مهاجرت

بیمه درمانی در گرجستان

بیمه درمانی در گرجستان برای کارگران و کارمندان ربطی به کارفرمای آنها ندارد. یعنی افرادی که در یک جایی از این کشور مشغول به کار می شوند باید به صورت شخصی برای بیمه اقدام کنند، کارفرمای آنها هیچگونه مسئولیتی در قبال بیمه درمانی آنها نخواهد داشت. در واقع در قانون این کشور بیمه افراد مربوط به کارفرما نمی باشد و باید توسط خود شخص انجام شود.

بیمه درمانی در گرجستان چقدر هزینه دارد؟ پوشش بیمه درمانی در کشور گرجستان چگونه است؟

همانطور که می دانید اغلب افراد با تجربه به دنبال این هستند آینده خود را به نوعی تضمین کنند و مشکلاتی را که در زمینه سلامتی ممکن است برای آنها پیش بیاید به بهترین نحو ممکن کنترل نمایند.

در واقع بیمه درمانی در گرجستان به عنوان یک ضامن و تضمین کننده آینده برای مهاجران به شمار می آید.

بهتر است بدانید که انتخاب بیمه در این کشور براساس نیازهای افراد و به صورت کاملا اختیاری می باشد.

همچنین بیشتر پوشش های پزشکی این کشور به صورت کامل پرداخت به بیمار انجام می شود اما استفاده از این بیمه در یک سال دارای یک حد و میزان مشخصی است.

لازم به ذکر است که بیمه درمانی در گرجستان از ملزومات مهاجرین به شمار می آید و برای هر فردی که همراه خانواده خود وارد این کشور می شود بسیار مهم و ضروری می باشد.

در واقع پوشش بیمه درمانی در گرجستان همانند بیمه تکمیلی در کشور ایران است.

راهنمایی مهاجرت به گرجستان

قوانین مربوطه به بیمه درمانی در گرجستان

بهتر است بدانید که بیمه درمانی در گرجستان در اختیار بخش های خصوصی می باشد، دولت تنها به وسیله اداره خدمات بیمه ای بر عملکرد این بخش نظارت دارد و آنرا تحت کنترل خود درآورده است، و از طریق بررسی و کنترل موجودی سرمایه اولیه اقدام به صدور مجوز فعالیت و لغو آن می نماید.

همچنین قوانین بیمه ای در این کشور طبق استاندارهای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی می باشد.

لازم به ذکر است که تنها شهروندان گرجستانی می توانند از بیمه دولتی درمان و خدمات آن استفاده کنند و این امر شامل مهاجرین نمی شود.

بهتر است بدانید در این کشور بیمه پزشکی از لحاظ مطلوبیت در بین مردم دارای رتبه دوم می باشد. و این در حالی است که بیمه اموال در بین مردم از رتبه اول برخوردار است، همچنین بیمه حمل و نقل در بین شهروندان این کشور از لحاظ میزان مطلوبیت بین شهروندان در رتبه سوم قرار دارد.

شرکت های ارائه دهنده خدمات مربوط به بیمه درمانی در گرجستان به افرادی که فاقد کارت اقامت هستند قادرند کلیه خدمات مربوط به پزشکی و درمانی را تنها با پرداخت 4 تا 8 لاری به خوبی به آنها ارائه دهند تا در زمینه خدمات درمانی با مشکل مواجه نشوند.

لازم به ذکر است که بازار بیمه در این کشور در حال رشد و گسترش است و در حال حاضر در این کشور 14 شرکت بیمه ای در حال فعالیت می باشند.

معرفی بهترین بیمه درمانی در گرجستان

در کشور گرجستان شرکت های خصوصی بسیاری در حال فعالیت هستند. اما بهتر است بدانید که بیمه GPI یکی از معتبرترین و بهترین بیمه های خدمات درمانی در کشور گرجستان به شمار می آید.

لازم به ذکر است که این بیمه یک شرکت معتبر و بین المللی در سراسر جهان و دنیا می باشد، به طوری که تا به امروز در اتحادیه اروپا بیش از 50000 کلینیک تحت پوشش و حمایت این بیمه می باشند.

بهتر است بدانید که هزینه این نوع بیمه برای هر فرد و یا هر پوشش دارای قیمت های متفاوتی می باشد به طوری که کمترین مبلغ این بیمه معادل 180 لاری در سال می باشد.

این نوع بیمه با این میزان پرداختی هزینه های دندانپزشکی را شامل نمی شود و عمل های جراحی را تنها تا مبلغ 500 لاری در سال پوشش می دهد.

همچنین افراد ی که از این نوع بیمه درمانی در گرجستان استفاده می کنند در سال تا مبلغ 800 لاری می توانند دارو تهیه نمایند که هزینه آن بر عهده بیمه می باشد و داروهایی را با مبلغی بیشتر از این مقدار تهیه نمایند هزینه آن به عهده خود متقاضیان خواهد بود.

همچنین افراد تحت پوشش این نوع بیمه سالانه تا مبلغ 2500 لاری می توانند برای هزینه های مربوط به آزمایشگاه و پزشک استفاده کنند.

لازم به ذکر است که علاوه براین نوع بیمه با این مبلغ بیمه های دیگر با مبالغ 264، 420، 540 و 720 لاری نیز در این کشور وجود دارد که هرکدام از آنها دارای یک نوع سقف تعهدات به خصوصی می باشد. که بیشترین مبلغ پرداختی در بین این نوع بیمه ها مبلغ 720 لاری در سال می باشد که دارای خدمات گسترده ای برای بیماران می باشد.

لازم به ذکر است که این بیمه، بیمه های دیگری مانند سلامت، خانه، مسافرت، خودرو، کشاورزی و بیمه های مسئولیت کار فرما را نیز شامل می شود.

از دیگر مزیت های این نوع بیمه درمانی در گرجستان این است که خدمات خود را نیز از طریق سایت آنلاین به خوبی برای متقاضیان ارائه می دهد و مهاجرین نیازی به مراجعه حضوری برای انجام کارهای بیمه ای خود ندارند.

همچنین بیمه GPI در پایتخت کشور گرجستان شهر تفلیس دارای چندین شعبه می باشد که در حال ارائه خدمات به بهترین نحو به متقاضیان می باشند.

همچنین در کشور گرجستان استفاده از این نوع بیمه درمانی برای متقاضیان یک امری ضروری و اساسی به شمار می آید زیرا در کشور گرجستان خدمات پزشکی و درمانی بسیار گران می باشد و از لحاظ اقتصادی برای مهاجرین مقرون به صرفه نیست در صورت عدم استفاده از بیمه ممکن است فشار زیادی به افراد مهاجر برای درمان وارد شود.

همچنین از دیگر مزیت های مهم و بارز این نوع بیمه درمانی در گرجستان این است که اگر افراد نتوانند کلیه هزینه های بیمه خدمات درمانی GPI آن را به طور کامل پرداخت نمایند شرکت بیمه این مبلغ را برای آنها قسط بندی می کنند تا در پرداخت آن با مشکل مواجه نشوند و بتوانند به راحتی از خدمات آن استفاده کنند.

در حالت کلی متقاضیان می توانند در 4 قسط پول بیمه را پرداخت نمایند، در قسط اول متقاضی باید 35 درصد کل مبلغ را پرداخت کند و بقیه پول آنرا در دو قسط 25 درصدی و یک قسط 15 درصدی به شرکت بیمه پرداخت کند.

راهنمای اقامت گرجستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا