مهاجرت

اقامت گرجستان 2023

شرایط اخذ اقامت گرجستان چگونه است و چند نوع اقامت گرجستان داریم؟

در این مقاله میخواهیم تا حدودی از وضعیت اقامت در گرجستان ، و شرایط اخذ اقامت گرجستان اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم.

با توجه به اینکه در چند سال اخیر کشور گرجستان مورد توجه مهاجران از سراسرجهان قرار گرفته است ، اخذ اقامت گرجستان و شرایط های تمدید اقامت گرجستان از مواردی است که برای مهاجران و سرمایه گذارهای خارجی و همچنین اتباع خارجی که قصد زندگی و تحصیل در گرجستان را دارند ، مهم می باشد.

در ابتدا شما را با انواع اقامت در گرجستان آشنا می کنیم :

اقامت گرجستان 2023

اقامت گرجستان از طریق تحصیل

شرایط اقامت گرجستان در اقامت تحصیلی گرجستان یعنی اینکه شخص متقاضی با ثبت نام در دانشگاه یا یکی از مراکز آموزش عالی گرجستان مثل : آموزشگاه ، مدرسه یا کالج تقاضای اخذ اقامت گرجستان را می دهد.

در این حالت به فرد متقاضی معمولا کارت اقامت گرجستان ( معمولا یکساله در ابتدا ) تعلق می گیرد که قابلیت تمدید سالانه دارد .

البته لازم به ذکر است که طبق قوانین جاری کشور گرجستان ، اقامت تحصیلی در گرجستان به هیچ عنوان تبدیل به اقامت دائم و یا شهروندی گرجستان نخواهد شد حتی اگر برای مثال بیست سال هم تمدید شود.

اگر فرزند شما به واسطه تحصیل در گرجستان موفق به اخذ اقامت گرجستان شود ، به والدین وی نیز با گواهی نسبت اقامت در گرجستان تعلق می گیرد هر چند در طی سال های اخیر این قانون کمی مشکل تر شده و در برخی از اوقات فقط به یکی از والدین از طریق گواهی نسبت ، اقامت در گرجستان تعلق می گیرد.

اقامت گرجستان

اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت در گرجستان و کارآفرینی در این کشور ، از دیگر روش های اخذ کارت اقامت گرجستان می باشد.

در این حالت شخص متقاضی با ثبت شرکت و راه اندازی یک تجارت محلی حتی کوچک ولی واقعی و به دور از صوری بودن می تواند کارت اقامت گرجستان را دریافت کند.

در این روش معمولا به شخص متقاضی یا اقامت شش ماهه و یا اقامت یکساله گرجستان در ابتدا تعلق می گیرد و سپس این اقامت باتوجه به بازدهی کار و تجارت متقاضی در آن مدت اولیه می تواند به صورت بلند مدت تر یعنی سه ساله یا پنج ساله تمدید شود.

این روش یکی از مشکل ترین روش های اخذ اقامت گرجستان محسوب می شود زیرا برای نتیجه در این روش حتما بایستی در ابتدا یک دفتر کار واقعی اجاره یا خریداری شود ، حسابدار گرجی استخدام شود ، میز و صندلی و وسائل اداری بنام شرکت در صورت لزوم خریداری شود و در کل بیزینس به صورت کاملا واقعی راه اندازی شود ، سپس نسبت به تشکیل پرونده اقامت اقدام شود تا خدای ناکرده جواب منفی دریافت نکنید.

چرا می گوئیم این روش سخت ترین روش اخذ اقامت گرجستان محسوب می شود ؟ زیرا انجام کلیه این کارها ممکن است تا یکماه زمان ببرد و همچنین برای متقاضی هزینه های بیشتری را نیز در بر داشته باشد ، همچنین تشکیل پرونده این نوع اقامت معمولا مدارک بیشتری برای متقاعد کردن افسر مهاجرت برای اعطای پروانه اقامت گرجستان لازم دارد.

اقامت گرجستان از طریق کارمندی

اقامت گرجستان از طریق کارمندی و یا همان اقامت گرجستان از طریق کاری ، بدین معناست که شما بدون نیاز به ثبت شرکت در گرجستان و بدون نیاز به راه اندازی یک بیزنس در گرجستان می توانید فقط با استخدام در یک شرکت گرجی فعال نسبت به اخذ اقامت گرجستان اقدام کنید.

شرایط اقامت گرجستان در این روش به گونه ای است که در ابتدا معمولا به شخص متقاضی اقامت یکساله گرجستان تعلق می گیرد و سپس با توجه به تمدید قرارداد وی با شرکت مستقر در گرجستان ، تمدید اقامت وی انجام خواهد شد.

این روش جزو راحت ترین روش های اخذ اقامت گرجستان محسوب می شود که امروزه اغلب شرکت های ایرانی مستقر در گرجستان که به صورت یک کارگزار در این زمینه فعالیت دارند ، اقامت کاری گرجستان را برای شما انجام می دهند که اغلب آنها به صورت صوری می باشد.

اگر شما به صورت صوری در یک شرکت استخدام شوید ولی حضور فیزیکی نداشته باشید خطرات زیادی برای شما بدنبال دارد.

کشور گرجستان همواره یک کشور قانون گرا و بسیار منظمی است که فقط ضابطه در آن حکمفرماست و رابطه جایگاهی ندارد.

بنابراین متقاضیانی که گول این کارگزارها را می خورند و به صورت صوری نسبت به اخذ کارت اقامت گرجستان از طریق کاری یا کارمندی اقدام می کنند در آینده نزدیک دچار مشکلات فراوانی خواهند شد.

از جمله این مشکلات این است که اگر دولت گرجستان به هر دلیلی متوجه شد که شخص متقاضی حضور فیزیکی در شرکت مذکور ندارد ، ضمن جریمه کردن مالی سنگین شرکتی که چنین قرارداد صوری را بسته است ، فرد متقاضی را نیز در بلاک لیست ثبت می کند و دیگر به هیچ عنوان به وی اقامت گرجستان را نمی دهند.

توصیه می کنیم گول واسطه گرها و کارگزارهای دروغینی که در زمینه اخذ اقامت گرجستان از طریق کاری یا کارمندی اقدام می کنند را نخورید و مراقب باشید که ممکن است در ابتدا شاید این کارت اقامت را دریافت کنید ولی قطعا برای تمدید دچار مشکلات زیادی خواهید شد و یا حتی ممکن است که از کشور گرجستان بخاطر دروغی که گفته اید برای همیشه اخراج شوید.

بنابراین ریسک نکنید و اگر کارمند واقعی شرکتی در گرجستان نیستید ، به هیچ عنوان به صورت صوری جهت اخذ اقامت در گرجستان از این طریق اقدام نکنید.

در ضمن شرکت هایی هم که قرار داد صوری با شما می بندند ، برای اینکه در آینده گیر نیفتند و یا دچار مشکلات حقوقی در گرجستان نشوند ، پس از دریافت مالیات بر حقوق از شما ، پس از گذشت یک تا دوماه ترک کار شما را بدون اطلاع قبلی به شما به اداره اقامت گرجستان اعلام می کنند و بنابراین با این کار تمدید مجدد اقامت گرجستان برای شما بسیار سخت و امکان ناپذیر می شود.

شعار ما در گرجستان این است که : راه راست در گرجستان ، کوتاه ترین راه ها است.

اقامت گرجستان از طریق پزشکی

اقامت پزشکی در گرجستان نیز جزو یکی دیگر از انواع اقامت گرجستان محسوب می شود. اگر امکانات پزشکی در یک کشور مطلوب نباشد ، شخص متقاضی در صورتی که دارای بیماری های خاص باشد مثل : سرطان – دیابت – نارسایی کلیوی – نارسایی قلبی – هموفیلی و …..می تواند جهت ادامه درمان به کشور گرجستان مهاجرت کند.

با تایید کمیسیون پزشکی وزارت بهداشت گرجستان معمولا به شخص متقاضی در ابتدا اقامت یکساله گرجستان تعلق می گیرد که بنا به شرایط ممکن است این اقامت تمدید شود.

شرایط اقامت گرجستان در این روش به گونه ای است که اگر لازم باشد به شخص متقاضی اقامت بلند مدت پزشکی نیز داده می شود. این نوع اقامت معمولا برای اهداف بشردوستانه از طرف دولت گرجستان به شخص متقاضی اعطا می شود.

اگر امکانات پزشکی کشور محل زندگی شخص متقاضی مناسب باشد ، معمولا با اقامت پزشکی موافقت نخواهد شد و فقط در صورتی این اقامت اعطا می شود که واقعا امکانات پزشکی و دارویی کشور مبدا مناسب و کافی نباشد.

اقامت در گرجستان از طریق ورزشی

اقامت در گرجستان از طریق ورزشی نیز یکی دیگر از انواع اقامت گرجستان محسوب می شود. در این روش شخض متقاضی بایستی دارای مقام جهانی یا المپیک و یا آسیایی در یکی از رشته های ورزشی موجود در جهان باشد.

شرایط اقامت گرجستان در این روش به گونه ای است که ابتدا مقام شخص متقاضی در رشته ورزشی بررسی می شود و سپس از طریق فدراسیون مربوطه در گرجستان یک تست از متقاضی گرفته می شود و در صورت تایید ، حتی شخص متقاضی می تواند بدون دریافت کارت اقامت در ابتدا ، شهروندی گرجستان را اخذ کند تا بتواند بعنوان نماینده گرجستان در مسابقات جهانی ظاهر شود.

تنها مهارت نمی تواند باعث موفقیت شخص متقاضی در این روش شود و حتما داشتن مقام ( منظور از مقام ، داشتن عنوان یکی از سکوهای اول تا سوم ) از اولویت های رسیدگی به این نوع پرونده ها می باشد.

بنابه تشخیص هم ممکن است در ابتدا به شخص متقاضی کارت اقامت گرجستان به صورت یکساله تعلق گیرد و سپس با تشخیص فدراسیون مربوطه ، کارهای شهروندی گرجستان برای شخص متقاضی انجام شود.

اقامت گرجستان از طریق خویشاوندی

شرایط اقامت گرجستان در اخذ اقامت گرجستان از طریق خویشاوندی که جزو یکی دیگر از انواع اقامت گرجستان محسوب می شود در صورت داشتن اقامت در گرجستان توسط یکی از اعضای خانواده شامل : پدر خانواده یا مادر خانواده بقیه اعضای خانواده که شامل فرزندان خانواده می شوند می توانند از طریق گواهی نسبت اقامت گرجستان را دریافت کنند.

همچنین اگر پدر خانواده اقامت داشته باشد به مادر خانواده که همسر وی محسوب می شود هم اقامت داده می شود و بالعکس آن نیز صادق است.

شخصی که دارای کارت اقامت گرجستان است می تواند برای پدر و مادر خودش نیز از طریق گواهی نسبت تقاضای کارت اقامت گرجستان کند.

از طرق دیگری نیز امکان دریافت و اخذ اقامت گرجستان وجود دارد از جمله : از طریق خرید ملک حداقل به میزان 35 هزار دلار آمریکا که در نوشته های بعدی راجع به آن توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.

وبسایت لیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا