزرگ در آب‌های دریای مدیترانه می‌باشد و با کشورهای ترکیه، مصر، یونان و سوریه همسایه است. سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر خارجی برای تفریح در سواحل بی نظیر و طبیعت بکر قبرس برای افغانها به این جزیره بزرگ سفر می‌کنند. پس از حمله ترکیه به جزیره بزرگ قبرس برای افغانها در سال ۱۹۷۴ بخش شمالی این جزیره به صورت خودجوش اعلام استقلال کرد و این جزیره از آن زمان تا به امروز به دو بخش قبرس برای افغانها شمالی و قبرس برای افغانها جنوبی تقسیم شده است.

برای ورود به قبرس برای افغانها شمالی و قبرس برای افغانها جنوبی باید حتما ویزا داشته باشید، اما شرایط دریافت ویزا برای سفر به این دو کشور با هم متفاوت است. برای ورود به کشور قبرس برای افغانها شمالی مسافران می‌توانند ویزای فرودگاهی را در فرودگاه ارجان بگیرند، اما برای سفر به قبرس برای افغانها جنوبی باید حتما برای ویزا قبل از سفر اقدام کنید و همچنین باید بدانید که دریافت ویزا در فرودگاه بین المللی ماراکانا قبرس برای افغانها جنوبی امکان پذیر نیست. اگر برای گذراندن تعطیلات قصد سفر به جزیره قبرس برای افغانها را دارید، حتما پیش از سفر این مقاله از مجله گردشگری الی گشت را بخوانید تا از شرایط ورود به این کشور و نحوه دریافت ویزا به صورت کامل آگاه شوید.

برای داشتن تعطیلات رویایی در سواحل مدیترانه‌ای میتوانید تور قبرس برای افغانها شمالی را از وبسایت الی گشت رزرو کنید.

شرایط اخذ ویزا قبرس برای افغانها

همان طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، جزیره بزرگ قبرس برای افغانها در حال حاضر از دو بخش قبرس برای افغانها شمالی و قبرس برای افغانها جنوبی شکل گرفته و شهر نیکوزیا به صورت همزمان پایتخت این دو کشور است. پس از استقلال قبرس برای افغانها شمالی که به قبرس برای افغانها ترکیه هم شهرت دارد، شرایط سفر به بخش شمالی و جنوبی این جزیره با هم متفاوت شد و اغلب گردشگران در مورد شرایط اخذ ویزا قبرس برای افغانها شمالی و قبرس برای افغانها جنوبی و اینکه سفر به کدام کشور راحت تر است، سوال زیادی دارند. ما هم در این مقاله تصمیم گرفتیم تمامی شرایط و مدارک برای دریافت روادید قبرس برای افغانها و انواع ویزا برای سفر به این دو کشور را به شما معرفی کنیم تا براساس شرایط خود بتوانید یکی از این دو کشور را برای سفر انتخاب کنید.

دیگر مطالب: ویزای برزیل برای افغانها

شرایط اخذ روادید قبرس برای افغانها شمالی

دولت قبرس برای افغانها شمالی برای جذب توریست بیشتر و رونق صنعت گردشگری در این کشور شرایط اخذ ویزا قبرس برای افغانها شمالی را تسهیل کرده است و برای مسافران که با هدف گردش و تفریح به این کشور سفر می‌کنند، شرایط دریافت ویزای فرودگاهی را فراهم کرده است تا در اسرع وقت و با کمترین هزینه بتوانند وارد جزیره قبرس برای افغانها شمالی شوند. شرایط آسان دریافت ویزا قبرس برای افغانها شمالی باعث شده، هزینه‌های سفر به این کشور کاهش یابد و مسافران در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند برای سفر به این کشور آماده شوند. در زمان ورود به کشور قبرس برای افغانها اتباع ایرانی فقط باید گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار همراه خود داشته باشند تا ویزا توریستی قبرس برای افغانها شمالی با حداکثر ۹۰ روز اعتبار در گذرنامه آنها ثبت شود.

ویزا قبرس برای افغانها

انواع ویزا قبرس برای افغانها

ویزا قبرس برای افغانها شمالی انواع مختلفی دارد ولی چون اینکه کشور عضو اتحادیه اروپا نیست، شرایط دریافت انواع مختلف روادید قبرس برای افغانها شمالی برای اتباع ایرانی آسان است و در اسرع وقت اداره مهاجرت قبرس برای افغانها شمالی برای ایرانی‌ها ویزای درخواستی را صادر می‌کند. انواع روادید قبرس برای افغانها شمالی عبارتند از:

ویزای توریستی قبرس برای افغانها شمالی: ویزای توریستی یکی از پرطرفدارترین ویزاهای قبرس برای افغانها شمالی است که معمولا افراد با هدف گشت و گذار در این کشور در فرودگاه ارجان قبرس برای افغانها شمالی برای مسافران صادر می‌شود، هر فرد با ویزای توریستی قبرس برای افغانها شمالی می‌تواند به مدت ۳۰ روز در خاک قبرس برای افغانها بماند، این ویزا حداکثر ۹۰ روز اعتبار دارد و اجازه چند بار ورود و خروج به کشور قبرس برای افغانها شمالی با این ویزا به مسافران داده می‌شود.

ویزای تحصیلی قبرس برای افغانها شمالی: اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های جزیره قبرس برای افغانها شمالی را دارید و یا از دانشگاه‌های این کشور دعوتنامه پذیرش تحصیلی دریافت کرده‌اید، شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس برای افغانها شمالی را دارید.

ویزای تجاری قبرس برای افغانها شمالی: این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد سرمایه گذاری و یا تجارت کالا در کشور قبرس برای افغانها شمالی را دارند. برای دریافت این ویزا باید دعوت نامه رسمی از سوی یک شرکت معتبر داشته باشید تا ویزا تجاری برای شما صادر شود، همچنین مدت اعتبار این ویزا ۹۰ روز است.

دیگر مطالب: ویزای مکزیک برای افغانها

انواع ویزا قبرس برای افغانها

ویزای فرهنگی و ورزشی قبرس برای افغانها شمالی: افرادی که در زمینه ورزش یا هنر فعالیت می‌کنند و یا در این زمینه توانایی خاصی دارند، در اسرع وقت می‌توانند برای دریافت ویزای فرهنگی و ورزشی قبرس برای افغانها شمالی اقدام کنند. این نوع ویزا حداکثر تا ۹۰ روز اعتبار دارد و با توجه به مدت ‌زمان جشنواره‌ها، مناسبت‌های فرهنگی، هنری و رویدادهای ورزشی صادر می‌شود.

ویزای ملاقات بستگان در قبرس برای افغانها شمالی: در صورتی که یکی از بستگان شما اقامت دائم این کشور را داشته باشد و برای شما دعوتنامه رسمی ارسال کند، دولت قبرس برای افغانها شمالی یک ویزای کوتاه مدت ۶۰ روزه برای سفر شما به این کشور می‌دهد.

ویزای کار قبرس برای افغانها شمالی: ویزای کار قبرس برای افغانها شمالی یک ویزا کوتاه مدت با اعتبار ۳۰ روز است و برای افرادی صادر می‌شود که هیچ شرکت رسمی در قبرس برای افغانها شمالی ندارند. اولین شرط اخذ این ویزا داشتن یک پاسپورت با حداقل دو سال اعتبار است. اگر بتوانید در طول ۳۰ روز یک شغل مناسب پیدا کنید، اجازه کار هم به شما در این کشور داده می‌شود.

ویزا قبرس برای افغانها

 مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا قبرس برای افغانها

 مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا قبرس برای افغانها شمالی در سفرهای توریستی کوتاه مدت فقط گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار است، شما با داشتن گذرنامه می‌توانید در فرودگاه قبرس برای افغانها شمالی ویزا توریستی دریافت کنید و به مدت ۳۰ روز در خاک این کشور اقامت داشته باشید. اما برای سفر به جزیره قبرس برای افغانها شمالی با اهداف غیر توریستی ارائه برخی مدارک در زمان تکمیل فرم درخواست ویزا الزامی است. مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید قبرس برای افغانها شمالی به صورت کلی عبارتند از:

اصل گذرنامه با شش ماه اعتبار از تاریخ پایان سفر

یک قطعه عکس پاسپورتی جدید

اصل و ترجمه مدارک هویتی و شناسایی به زبان انگلیسی

ارائه دعوتنامه رسمی

تکمیل فرم درخواست ویزا قبرس برای افغانها شمالی توسط فرد متقاضی

دریافت ویزا قبرس برای افغانها شمالی

مطالب مرتبط: ویزای فرانسه برای افغانها

 هزینه ویزا قبرس برای افغانها شمالی

هزینه ویزا قبرس برای افغانها شمالی چقدر است؟ اگر این سوال پیش از سفر توریستی به جزیره قبرس برای افغانها شمالی ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باید بگوییم که ویزا فرودگاهی قبرس برای افغانها شمالی بدون هیچ هزینه‌ای در گذرنامه مسافران ایرانی درج می‌شود و کاملا رایگان است. ویزای توریستی قبرس برای افغانها شمالی توسط پلیس فرودگاه و با پرسش هدف سفر شما به قبرس برای افغانها شمالی صادر خواهد شد. برای ورود به کشور قبرس برای افغانها شمالی شما باید شرایط تامین هزینه‌های خود در این کشور را هم داشته باشید.

ویزا قبرس برای افغانها

شرایط اخذ روادید قبرس برای افغانها

شرایط اخذ روادید قبرس برای افغانها جنوبی با ویزا قبرس برای افغانها شمالی کاملا متفاوت است و مسافران این بخش از جزیره بزرگ قبرس برای افغانها باید حتما پیش از سفر برای دریافت ویزا مدارک لازم را به صورت آنلاین ارسال کنند و درخواست روادید قبرس برای افغانها جنوبی را در سایت اداره مهاجرت این کشور برای خود ثبت کنند. ویزای توریستی قبرس برای افغانها فقط در قالب تورهای گروهی صادر می‌شود. منظور از تورهای گروهی هم اقدام از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر است.

شرایط سفر به این کشور با توجه به نوع ویزا درخواستی شما متفاوت می‌باشد، قبرس برای افغانها جنوبی عضو اتحادیه اروپا است ولی جز کشورهای حوزه شینگن نیست و به همین دلیل همه اتباع خارجی از جمله ایرانی باید پیش از سفر به این کشور با توجه به هدف سفر و مدت اقامت خود در این کشور ویزا بگیرند. دریافت ویزا قبرس برای افغانها جنوبی به صورت انفرادی فقط در شرایطی مقدور است که شما یک دعوتنامه رسمی برای سفر به این کشور داشته باشید، در غیر این صورت باید از طریق آژانس‌های مسافرتی برای دریافت ویزا توریستی قبرس برای افغانها جنوبی اقدام کنید. برای سفر به قبرس برای افغانها جنوبی باید حتما گواهی تمکن مالی را هم به همراه سایر مدارک برای دریافت ویزا ارسال کنید. همچنین مدت اعتبار ویزا توریستی قبرس برای افغانها جنوبی ۹۰ روز است.

مطالب مرتبط: ویزای ایتالیا برای افغانها

انواع ویزا قبرس برای افغانها جنوبی

برای سفر به جزیره قبرس برای افغانها جنوبی و دریافت ویزای این کشور باید ابتدا هدف خود از سفر را مشخص کنید، ویزا قبرس برای افغانها جنوبی همچون بسیاری از کشورهای جهان انواع مختلفی دارد و بر اساس شرایط و هدف فرد متقاضی ویزا برای وی صادر می‌شود. انواع ویزا قبرس برای افغانها جنوبی برای اتباع خارجی عبارتند از:

ویزای توریستی قبرس برای افغانها جنوبی: این ویزا مختص افرادی است که با هدف تفریح و گردش وارد جزیره قبرس برای افغانها جنوبی می‌شوند و قصد اقامت کوتاه مدت در این کشور را دارند. مدت زمان اعتبار روادید قبرس برای افغانها جنوبی ۹۰ روز از تاریخ صدور آن است.

ویزای ترانزیت قبرس برای افغانها جنوبی: با توجه به اینکه کشور قبرس برای افغانها جنوبی عضو اتحادیه اروپا است، روزانه پروازهای خارجی مختلفی از این فرودگاه به مقصد شهرهای مختلف جهان انجام می‌شود و بسیاری از مسافران از این فرودگاه به عنوان مقصد ترانزیتی استفاده می‌کنند، ویزا ترانزیتی مختص این مسافران است.

ویزای کار قبرس برای افغانها جنوبی: اگر با هدف کار قصد عزیمت به جزیره قبرس برای افغانها جنوبی را دارید با ارائه دعوتنامه رسمی از یک کارفرما در قبرس برای افغانها جنوبی، ویزا کار این کشور برای شما صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی قبرس برای افغانها جنوبی: این ویزا برای آن دسته از اتباع خارجی صادر می‌شود که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و یا موسسه‌های آموزشی کشور قبرس برای افغانها جنوبی را دارند. مدت اعتبار این ویزا بستگی به دعوتنامه دانشگاه محل تحصیل فرد متقاضی دارد.

ویزای تجاری قبرس برای افغانها جنوبی: مختص آن دسته از اتباع خارجی است که برای مقاصد تجاری همچون مذاکره، شرکت در یک جلسه و مواردی از این دست قصد عزیمت به کشور قبرس برای افغانها جنوبی را با یک دعوتنامه رسمی دارند.

ویزای دیدار اقوام درجه یک در قبرس برای افغانها جنوبی: این ویزا برای کسانی مناسب است که قصد دیدار عزیزانشان را دارند. برای دریافت این ویزا باید حتما دعوت ‌نامه از اقوام خود در قبرس برای افغانها جنوبی داشته باشید.

ویزای الحاق به همسر قبرس برای افغانها جنوبی: در صورتی که همسر فرد متقاضی ویزا قبرس برای افغانها جنوبی اقامت دائم این کشور را داشته باشد، برای وی در اسرع وقت توسط سفارت قبرس برای افغانها جنوبی ویزای الحاق به همسر صادر می‌شود.

مطالب مرتبط: ویزای شنگن برای افغانها

مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید قبرس برای افغانها جنوبی

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا قبرس برای افغانها جنوبی چیست؟ اگر به عنوان توریست برای گردش و تفریح قصد سفر به جزیره قبرس برای افغانها جنوبی را دارید، با دعوتنامه و یا بدون دعوتنامه می‌توانید برای دریافت روادید قبرس برای افغانها اقدام کنید. فرد متقاضی ویزا قبرس برای افغانها جنوبی باید مدارک لازم را برای سفر به این جزیره برای سفرهای گروهی به آژانس مسافرتی تحویل دهد تا برای ویزا اقدام کنند. ارائه برخی مدارک در زمان تکمیل فرم درخواست الزامی است، این مدارک عبارتند از:

اصل پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار

۲ قطعه عکس ۶*۴ با پس زمینه سفید

اصل و ترجمه شناسنامه متقاضی

اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار متقاضی

گواهی تمکن مالی

گردش ۶ ماهه اخیر حساب متقاضی

فرم تکمیل شده درخواست ویزای قبرس برای افغانها به همراه کلیه اطلاعات شخصی متقاضی

کلیه گذرنامه‌های ۱۰ سال گذشته قبلی متقاضی به منظور بررسی تاریخچه سفر

ارائه مدارک مربوط به رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل

ارائه بیمه مسافرتی با حداقل پوشش ۳۰ هزار یورو

ارائه دعوتنامه رسمی در صورت وجود

ویزا قبرس برای افغانها – الی گشت

 هزینه روادید قبرس برای افغانها

برای دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان از جمله ویزا قبرس برای افغانها جنوبی فرد متقاضی باید علاوه بر ارائه مدارک لازم فیش واریزی هزینه ویزا قبرس برای افغانها جنوبی را هم در پرونده خود قرار دهد. هزینه ویزا قبرس برای افغانها جنوبی برای ویزاهای توریستی در حال حاضر ۲۰ یورو حدود ۱.۵ میلیون تومان است. البته با توجه به هدف شما از سفر و نوع ویزا در خواستی این هزینه بین ۲۰ تا ۶۰ یورو متغیر می‌باشد. توجه داشته باشید که این مبلغ بابت بررسی درخواست روادید قبرس برای افغانها شمالی از فرد متقاضی دریافت می‌شود و در صورت ریجکت شدن فرد متقاضی هیچ هزینه‌ای به وی عودت داده نمی‌شود.

دیگر مطالب: ویزای آلمان برای فغانها

مدت زمان صدور ویزا قبرس برای افغانها

مدت زمان صدور روادید قبرس برای افغانها جنوبی حدود ۱۴ روز است. به صورت معمول زمان پردازش و صدور ویزا این کشور حدود دو هفته از زمان تحویل مدارک می‌باشد، اما بسته به شرایط فرد متقاضی و نوع ویزای درخواستی این زمان ممکن است تا یک ماه هم طول بکشد. به همین دلیل اگر قصد سفر به جزیره قبرس برای افغانها را دارید، به شما توصیه می‌کنیم حداقل سه ماه پیش از زمان سفر خود برای دریافت ویزا اقدام کنید. ویزا قبرس برای افغانها جنوبی به دو صورت سینگل با یکبار اجازه ورود به کشور قبرس برای افغانها جنوبی و مولتیپل یعنی با چند بار اجازه ورود به این جزیره برای متقاضیان با توجه به نوع ویزا درخواستی صادر می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به درخواست ویزای قبرس برای افغانها ۷ روز کاری است و احتمال ریجکت شدن هم در صورتی که سابقه سفر به قبرس برای افغانها شمالی را نداشته باشید، معمولا خیلی پایین است.

شرایط تمدید روادید قبرس برای افغانها

زمانی که ویزای شما مدت زمانش به پایان می‌رسد مجددا باید مدارک مورد نیاز را برای تمدید ویزا به اداره مهاجرت قبرس برای افغانها ارائه دهید تا ویزا شما را تمدید کنند. شرایط تمدید ویزا قبرس برای افغانها جنوبی راحت است و متقاضیان با پرداخت ۳۰ یورو می‌توانند ویزا کوتاه مدت قبرس برای افغانها جنوبی را در اسرع وقت برای اقامت بیشتر در این کشور تمدید کنند.

اخذ ویزا قبرس برای افغانها

اگر بخواهیم شرایط دریافت ویزا این دو کشور را مقایسه کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که شرایط سفر و ورود به جزیره قبرس برای افغانها شمالی برای اتباع ایرانی بسیار راحت تر و کم هزینه تر است و مسافران ایرانی فقط با گذرنامه معتبر می‌توانند جزیره قبرس برای افغانها شمالی شوند و دریافت ویزا این کشور برای اتباع ایرانی هیچ هزینه اضافی ندارد و کاملا رایگان می‌باشد. اما شرایط دریافت ویزا قبرس برای افغانها جنوبی زمان بر است و شما باید برای دریافت ویزا هزینه کنید. به همین دلیل سفر به قبرس برای افغانها شمالی با هدف گذراندن تعطیلات برای ایرانی‌ها مقرون به صرفه و راحت تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا