مهاجرت

مهاجرت به فرانسه 2023

معرفی فرانسه که می توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی با میراث فرهنگی غنی و احترام به حقوق بشر یاد کرد. آمار به ما نشان می دهد که جمعیت فرانسه در حال حاضر حدود 67.3 میلیون نفر تخمین زده می شود. بزرگترین گروه قومی فرانسوی است. فرانسه همچنین میزبان خارجی های زیادی از اسپانیا و ایتالیا است. همچنین مهاجران زیادی از الجزایر و مراکش به اضافه سایر مستعمرات سابق فرانسه در شمال آفریقا وجود دارد. زبان رسمی فرانسه است.

واحد پول رسمی یورو (EUR) است. فرانسه یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است که مزایای زیادی برای ساکنان آن فراهم می کند. در حال حاضر فرانسه هیچ برنامه مهاجرت کاری در حال اجرا ندارد، با این حال، هنوز امکان اخذ مجوز اقامت در فرانسه وجود دارد. برای اقامت های کوتاه مدت تا 90 روز، ویزا مورد نیاز است.

خدمات مهاجرت به فرانسه

وزارت امور خارجه ( http://www.diplomatie.gouv.fr ) مسئول خدمات مهاجرت در فرانسه است.

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند لتونی ، به دلیل سیاست های سخت مهاجرتی ممکن است دریافت اجازه اقامت در فرانسه بسیار دشوار باشد . تفاوت قابل توجهی در قوانین فرانسه بین “ویزا” ساده و اقامت طولانی مدت یا اجازه اقامت وجود دارد که به طور رسمی “سند اقامت” نامیده می شود. ویزای اقامت طولانی مدت یا مجوز ورود برای هر شخصی که درخواست مدرک اقامت می کند الزاماً مورد نیاز است. متقاضی باید با ارسال درخواست همراه با تمام مدارک پشتیبان به یک مقام کنسولی فرانسه و دریافت تاییدیه سفر به فرانسه اقدام کند. با این حال، برای اتباع کشورهای عضو OECD و شهروندان ایالات متحده آمریکا، مهاجرت به فرانسه برای مدت زمانی حداکثر 90 روز، نیازی به ویزای اقامت طولانی نیست.

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، برای اقامت بیش از 3 ماه در فرانسه، به مجوز اقامت موقت، کارت اقامت مهارت ها و استعدادها، کارت اقامت یا اجازه اقامت بازنشسته نیاز دارید. بنابراین، هر فردی که با قصد اقامت بیش از 90 روز وارد فرانسه می شود و قصد کار یا تحصیل در فرانسه را دارد، باید ویزای طولانی مدت یا مجوز ورود صادر شده توسط مقامات فرانسوی داشته باشد.

خدمات مهاجرت به فرانسه

ارائه دهندگان خدمات مهاجرت به فرانسه

علیرغم این واقعیت که قانون مهاجرت به فرانسه استثنائات خاصی را برای شرایط ویزا و مجوز ورود تعیین می کند، قاعده عمومی اعمال شده این است که به متقاضی تا زمانی که قبلا توسط کنسولگری مهاجرت به فرانسه ارزیابی و تایید نشده باشد، مدرک اقامت اعطا نمی شود. بنابراین، هر شخصی که به دنبال ورود به فرانسه است، باید با تهیه پیش نویس و ارائه درخواست به کنسولگری فرانسه، که به طور خاص مسئول کشور محل اقامت او است، شروع کند. ارسال درخواست به یک مرجع اشتباه کنسولی به احتمال زیاد منجر به امتناع از صدور تاییدیه می شود. چنین خدماتی معمولاً توسط دفاتر حقوقی و آژانس های مهاجرت به بهترین وجه ارائه می شوند.

در اینجا سه ​​آدرس ایمیل از شرکت هایی که خدمات مهاجرتی در فرانسه ارائه می دهند آورده شده است:

  • پست الکترونیکی: residency@baltic-legal.com
  • ایمیل: europe@forsetico.com
  • پست الکترونیکی: office@rutlandjezek.com

مهاجرت قانونی به فرانسه

به منظور بازدید قانونی از فرانسه، مهاجران باید تمام الزامات ارائه شده در قانون مهاجرت به فرانسه را رعایت کنند. قانون اصلی که مهاجرت شهروندان غیر اتحادیه اروپا به فرانسه را تنظیم می کند، قانون ورود و اقامت خارجیان و پناهندگی در فرانسه است. بسته به هدف شما، گزینه های مختلفی وجود دارد.

کنسولگری خارجی فرانسه مسئولیت دریافت، شنیدن درخواست های ویزا و صدور تاییدیه ها را بر عهده دارد، با این حال، برای موفقیت در درخواست ویزا باید به کنسولگری بسیار خاص، مسئول کشور محل اقامت خود ارسال کنید.

قانون مهاجرت به فرانسه

کد ورود و اقامت اتباع خارجی و پناهندگی در فرانسه مقررات قانونی اصلی برای مهاجران از کشورهای غیر اتحادیه اروپا در فرانسه است.

  • کد ورود و اقامت اتباع خارجی و پناهندگی در فرانسه – http://www.legifrance.gouv.fr
  • وزارت امور خارجه – http://www.diplomatie.gouv.fr/

آمار مهاجرت به فرانسه

طبق آمار مهاجرت، اکثریت مهاجرانی که به فرانسه نقل مکان می کنند از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا (45%) یا از کشورهای شمال غرب آفریقا (مغرب) (30%) هستند. در چند دهه اخیر، جریان مهاجران افزایش یافته است و باعث بحث های جدی در دولت شده است. در نتیجه سیاست مهاجرت سخت‌تر شد.

بر اساس آمار مهاجرت ارائه شده توسط موسسه ملی جمعیت شناسی ، در سال 1999، تقریباً یک چهارم (25٪) از جمعیت فرانسه به عنوان مهاجر یا دارای اجداد مهاجر تعریف شده است. در دهه گذشته، این تعداد به طرز چشمگیری افزایش یافته است. تا ژانویه 2016، طبق نظرسنجی های سرشماری، 11.8 درصد از جمعیت فرانسه را مهاجران تشکیل می دهند.

در زیر می توانید اطلاعاتی در مورد بزرگترین گروه های قومی مهاجران در فرانسه در سال 2014 بیابید:

#گروهدرصد از تعداد کل مهاجران
1کشور پرتغال8%
2الجزایر7%
3مراکش7%
4انگلستان5%
5اسپانیا5%
6ایتالیا4%
7آلمان4%

خدمات برای مهاجران – سفارتخانه ها در فرانسه

در زیر لیستی از سفارتخانه های خارجی در فرانسه آمده است:

  • سفارت جمهوری آرژانتین
  • سفارت کشورهای مشترک المنافع استرالیا
  • سفارت جمهوری خلق بنگلادش
  • سفارت جمهوری فدرال برزیل
  • سفارت کانادا
  • سفارت جمهوری خلق چین
  • سفارت جمهوری عربی مصر
  • سفارت جمهوری فدرال آلمان
  • سفارت جمهوری یونان (یونان)
  • سفارت جمهوری اندونزی
  • سفارت دولت اسرائیل
  • سفارت ژاپن
  • سفارت مالزی
  • سفارت ایالات متحده مکزیک
  • سفارت جمهوری فیلیپین
  • سفارت فدراسیون روسیه
  • سفارت کنفدراسیون سوئیس
  • سفارت پادشاهی تایلند
  • سفارت جمهوری ترکیه
  • سفارت اوکراین
  • سفارت امارات متحده عربی
  • سفارت ایالات متحده آمریکا

محبوب ترین شهرها بر اساس جمعیت برای مهاجرت به فرانسه

پاریس محبوب ترین شهر برای مهاجران است. این شهر همچنین بزرگترین شهر فرانسه است. میراث فرهنگی، موزه‌ها، گالری‌های هنری و دیگر مکان‌های دیدنی آن شگفت‌انگیز هستند! دو شهر بزرگ دیگر از نظر جمعیت لیون و مارسی هستند.

گردشگران بیشتر از پاریس دیدن می کنند. اگر روزی در پاریس هستید، حتما از برج ایفل و موزه لوور دیدن کنید.

مهاجرت به داخل و خارج از منطقه شنگن

جمهوری فرانسه یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن است. کشورهای عضو معاهده شنگن کنترل گذرنامه و مهاجرت را در مرزهای مشترک خود و برای سفر بین کشورهای عضو لغو کردند. کشورهای عضو همچنین ویزای شینگن صادر شده توسط سایر کشورهای شنگن را به رسمیت می شناسند. در مرزهای خارجی یا در اولین ورود به منطقه شینگن، رویه‌های عادی کنترل مهاجرت اعمال می‌شود، با این حال پذیرش در هر کشور شینگن، پذیرش در کل منطقه شینگن (تمام کشورهای عضو) تلقی می‌شود، بدون نیاز به بررسی‌های مهاجرتی بیشتر.

اتباع کشورهای ثالثی که دارای مجوز اقامت یا کارت اقامت هستند ممکن است بیش از 90 روز در مهاجرت به فرانسه بمانند. به دلیل سیاست های سختگیرانه مهاجرت، ممکن است گاهی اوقات به دست آوردن مدرک اقامت بسیار سخت باشد. لیست مدارک و دلایل درخواست اجازه اقامت یا کارت را می توان در وب سایت وزارت امور خارجه یافت.

انواع ویزا در فرانسه

اگر برای مدت کوتاهی کمتر از 90 روز در فرانسه اقامت داشته باشید، یک تبعه کشور ثالث باید برای یکی از چندین نوع ویزا درخواست دهد تا سفرش قانونی شود. طبق قانون سیاست مهاجرت فرانسه، انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که بسته به مورد و شرایط باید اخذ شود:

ویزای شینگن متحدالشکل کوتاه مدتتا 90 روز در سرزمین اصلی فرانسه بمانیدبیمه درمانی مسافرتی، مدارک مربوط به بودجه کافی و مدرک اقامت مورد نیاز است.
ویزای ملی نوع C کوتاه مدتتا 90 روز در قلمروهای خارج از کشور فرانسه بمانیدبیمه درمانی مسافرتی، مدارک مربوط به بودجه کافی و مدرک اقامت مورد نیاز است.
ویزای ترانزیت فرودگاهی نوع Aویزای ترانزیت فرودگاهیبلیط هواپیما الزامی است

اجازه اقامت فرانسه

مهاجرت به فرانسه ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد، با این حال، با چارچوب صحیح و اسنادی که به دقت پیش نویس شده اند، امکان پذیر است. توصیه می کنیم برای ارزیابی اولیه در دفتر وکالت یا مرکز مهاجرت اقدام کنید. بسته به شرایط و جزئیات پرونده خود، می توانید یکی از انواع اجازه اقامت زیر را درخواست و دریافت کنید:

سند اقامت ( Carte de Séjour ) – سند زیر در اصل یک مجوز اقامت برای مهاجرانی است که با استفاده از ویزای اقامت طولانی از جمهوری فرانسه بازدید می کنند و قصد دارند برای مدت طولانی در فرانسه بمانند. برای دستیابی و به دست آوردن چنین مدرکی، متقاضی باید معیارهای زیر را رعایت کند:

  • اعتبار ویزای خود را که به عنوان اجازه اقامت عمل می کند، یا
  • در طول سه ماه اول اقامت خود در فرانسه برای اجازه اقامت اقدام کنند

سیستم مهاجرت فرانسه دو نوع سند اقامت را به متقاضیان ارائه می دهد:

  • Carte de séjour temporaire – یک اجازه اقامت موقت که تا یک سال اعتبار دارد. برای اینکه متقاضی برای مدت طولانی تری در فرانسه بماند، چنین سند اقامتی نیازمند روند تمدید سالانه است.
  • Carte de séjour compétences et talents – یک سند اجازه اقامت که منحصراً برای کارمندان بسیار واجد شرایط صادر می شود. چنین سند اقامتی معمولاً برای یک دوره زمانی حداکثر سه سال صادر می شود و پس از انقضا قابل تمدید است.
اجازه اقامت فرانسه

Carte de resident – اجازه اقامت برای اعضای خانواده شهروندان فرانسوی: همسران قانونی، والدین یک فرزند متولد فرانسه، مهاجران بازنشسته در فرانسه یا کسانی که کارت اقامت خود را برای بیش از سه سال متوالی تمدید کرده اند . در حال حاضر، دولت فرانسه دو نوع مختلف از این سند را ارائه می دهد:

  • Carte de resident rétraité – برای مهاجرانی که در مهاجرت به فرانسه بازنشسته می شوند
  • کارت د رزیدنت – برای همه دسته های دیگر متقاضیان ذکر شده در بالا

بسته به شرایط و جزئیات پرونده خود، ممکن است بتوانید برای یکی از دسته های زیر از اسناد مهاجرتی درخواست دهید:

مجوز اقامتسندی که ممکن است 1، 3 یا 6 ماه اعتبار داشته باشد. معمولاً در شرایط استثنایی، زمانی که حضور محلی متقاضی لازم است، به عنوان مثال، برای والدین یک کودک بیمار در فرانسه، یا یک داوطلب در یک مأموریت، صادر می شود.
گواهی اقامت برای الجزایری هاسندی که منحصراً اتباع الجزایر می توانند آن را دریافت کنند.

شایان ذکر است که بر اساس قانون جدید مهاجرت که برای جذب مهاجران با مهارت ها یا تحصیلات خاص در نظر گرفته شده است، اخیراً این رویه برای دسته های خاصی از جمله:

  • مدیرانی که برای شرکت های چندملیتی با درآمد ناخالص ماهانه حداقل 5000 یورو کار می کنند.
  • دانشمندان
  • کسانی که در صنعت سرگرمی کار می کنند
  • کارگران فصلی
  • حرفه های تحت نظارت (متخصصین مراقبت های بهداشتی، معماران، وکلا، معلمان و غیره)

مدارک مهاجرت به فرانسه

برای مطالعه بیشتر در مورد مدارک مختلف مهاجرت، اقامت و شهروندی فرانسه به بخش مدارک مهاجرت مراجعه کنید .

مدارک مهاجرت به فرانسه

تاریخ مهاجرت به فرانسه

تاریخ نشان می دهد که از قرن نوزدهم فرانسه کشور مهاجر بوده است. پس از افول استعمار در آغاز قرن بیستم، فرانسه یکی از محبوب ترین کشورها در میان مهاجران کشورهای آفریقایی بود.

فرانسه قبل از جنگ جهانی دوم نرخ بالای مهاجرت را تجربه کرد. بسیاری از مردم از آزار و اذیت آلمان نازی یا کشورهای شوروی فرار می کردند. در این زمان، فرانسه تنها کشوری بود که اجازه مهاجرت انبوه قانونی را می داد.

پس از جنگ جهانی دوم، فرانسه رشد چشمگیری در اقتصاد و صنعت خود تجربه کرد، که عاملی برای جذب مهاجران جدید برای پیوستن به نیروی کار آن بود.

امروزه نسبت مهاجران در فرانسه چندان زیاد نیست. با این حال، برخی از مناطق جمعیت مهاجر بیشتری نسبت به سایر مناطق دارند. به عنوان مثال، در منطقه معروف به پاریس بزرگ، تقریباً 45٪ از جمعیت – مهاجر هستند.

مجله لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا