مهاجرت

ویزای چین برای افغانها 2023

هزینه ویزای چین برای افغانها بر اساس نوع ویزا در نظر گرفته نمی‌شود و شما هزینه ویزا را باید بر اساس تعداد مجاز  ورود و خروج به این کشور پرداخت می‌کنید. بر همین اساس ویزا‌های چین برای افغانها به روادید یک، دو و چند بار ورود تقسیم برندی می‌شود و هزینه آنها فرق دارد. همچنین قیمت ویزای چین برای افغانها برای ورود به هنگ‌کنگ نیز با ویزای خود این کشور تفاوت دارد. هزینه ویزای چین برای افغانها باید به‌صورت نقدی و با ارز دلار به سفارت این کشور پرداخت شود و نیازی نیست بعد از تکمیل فرم درخواست آنلاین هزینه‌ای پرداخت کنید.

هزینه اخذ ویزای توریستی چین برای افغانها در گروه ویزالند 400 دلار آمریکا می‌باشد.

جدول زیر ‌هزینه‌های اخذ ویزای چین برای افغانها را به تفکیک تعداد دفعات مجاز ورود به این کشور ذکر شده است.

نوع ویزا  هزینه ویزا

یک بار ورود (SINGLE ENTRY)          100 دلار

دو بار ورود (DOUBLE ENTRY)          150 دلار

چند بار ورورد 6 ماهه  (MULTIPLE ENTRY)     200 دلار

چند بار ورود 1 ساله (MULTIPLE ENTRY)         300 دلار

ویزای هنگ‌کنگ    50 دلار

بیشتر بخوانید: ویزای آلمان برای افغانها

ویزای فوری و عادی چین برای افغانها

در صورتی که قصد دارید خودتان را در کمترین زمان ممکن به چین برای افغانها برسانید می‌توانید از سفارت این کشور درخواست ویزای فوری کنید. اخذ ویزای چین برای افغانها فوری به شما کمک می‌کند که در 3 روز کاری جواب ویزا برای شما صادر شود. البته در حال حاضر به دلیل حجم بالای درخواست‌ها سفارت چین برای افغانها ویزای فوری صادر نمی‌کند.

ویزای توریستی چین برای افغانها برای ایرانیان

ویزای توریستی چین برای افغانها برای آن دسته از افرادی است که قصد دارند برای اهداف توریستی به این کشور سفر کنند. ویزای توریستی چین برای افغانها به شما اجازه می‌دهد در هر 6 ماه حداکثر 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید. اما مدت‌زمان مجاز به اقامت در این کشور ممکن است از طرف افسر سفارت چین برای افغانها برای شما کمتر از 90 روز نیز در نظر گرفته شود. این ویزا می‌تواند نسبت به درخواست شما به‌صورت یک، دو و چند بار ورود صادر شود.

اخذ ویزای توریستی چین برای افغانها نیازی به مصاحبه ندارد؛ ولی افسر سفارت ممکن است سؤالاتی در زمینه هدف از سفر و مدت زمان اقامت و برنامه سفری از شما بپرسد.

ویزای چین برای افغانها

ویزای تجاری چین برای افغانها

ویزای تجاری چین برای افغانها برای آن دسته از افرادی است که قصد دارند به هدف شرکت در یک فعالیت تجاری (عقد قرارداد، بازدید از یک کارخانه، جلسات درون یا بین شرکتی و…) قصد سفر به این کشور را دارند. شرط اصلی و اساسی اخذ ویزای تجاری چین برای افغانها داشتن دعوت‌نامه از یک شرکت معتبر چین برای افغانهای است. ویزای تجاری چین برای افغانها به‌صورت یک بار، دو و چند بار ورود با اعتبار شش و یک‌ساله صادر می‌شود و اجازه می‌دهد در هر بار ورود به این کشور 90 روز اقامت داشته باشید.

مطالب مرتبط: ویزای مکزیک برای افغانها

شرایط اخذ ویزای توریستی چین برای افغانها

قوانین جدید ویزای چین برای افغانها شرایط صدور ویزای این کشور را آن‌چنان تغییر نداده است! برای اخذ ویزای توریستی چین برای افغانها به شرایطی همچون داشتن سابقه سفری، کاری و بیمه نیازی ندارید و نیازی به اثبات وابستگی عاطفی، شغلی و مالی نیست! اصلی‌ترین شرط اخذ ویزای توریستی چین برای افغانها داشتن تمکن مالی حداقل 5 هزاردلاری است. افسر سفارت چین برای افغانها می‌خواهد در مورد اینکه شما از پس هزینه‌های سفرتان برآیید مطمئن شود. به همین دلیل مهم‌ترین شرط صدور ویزای توریستی چین برای افغانها ارائه نامه تمکن مالی از بخش بین‌الملل بانک به صورت لاتین و صادر شده بر اساس ارز دلار است.

توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای چین برای افغانها نیازی به ارائه نامه گردش حساب نیست و سفارت چین برای افغانها فقط به مبلغ موجود در حسابتان برای صدور ویزا توجه می‌کند.

مدرک لازم برای اخذ ویزای چین برای افغانها

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای چین برای افغانها نسبت به نوع ویزای درخواست شما متفاوت است. بااین‌حال در کل برای اخذ ویزای چین برای افغانها باید مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه دهید. تمامی این مدارک باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شوند و نیازی به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه ندارند.

مدارک ویزای توریستی چین برای افغانها:

فرم تکمیل و امضا شده آنلاین درخواست ویزا (می‌توانید تکمیل فرم درخواست ویزای چین برای افغانها را به گروه ویزالند بسپارید.)

اصل گذرنامه (حداقل با 1 سال اعتبار)

دو قطعه عکس ۳.۵ ✖ ۴.۵ (همراه با پس زمینه سفید، چهره‌ای کاملاً مشخص و حداکثر برای 6 ماه گذشته.)

نامه تمکن مالی (تمکن مالی باید به دلار بیان شود.)

بیمه مسافرتی معتبر

بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما (برای رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید از خدمات گروه ویزالند استفاده کنید.)

برگه تأیید رزرو هتل (برای افرادی که دعوت‌نامه ندارند یا با داشتن دعوت نامه باز هم می‌خواهند در هتل اقامت کنند.)

نامه شرح برنامه سفری

اصل و کپی دعوت‌نامه (در صورت موجود بودن)

مطالب مرتبط: ویزای فرانسه برای افغانها

مدارک ویزای تجاری چین برای افغانها:

فرم تکمیل و امضا شده آنلاین درخواست ویزا (می‌توانید تکمیل فرم درخواست ویزای چین برای افغانها را به گروه ویزالند بسپارید.)

اصل گذرنامه فعلی (حداقل با 1 سال اعتبار)

دو قطعه عکس ۳.۵ ✖ ۴.۵ (همراه با پس زمینه سفید، چهره‌ای کاملاً مشخص و حداکثر برای 6 ماه گذشته.)

نامه تمکن مالی (تمکن مالی باید به دلار بیان شود.)

بیمه مسافرتی معتبر

بلیط رفت و برگشت هواپیما (برای رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید از خدمات گروه ویزالند استفاده کنید.)

برگه تأیید رزرو هتل (برای افرادی که با داشتن دعوت‌نامه باز هم می‌خواهند در هتل اقامت کنند.)

نامه شرح برنامه سفری

ویزای چین برای افغانها

رزرو وقت سفارت چین برای افغانها

گرفتن وقت سفارت چین برای افغانها برای اخذ ویزای این کشور اجباری است! تمامی کسانی که قصد سفر، کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری در این کشور را دارند، باید اطلاعات بیومتریک خودشان را در سفارت این کشور به ثبت برسانند. البته ثبت اطلاعات بیومتریک برای اخذ ویزای توریستی چین برای افغانها مختص به افراد بین 14 تا 70 سال است و دیگر افراد نیازی به این کار ندارند. همچنین با یک‌بار ثبت اطلاعات انگشت‌نگاری تا 5 سال دیگر نیازی به ثبت جدید این اطلاعات نیست.

رزرو وقت سفارت چین برای افغانها از طریق درگاه رسمی سفارت این کشور در تهران انجام می‌شود. ولی به دلیل حجم بالای درخواست‌ها ویزای این کشور و فعالیت افراد سودجو و دلالان، وقت‌های توریستی سفارت چین برای افغانها اکثر پر است و برای گرفتن نوبت باید چندین هفته منتظر بمانید.

برای اطلاع از هزینه رزرو وقت سفارت چین برای افغانها در گروه ویزالند با مشاورین ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط: ویزای ایتالیا برای افغانها

مراحل اخذ ویزای چین برای افغانها

برای اخذ ویزای چین برای افغانها باید مراحل زیر را طی کنید:

نوع ویزای (توریستی، کاری، تحصیلی و…) خود را بر اساس هدف سفر خود مشخص کنید.

فرم درخواست ویزای چین برای افغانها را به‌صورت آنلاین پر کنید و از روی آن پرینت گرفته و آن را امضا کنید.

یک‌وقت سفارت چین برای افغانها رزرو کنید.

در تاریخ تعیین شده به همراه تمامی مدارک موردنیاز به سفارتخانه چین برای افغانها مراجعه کنید.

منتظر بمانید تا جواب ویزا برایتان ایمیل شود.

انواع ویزای چین برای افغانها، توریستی، تجاری، تحصیلی

سفارت چین برای افغانها برای متقاضیان ویزای این کشور بر اساس اهداف سفر 15 نوع ویزای مختلف صادر می‌کند.

نوع ویزا  هدف صدور

(F)          برای کسانی که به قصد فعالیت‌های غیرتجاری مانند فعالیت‌های آموزشی، فناوری و فرهنگی به این کشور سفر می‌کنند.

(M)        ویزای تجاری برای افرادی است که به قصد معامله یا فعالیت‌های تجاری به این کشور سفر می‌کنند.

(L)           ویزای توریستی این کشور است که برای اهداف گردشگری صادر می‌شود.

(Q1)       برای آن دسته از افرادی است که یکی از اعضای خانواده آنها اقامت دائم یا شهروند چین برای افغانها است و قصد دارند برای الحاق به آنها به چین برای افغانها سفر کنند. این ویزا اجازه اقامت بالای 6 ماه را به شما می‌دهد.

(Q2)       برای آن دسته از افرادی است که یکی از اعضای خانواده آنها اقامت دائم یا شهروند چین برای افغانها است و قصد دارند برای الحاق به آنها به چین برای افغانها سفر کنند. فرق این ویزا با روادید Q1 این است که به شما مجوز اقامت زیر 6 ماه را می‌دهد.

(S1)        برای خانواده افرادی که در این کشور مشغول به کار یا تحصیل هستند صادر می‌شود. این ویزا به شما مجوز اقامت بیش از 6 ماه را می‌دهد. 

(S2)       

همان روادید S1 این کشور است با این تفاوت که اجازه اقامت زیر 6 ماه را به شما می‌دهد.

(Z)          برای کسانی صادر می‌شود که از طرف یک کارفرما در چین برای افغانها دعوت‌نامه کاری داشته باشند. ویزای Z همان ویزای کاری چین برای افغانها است.

(G)          برای کسانی صادر می‌شود که می‌خواهند از طریق فرودگاه‌های چین برای افغانها مسیر با پروازی خود عوض کنند.

(C)          روادید ترانزیت زمینی است و برای خدمه خارجی هواپیما، قطار و کشتی، رانندگان وسایل نقلیه که در زمینه حمل‌ونقل فرامرزی و اعضای خانواده همراه آنها صادر می‌شود.

(X1)       برای دانشجویانی صادر می‌شود که می‌خواهند بیش از 6 ماه در چین برای افغانها مشغول به تحصیل باشند.

(X2)       به هدف تحصیل برای دوره‌های زیر 6 به متقاضیان اعطا می‌شود

(R)          به روادید استعداد‌های درخشان این کشور نیز معروف است و برای افراد با سطح استعدادی بالا که کشور نیز به آنها نیاز دارد صادر می‌شود.

(J1)        به خبرنگاران و کارمندان رسانه‌های خارجی مقیم یا سازمان‌های خبری خارجی مستقر در چین برای افغانها ارائه می‌شود. با این ویزا می‌توانید بیش از 6 ماه در این کشور بمانید.

(J2)        J2 به خبرنگاران یا کارکنان رسانه‌های خارجی در مأموریت‌های پوشش خبری موقت ارائه می‌شود. اعتبار ویزا 180 روز است.

(D)          همان ویزای اقامت دائمی این کشور است.

اعتبار ویزای چین برای افغانها

اعتبار ویزای چین برای افغانها بر اساس نوع ویزا، تعداد دفعات مجاز ورود به این کشور و مدت زمانی که افسر سفارت برای شما در نظر می‌گیرد تعیین می‌شود. بر همین اساس ویزای توریستی چین برای افغانها می‌تواند از 3 ماه تا 1 سال اعتبار داشته باشد، ولی مدت زمانی مجاز اقامت با این ویزا حداکثر 90 روز است. البته در اکثر مواقع برای ایرانیان ویزای 30 روزه صادر می‌شود.

بر روی لیبل ویزای چین برای افغانها یک تاریخ با عنوان «Enter Before» نوشته شده است که این تاریخ نشان‌دهنده مدت زمانی است که مهلت دارید با این ویزا وارد چین برای افغانها شوید.  اگر ویزای دریافتی به‌صورت دو یا چند بار ورود صادر شده باشد، می‌توانید قبل از ساعت 24:00 (به‌وقت پکن) در تاریخ «Enter Before» وارد چین برای افغانها شوید.

نمونه ویزای توریستی چین برای افغانها

در تصویر بالا نمونه لیبل ویزای توریستی چین برای افغانها را مشاهده می‌کنید. بعد از اخذ ویزا به نوع، تعداد دفعات مجاز به ورود و تاریخ «Enter Before» حتماً توجه کنید.  یک بار قبل از اینکه از سفارت خارج شوید تمامی اطلاعات موجود در لیبل ویزا را با پرونده خود مطابقت دهید.

بهترین زمان درخواست ویزای چین برای افغانها

ازآنجایی‌که حجم در خواست‌‌ها از سفارت چین برای افغانها بالاست بهتر است حداقل 1 ماه قبل از سفر خود برای اخذ ویزای چین برای افغانها اقدام کنید. البته بهترین زمان درخواست به نوع ویزای شما نیز بستگی دارد و برای ویزا‌های کاری، تحصیلی و…بهتر است 2 ماه قبل از سفر خودتان اقدام کنید.

ویزای چین برای افغانها

مدت‌زمان جواب‌دهی ویزای چین برای افغانها

ویزای چین برای افغانها به دو صورت عادی، فوری صادر می‌شود. مدت زمان جواب‌دهی به درخواست عادی ویزا توریستی چین برای افغانها بین 7 تا 14 روز و مدت زمان پاسخ‌دهی به ویزای فوری 4 تا 6 روز کاری است. به سایر ویزا‌های این کشور طی 20 تا 30 روز کاری پاسخ داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: ویزای ترکیه برای افغانها

تمدید ویزای توریستی چین برای افغانها

در صورتی که بخواهید بیشتر از اعتبار ویزای خود در چین برای افغانها بمانید می‌توانید اقدام به تمدید آن کنید. تمدید ویزای چین برای افغانها توسط اداره مهاجرت این کشور انجام می‌شود و قبل از پایان اعتبار ویزای قبلی باید انجام شود. برای تمدید ویزا باید دلایل قابل‌قبولی به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا